سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      سر به مُهر

      شعری از

      سارا خوش روش

      از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ۱۳:۵۴ شماره ثبت ۱۲۲۰۰۴
        بازدید : ۵۳۰   |    نظرات : ۸۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر سارا خوش روش

      زنی که در خطوط دستهایش
      به دنبال نشانی از خوشی بود
      چه آمد بر سرش اینگونه پژمرد
      که تنها راه حلش خودکشی بود
       
      زنی با بغض‌های ناشکفته
      که چشمش، درد او را جار می زد
      کلاغ قصهٔ تلخ درونش
      به جان و قلب او منقار میزد
       
      غرورش با سر و روی شکسته
      مرتب در پی افشای او بود
      ولی افکار وحشی و کبودش
      تمام همّ و غمّش آبرو بود
       
      درونش غرق بیزاری و بیداد
      لبانش هیس! را تکرار می کرد
      وجودش را‌ تبی از جنس نفرت
      ضعیف و خسته و بیمار می کرد
       
      خودش را در میان بغضهایش
      هزاران بار در هر لحظه می خورد
      نگاهش را افق بلعید در خود
      دو چشمش خواب را از یاد می برد
       
      جراحتهای روحش درد می کرد
      برای گریه هایش شانه میخواست
      برای گفتن راز درونش
      زنی آزاده و دیوانه می خواست
       
      پلی زد نقطه چین اشکهایش
      به دردی ناتمام از عمق احساس
      تمام خوشه های باورش را
      درو می کرد یکجا ، تیزی داس
       
      سکوتی گنگ در هر لحظه اورا
      مرتب طعنه و تهدید می کرد
      به حکم ترس و تردید و نجابت
      خودش را در خودش تبعید میکرد
       
      به لب آمد در آخر جان فریاد
      رها شد پای دل از بند زنجیر
      نهادش آه را در هم شکست و
      به پایان آمد آن حصر نفس گیر
       
