جمعه ۲ آذر
معنای زندگی شعری از مهدی آمنه
از دفتر یخ داغ نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ شماره ثبت ۱۲۳۰۹۸
بازدید : ۱۳۷ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب مهدی آمنه
|
در این دنیای دون و پست و فانی
چو ابری می شود روح جوانی
و پیری گر رسد بر شاخه سست است
چو برگ زرد ایام خزانی
ز چه غره شوی جانا که اینجا
چو بیش از جان خود جانا نه جانی
توان از کس گرفتن یا که دادن
که عمر است و بود جنس گرانی
به دنیا گر کنی چون نوح عمری
رسد بر تو اجل یک دم نهانی
به سایه رفتنی از زیر خورشید
تمام عمر باشد این چنانی
در این دنیای وا نفسا و حیران
نشد معلوم بر مهدی معانی
جز این که هر که را عشقی نباشد
ندارد ارزشی این زندگانی
🌺 اردیبهشت ۱۳۹۸ 🌺
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خوش آمدید
پر محتوا بود..