پنجشنبه ۱ آذر
|
آخرین اشعار ناب طاهر معین
|
غوطه ور در شب سیال خیال ،
واژه گنگ است ، به پهنای وسیع کلمه .
واژهای گنگ تر از گنگ ،
؛ پدر ؛
آه ؛
امّا ؛
مادر ؛
ریشه را میشنود
برگ را میخواند
ذهن را میبیند ،
ایلیاتیست هنوز .
بی سواد است و نت مبهم آواز چکاوک ها را ،
روی موسیقی پاییزی شب میفهمد .
آشنای غزل است .
در غروبی می گفت ؛
این شفق نیست ، طلسمی ابدیست ؛
در ازل؛
پیش پای پاییز ،
خون خورشید در ایوان افق ریختهاند ...
~~~~~~~
شادروان حضرت مادر ؛
که قریب به پنج سال از رهسپار شدنش به خانه دوست میگذرد .
از تبار ایل بود ، همانسان بینیاز و همانسان نیازدار .
در برابر جهانبینی و کمالنگری ایشان باید کلاه بر میداشتی ، شیرزنی بود برای خودش .
با آنکه بیش از سی و اندی سال بار گران بی همسری بر گرده کشید ،
خم به ابرو نیاورد و با وجودش ، مزهی ناخوشایند این نبود در مزاقمان رخنه نکرد و نماند .
آخدا ، مرتد نباشم و کفر نگویم ، عزراییلتان اشتباه نیاورده ، مادر است دیگر ، عزراییل و اجل نمیشناسد .
گفتم نکند چون همیشه خودش را سپر بلای فرزند کرده باشد .
با اینکه ؛ فرموده بودی پیامبرانت ته کشیدهاند .
خودمانیم چه پیامبری فرستاده بودی .
《 برای شادی روان همه اسیران خاک و همه عزیزان دست از دامن مادر کوتاه 》
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس . شاهزاده خانم شیرین همدل . | |
|
درود و سپاس . جناب عزیزیان گرامی همیشه حامی . | |
|
درود و سپاس . جناب چشمه . روان همه اسیران خاک شاد . | |
|
درود و سپاس . جناب انصاری بزرگوار .
| |
|
درود و سپاس . خدا را سپاس که هستید . | |
|
درود و سپاس . جناب آشوب دوست داشتنی . | |
|
درود و سپاس . خسرو گرامی و ادیب . | |
|
درود و سپاس بانوی گرامی . | |
|
درود و سپاس و به همچنین . | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
روح پدر و مادر مهربانتان شاد..🖤 و قرین رحمت الهی..🖤
درود جناب معین ارجمند