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ۲۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      مهرداد عزیزیان
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۲۳:۳۳
      درود بانوی ارجمند
      بسیار زیباست و به حق شایسته کسب مقام در فراخوان اخیر بود
      موفق باشید 👏👏🌺🌺
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۴۱
      درود بر شما جناب عزیزیان گرانمهر
      تشکر میکنم بابت لطف شما
      حضور و عنایت تان برای بنده باعث افتخار است. خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      محدثه ابوالفتحی
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۰۴:۰۱
      بی نظیر بود❤️❤️دست مریزاد
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۲:۱۸
      درود مهربانوی گرامی
      سپاسگزارم خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۰
      : خندانک خندانک خندانک خندانک 2:
      محمد محمدنژاد(آشوب)
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰
      تلخ اما بسیار عالی قلم زدید
      پاینده باشید خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹
      درود بر شما جناب محمد نژاد
      از لطف حضورتان تشکر میکنم خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      نیلوفر تیر
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۱:۴۸
      درود مهربانو خندانک شعر عمیق و پرمعنای بود خندانک قلمتان نویسا گرامی خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱
      درودها نیلوفر گرامی، بانوی خوش نام و شهرت
      سپاس از محبت و توجه شما
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      مسعود معادی
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۳:۳۲
      این شعر عالی بود
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷
      درودها جناب معادی
      سپاس از لطف شما خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      محمد علی رضاپور
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۳:۳۶
      سلام و درود و خدا قوت
      سرکار خانم خوش روش گرانقدر
      زيبا سروده اید
      دست مریزاد خندانک خندانک خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۳۹
      درود بر شما جناب رضاپور ارجمند
      متشکرم بابت حضور و توجه شما خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      فیروزه سمیعی
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      درودتان باد مهربانوی ادیب و گرانقدرم 💖
      زیبا و دردمند سروده اید 🌷🌱🌿🌺🌸🌹
      زنده باد
      👏👏👏👏👏
      نویسا مانید وسبز وسرفراز
      🌹🌸🌺🌿⁦♥️⁩🌿🌺🌸🌹
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۴۰
      درودها فیروزه بانوی زیبارو
      ممنونم از دقت نظر و لطف تان خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      روح اله سلیمی ناحیه
      سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۲۳:۴۱
      درودتان بانوخوش روش گرامی
      چقدر عالی بود و پر مفهوم و حقیقی
      بنظرم فقط یک خانم می تواند چنین بنویسد
      و یک خانم درک واقعی از این شعر را داشته باشد
      درود برشما
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۴۳
      درود بر شما جناب سلیمی
      سپاس بابت حسن منظرتان و لطفی که به بنده دارید
      ماندگار باشید خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      فاطمه انصاری مراسخونی
