يکشنبه ۴ آذر
تومِهرِناب و خالصی شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۲۲ شماره ثبت ۱۲۶۵۲۰
بازدید : ۱۲۴ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
تومِهرِناب و خالصی
معنیِ کارهایت را ، من نمیدانم
ازبس جاهلم ، ولیکن خوب میدانم ،
هیچوقت خطا نمیکنی
حکمتِ کارهایت را ، من نمیدانم
ولیکن خوب میدانم ،
ز روی حکمت است کارهات
بی حکمت چیزی را عطا نمیکنی
بیخود تموز گرم را
واردِ سردیِ شتا نمیکنی
هیچوقت شتاب نمیکنی
بیخود عتاب نمیکنی
بیخود بنده ات را ،
بهرِ رسیدن به خود ،
یکریز بیتاب نمیکنی
بی حکمت تیرغیب را
سویش پرتاب نمیکنی
دوست داری بندگانت دانا باشند
به حق توانا باشند
وگرنه ترغیب به کتاب نمیکنی
خوب شد ظرف را لیلی شکست
بیخود مجنون را خطاب نمیکنی
وقتی صِدام میکنی ،
بیایم من بسوی تو،
حتماً دوستم داری خدا
وگرنه با اینهمه اوجِ شاهی ات ،
مرا صِدام نمیکنی
هیچوقت قتال نمیکنی
مائیم قتال میکنیم
تو مِهرِ ناب و خالصی
وگرنه درشبِ سیاه ،
ماه را مهتاب نمیکنی
بهمن بیدقی 1402/10/7
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ارادت آقای اکرمی گرانقدر سپاسی بوسعت دریا ، از مهر دریایی تان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر سپاس | |
|
با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر سپاس | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر سپاسی بوسعت دریا ، از مهر دریایی تان سلامت باشید و شادمان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا قلم زدید
بله هیچ کار خدا بی حکمت نیست