يکشنبه ۴ آذر
برگان آبان ریز شعری از زهرا عرب
از دفتر سپید نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۵:۵۴ شماره ثبت ۱۲۵۰۷۹
بازدید : ۲۵۵ | نظرات : ۲۷
|
|
برگان ِ آبان ریز
آن روز که پاییز به سرما
دستی به گریبان بود
ما جمله صدا بودیم
گرم از یک نفس
شعله می زد آتش از پیمان ما
در میان دود و باد
همراه با هر صاعقه
از گلو فریاد می زد آسمان
بر زمین، نفرت هیاهو می کشید
شانه می کرد خالی
مرد ِ مرگ از بار ظلم
کوچه ها، از دشنه بندان
تا به میدان صف به صف
سپر در سپر می شکست
آه ِ ناهنجار ِ خشم
تا بانگ بر می خاست از هر دهان
می شد آماجی به ضرباهنگ سُرب
بر در و دیوار
سایه می زد رنگ خون
می شست باران با خشاب
برگان ِ آبان ریز را
از خیابان ها به شرم
حلقه ها زنجیر می شد
ناگهان بر دست و پا ...
.
زهرا عربی (پونه)
.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود بر شما