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰
      سلام و درود بانو خوش روش گرامی
      بسیار زیبا خندانک خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۱
      درودها بانو انصاری گرامی
      سپاس از لطف حضورتان خندانک
      ارسال پاسخ
      مجیدنیکی سبکبار
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۵:۳۵
      سلام و درود بر،
      سیمای تابناک و مصفای شاعر زیبا قلم،
      متفاوت در همه حال،
      سارا خانم خوش روش،
      چه خلوت شاعرانه ای تشکیل داده اید!
      برای اولین بار است که می بینم،
      از حضور های تکراری و کاغذ دیواری های خسته کننده خبری نیست،
      اما یک فضای پرمعنی و با کیفیتی در آن حکمفرماست.
      ایکاش همین صفحه و در همین محدوده بیدار بود، و دوستان میل بازگشت و رغبت به گفتگو از خودشان نشان می دادند. آنوقت محفل شاعرانۀ بی نظیری شکل می گرفت. در هر حال خود شما هستید و ناظر بر صفحه از این شعر خاص که می توان در موردش مطالبی را بیان کرد. نگه می دارم برای فرصتی که مناسب و مفید باشد.
      شخصیت و کار های با ارزشتان برایم قابل تحسین و تمجید است.
      پاینده و سرفراز باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۳
      درودها جناب نیکی بزرگوار
      ممنونم که باز هم با حضور و کلام پر مهرتان باعث دلگرمی هستید
      مثل همیشه خوشحال خواهم شد از محضر شما کسب فیض کنم و سطری بیاموزم
      مانا و درخشان باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      مجیدنیکی سبکبار
      مجیدنیکی سبکبار
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۲:۴۱
      ضمن خرسندی از کسب اجازه، سخنم را با احتیاط و به پیروی از استقبال خودتان و میهمانان عزیز صفحه شعرتان که هنوز صفت خاصی را به آن نسبت نمی دهم آغاز می کنم.
      حضور خانم افسانه پنام نیز با قول مشابهی که به ایشان داده ام همچنین آقای سلیمی و عزیزیان و خانم سمیعی و دیگر عزیزان در این صفحه مغتنم می باشد. اگر عکس العمل از خانم افسانه پنام ببینم گریزی در همین جا به سروده قبلی ایشان بنام « ایدز آزادی » خواهم زد تا در فضایی کاملا منطقی و آرام چند نکته را نه در ارتباط با موضوع و فوت و فن شعر بلکه در مورد مسئله ای که بنده اسم آن را از همین امروز می گذارم « رفتار شناسی شعر »، صحبت کنیم.
      توجه کنید شاعر نه بلکه بررسی رفتار مربوط به خود شعر.
      فعلا مطالبی که در مورد « سر به مُهر » سرکار خانم سارا خوش روش در ذهنم نقش بسته است، بدون اینکه در صحت و سقم آن ها به اطمینان رسیده باشم، یا حتی نگران رنجش یا مخالفت ایشان نباشم مطرح می سازم. شاید منظور اصلی من رغبتی باشد که برای راه انداختن گفتگوهای هنری و نیمه انتقادی و تبادل تجربیات باشد تا چیز دیگر. چه صفحات سوت و کور، چه از نظر حاضرین پرجمعیت باشد، چه نباشد فایده آنچنانی ندارد. بلکه صفحه های بیدار و به قول « فرزانه » ای « chatroom » مانند یا به قول متجددین « cafe talks » بیشتر به دل می نشیند. تا یکبار با عجله و شاید از روی تکلیف آمدن و حرف های کلیشه ای زدن و رفتن و پشت سر را نگاه نکردن.
      برای این که ببینیم صفحه چقدر بیدار است همان سئوال را تکرار می کنم تا ببینیم نظر دوستان و شخص خانم سارا خوش روش چیست؟ سئوال اینست چه برداشتی از « رفتارشناسی شعر » یا هر اثر هنری دارید؟
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ۲۰:۲۵
      درود مجدد جناب نیکی گرانقدر

