بسمه اللطیف
دشواری تحصیل
اینک سخن درباره آموزش است و پرورش
از چرخش یک باره آموزش است و پرورش
هر خانواری در تسلسل های دور فاجعه
قربانی بیچاره آموزش است و پرورش
کنکور و تست و آزمون و صد هیولای دگر
زاییده گهواره آموزش است و پرورش
هر ساله دهها همّت مردم به کام کاسبان
در بخش سفره پاره آموزش است و پرورش
اتلاف استعداد و عمر و فکر و سرمایه چرا
این حاصل همواره آموزش است و پرورش
گویی اثربخشی و کارایی آموزش همان
گمگشته مکاره اموزش است و پرورش
آخر چرا در کشور خوبان در این چندین دهه
هر نسل نو آواره آموزش است و پرورش
دشواری تحصیل شد تکمیل و این هم غایت
یک طرح نیمه کاره آموزش است و پرورش
مهدی هر آنچه گفته ای وصفی قلیل و ناقص از
خال لب رخساره آموزش است و پرورش
بنگر که آن گردونه غلطان به قعر دره ها
بی شک ابوطیّاره آموزش است و پرورش
#مهدی_رستگاری
بیست و سوم آبان سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
چهاردهم نوامبر ۲۰۲۳ میلادی
دفتر شعر روزگاران
۹۶۶
مبین مشکلات جامعه