يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر علی اصغر رضایی مقدم(کاروان )
آخرین اشعار ناب علی اصغر رضایی مقدم(کاروان )
|
دیریست که از مزد و حقوقی خبری نیست
این قصه جز آن حقّ و سرِ دار و سَری نیست
سهمِ گلِ مرداب در این برکه ی خاموش
جز جلوه ای از هر وزغِ جلوه گری نیست
از مزد رعیت که پی لقمه نانی است
دیریست که جز وعده ی نانِ سحری نیست
مزدی که کفِ کارگری منتظرش بود
جز در کف اربابی از این بوم و بری نیست
خواندیم و نوشتیم و سرشتیم و دویدیم
دیدیم که در آخر آن هم خبری نیست
آن چیز که فهم ِنظرِ صاحبِ کار است
فهمی است فهمیده ی هر شعر تَری نیست
یاران همه در حسرت زور و زر ارباب
غافل که خِرَد در دلِ هر زور و زری نیست
دیریست که پرگارِ نگاه و خردِ شیخ
از نقطه ی هر دایره جز در به دری نیست
در اوج هزاران خبر از کُشته ی بیداد
گویند که جز دادِ اناالحق خبری نیست
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اجتماعی بسیار زیبا و موثر بود