      ابتدا از اینکه با حوصله و صبوری به پیگیری و بررسی پیرامون شعر حقیر ورود نموده اید، بسیار سپاسگزارم.
      با توجه به مطرح نمودن این بحث جدید و جذاب خواهش دارم لطفا در ابتدا جنابعالی نظر خود را عنوان بفرمایید تا بیشتر با مضامین و مفاهیم مدنظر شما آشنا شوم و امیدوارم درک کاملی از مبحثی که یاد نموده اید (رفتارشناسی شعر) داشته باشم و مانند همیشه از محضرتان بیاموزم.
      سپاس خندانک خندانک خندانک
      مجیدنیکی سبکبار
      مجیدنیکی سبکبار
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۰۰:۲۵
      سلام و درود،
      خانم سارا خوش روش،
      باز هم نگرانم که نکند، اینگونه ورود های من به صفحات شخص شما و برخی دیگر از دوستان، دل آزار و خسته کننده باشد. اما خیلی با احتیاط می خواهم آنچه را که مشاهده می کنم، و تحت تأثیرش قرار می گیرم، صرفا برای بارور ساختن نهال هایی که اینور و آنور در جهت کسب علم و هنر سر بر کشیده اند بیان کنم.
      این ایده ( رفتار شناسی شعر ) دقیقا از وضعیتی که در صفحه شما دیدم به ذهنم رسید.
      شعر در صحن عمومی، نه جاهای دیگر که من معمولا به آن ها ورود نمی کنم یا با اسم خودم ورود نمی کنم و علاقه ای هم ندارم خوب ظاهر نشد.
      شعر در صحن عمومی از طرف خود شما در یک گوشه و بطور خیلی ضعیف ظاهر شد و این سئوال را برایم ایجاد کرد که احتمالا اگر از انتشار ویژه استفاده می شد و کمی تحمل هزینه صورت می گرفت بازدید کننده بیشتری می داشت که بنظر من مهم است. بازدیدکننده و در درجه بعدی نظر دهنده واقعی نه بادکنکی و دید و بازدیدی محک خوبی است برای سروده شما و من و هر کس دیگر. فراموش نکنید که گفتم واقعی.
      دوم این که قبلا من این سروده شما را در صفحات دیگری دیده بودم برای منظور خاصی که آن صفحات دنبالش بودند و نتیجه هرچه بود که قسمتی از آن در بیانات دو نفر از دوستان مان در این صفحه عنوان شد، بازتابی در صحن عمومی بصورت مشهود و جنجالی نداشت.
      آنوقت نحوه بازتاب حضور و بازدید و نظرهای مخاطبان همیشگی و پرشور شما خیلی کمرنگ و بی رمق بود.
      این بود آن سئوال بزرگی که در ذهنم ایجاد شد. چه چیزی در این میان عوض شده است، شما، سبک و سطح شعرتان، مخاطبان یا چه؟
      در جستجویی که تلاش کردم در ذهنم پاسخی برای این سئوال بیابم تقریبا به سه تا حدس و گمان که یکی از آن ها ایده ای بود که پروردم و بعد از این به کار خواهم برد و زیاد هم دور از واقعیت نیست و دو تای دیگر رسیدم.
      اولین حدسم این می تواند باشد که « سر به مهر » از طرف خود شما و با تکیه بر عوالماتی که در صفحات یاد شده از سر گذرانده بود بسیار ضعیف و بی اهمیت انتشار یافت. این حدس را اعداد و تعداد بازدید کنندگان تقویت می کرد که مردم و مخاطبان معمولی آن را جلوی چشم شان و روی بُرد نمی دیدند. این به تنهایی یک دلیل است.
      اما تعداد نظر دهندگان شاید ناشی از این باشد که قبلا شعر شما را در جای دیگر و صفحات خاص دیده بودند خوانده بودند و به یک حالت سیری رسیده بودند به غیر از تعداد کمی که اشاره کردم که برایم نظر، حضور و برخورد آن ها مهم است.
      یک نکته این می تواند باشد که نکات فنی و شکلی و وزنی و معنایی در شعر شما باعث این بی رمقی شده باشد، که این جا شما و دیگر دوستان می توانند بگویند که اگر چنین بود مقام دوم را نمی آورد. این هم یک حرفی است. اما شعر موفق موفق است و اصولا اینجا و آنجا ندارد.
      تا اینجا صحبت ها همه خارج از آن ایده « رفتار شناسی » شعر بود. منتظر می مانم که پاسخ هایی از شما و دیگر دوستان بشنوم بعد ادامه بدهم. حتما لازم نیست که در همین صفحه و با این شعر و سروده به نتیجه برسیم. ولی گفتگوهایی از این دست است که باعث می شود سایت رونق بگیرد، شاعرانش انرژی بیشتری بیابند و کلا کارهای بدرد بخور ماندگار ایجاد شود نه حجمی از سروده های تکراری و گاه مغرور گاه مأیوس . این تابستان برای من فرصت خوبی بود که با نگاه جدیدی به مسائل نگاه کنم و کلا به فعالیت شعری و هنری بپردازم. اگر خط سیر مرا دنبال کرده باشید، می بینید که بدنبال آموختن بودم. زبان های خاص، سبک های مدرن و استعداد ها و توانایی هایی مانند آقای محمد اکرمی که برایم جالب بوده و هست و نمی دانم چرا مرا به یاد م.فریاد می اندازد و بیشتر علاقه ام را جلب می کند. خود شما هم که با روش و سبک و هنر وزین و متین پیشرونده خودتان یکی از منابع الهام گیری و آموزش بنده هستید. نمی خواهم تعارفی در کار باشد و متقابلا سعی می کنیم که چشم به ایرادات کار یکدیگر نبندیم. من از شما می آموزم و شما نیز از سر لطف به حرف های من توجه می کنید. دلیل نمی شود که کسی بیشتر و کمتر از دیگری می داند شما از بیرون بهتر به ایرادات کار من توجه می کند و دیگران هم به کارهای شما می توانند بهتر نظر بدهند. به شرطی که تخریب گرانه و متفرعنانه نباشد. این مقدمه ای باشد تا برای بعد. اگر هم طولانی بود و وقت نداشتید می توانید از خواندن آن صرف نظر کنید.
      موفق و پایدار باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      این کامنت با چندین بار حذف و ویرایش ارسال شده است.
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸
      باز هم درود و عرض احترام
      گفتار شما هر چند طولانی باشد برای بنده ارزشمند و دارای نکات آموزشی بسیاریست ، پس با جان و دل به مطالعه خواهم پرداخت

      در مورد نشر شعرم به اینصورت ، حقیقتا تمایل داشتم این شعر به این شکل انتشار یابد ، چون اعضای ثابت و همیشه همراه سایت ، بادقت بیشتری به مطالعه بخشهای مختلف در سایت می پردازند و تنها به ویترین اکتفا نمی کنند.
      همانطور که فرمودید باتوجه به اینکه این شعر قبلا در صفحه ای پربازدید به انتشار رسیده و به رؤیت بسیاری از دوستان رسیده یا احتمالا اصلا خوانده نشده و فقط نیت ، بازدید ازصفحه و درج یک پیام اعلام حضور بوده
      به همین دلیل همراهی همین عده و نظراتشان در صفحهٔ حقیر به دور از تعریف و تمجیدهای به فرمایش شما بادکنکی ، برای بنده کفایت می کند.
      رفتارشناسی شعر متأثر از شخص شاعر است
      این شاعر است که برای شعر خود رفتار معینی را تعیین می کند.
      قطعا اگر بنده برای دیده شدن شعرم در سایتها و وبلاگ های متعدد و سوشال مدیا، تلاش زیادی داشته باشم و در هر نقطه به انتشار آن بپردازم ، برخوردهای متفاوتی با این شعر خواهد شد و چه بسا به به و چه چه هایی هم دریافت کند.
      ولی حقیقت اینست که من نه برای دیده شدن ، که بیشتر ، برای آگاهی از واکنش ها در برابر شعرم و برای بهره بردن از نظرات مخاطبین ، آن را به انتشار می رسانم و هرگز تمایلی به بازدیدهای کاذبی ندارم که حتی زحمت خواندن شعر به صورت کامل و یا درک مفاهیمی از آن را نداشته باشند.
      همانطور که مستحضر هستید من شاگرد کوچکی هستم که هدفم فقط کسب آموزشهای بیشتر و یادگیری ست. و دغدغه ای برای کسب شهرت یا دیده شدن هرگز نداشتم و ندارم
      واقعا تمایلی به بده وبستانهای هنری ندارم که در قبال بازدید از صفحات متعدد در خواست بازدید از صفحه خود را داشته باشم و ظاهرا برای عده ای البته نه برای همه ، الحق که تعدادی هستند که خوانندهٔ واقعی هستند و نظرات ارزشمندی هم ارائه می نمایند
      رسم به اینصورت است که : بازدید=بازدید
      بنده اگر به صفحاتی سر میزنم واقعا به نیت خواندن شعر و درک خط فکری شاعر و استفاده از نظرات ارزشمند اساتید است و توقع متقابلی ندارم.
      مثل همیشه از محضر اساتید بهره می برم
      سپاس از حضور ارزشمندتان خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مجیدنیکی سبکبار
      مجیدنیکی سبکبار
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۵:۰۶
      در ادامه و با احترام، از پاسخ های وزین و متین خودتان برای بیان مقصود خودم استفاده خواهم کرد. از پرداختن به حاشیه و مطالب کشدار و غیر مفید پرهیز کرده و سررشته های بحث منطقی و علمی را دنبال خواهم کرد.
      در رفتار، منش و شخصیت شما شکی نیست که به وارستگی و بزرگمنشی نمایان است. مهم تر از همه این که صحبت حاضر و شرح ایدۀ « رفتار شناسی شعر » تنها به شما منحصر نمی شود و شامل حال کارهای خود بنده و دیگران نیز می شود. حتی یک نوع تبلور موضوعی، تعمیم و برداشتی از آثار جاویدان و شخصیت های ماندگار در همه جهان و از دیرباز تا اکنون بوده است.
      مجبوریم که
      « . . .
      رفتارشناسی شعر متأثر از شخص شاعر است
      این شاعر است که برای شعر خود رفتار معینی را تعیین می کند.
      . . . »
      را از بیانات شما، در برابر ادعای بنده قرار بدهیم و به قول دیالکتیک گرایان سایت خودمان از تضاد و تقابل آن ها به یک نتیجه منطقی قابل قبولی ( سنتز )، برسیم. چرا که خود دیالکتیک در اصل یک منطق است و نه منطق صوری و ارسطوئی. البته شاید این یک نوع ساده سازی مسئله و یک نوع فخر فروشی روشنفکرانه باشد. به هر حال.
      یک مثال از مادران کثیر الاولاد و داستان هایی که خودشان از تفاوت های فردی نوزادان خودشان از همان ابتدای دوران جنینی به بعد تعریف کرده و می کنند. مادر همان مادر است، منش و شخصیت و حتی خصایص ژنتیکی او تقریبا محفوظ است اما فرزندانی که او بدنیا آورده است خودشان متفاوتند و تأثیرات متفاوتی روی همین مادر می گذارند.
      یک مثال از سینما و خاطرات بهروز وثوقی از علی حاتمی با صفا و فیلم سینمایی « سوته دلان» که دعوت می کنم حتما به آن فیلم و همه آثار علی حاتمی را بدون استثنا تماشا کنید. چرا که او در حقیقت « شاعر-فیلم ساز» بود نه شاعرِ فیلم ساز و نه فیلم ساز شاعر بلکه « شاعر-فیلم ساز». کسی که فیلم هایش را می سرود. اما شعر های او فقط با اصوات و حروف سر و کار نداشت بلکه تصاویر و حرکات و رنگ ها و نقش ها نیز جزو ابزار سرایش او بود. بهروز وثوقی می گفت علی به من گفت بروم بین دیوانه ها و چند وقتی با آن ها زندگی کنم تا بتوانم نقش خودم را خوب بازی کنم. آخر سر فیلم بی نظیر و ماندگاری سروده می شود اما بهروز وثوقی از شدت تأثیر این نقش و زندگیش بین دیوانگان به عوارضات روحی روانی دچار می شود و مدت ها دارو می خورد و زمان تعریف این خاطرات هم بعد از سال ها می گفت که آثارش را هنوز در وجودش دارد.
      برسیم به مثال های تقابل و تضادِ
      « . . .
      رفتارشناسی شعر متأثر از شخص شاعر است
      این شاعر است که برای شعر خود رفتار معینی را تعیین می کند.
      . . . »
      و « رفتار شناسی شعر» .
      منتظر بمانیم تا پیام و کامنت بعدی.
      پایدار بمانید.
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۶:۲۲
      درود و سپاس
      امیدوارم این انتظار خیلی طولانی نشود.
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      مجیدنیکی سبکبار
      مجیدنیکی سبکبار
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۲۰:۴۵
      با درودی صمیمانه
      علیرغم این اسم گذاری ( رفتارشناسی برای شعر ) خود موضوع اصلا تازه نیست و در متن و زمینه خلق یک اثر و عرضه آن در سطح جامعه موجودیتی انکار ناپذیر دارد. بنده بیش از هفتاد سال عمر کرده ام و بسیار شنیده و خوانده و دیده و تجربه کرده ام. هر چه می گویم بنوعی ریشه در این منابع کسب دانش و معلومات خودم دارد و خیلی وقت ها نمی توانم مأخذ و مرجع مشخصی برایشان معرفی کنم.
      در مناسبات واقعیات بیرون و اندیشه های انسان ها از جمله شاعران و اشعار آن ها می توان از یک نوع انعکاس فعال سخن به میان آورد. یعنی هر انسانی در مواجهه با وقایع بیرون ( اعم از عین و ذهن یا مادی و معنوی ) ابتدا در معرض آن ها قرار می گیرد، از آن ها به کمک مجموعۀ حسیّات و ادراکات خودش متأثر می شود و بلافاصله واکنش نشان می دهد. وقتی می گویم بلافاصله واکنش نشان می دهد منظور در مرحله نخست فعل و انفعالات و تغییراتی است که ذهنیات او را دچار فعالیت و تغییر و تحول می کند ( واکنش درونی ) و سپس و نه همیشه و دائمی واکنش ظاهری و بیرونی او را سبب خواهد. در مبحث فراگیری زبان نکته بسیار جالبی که دیدم این بود که وقتی شما حتی به یک واژه و کلمه تازه ای برخورده و آن را یاد می گیرید مغز شما دارای این قابلیت است که کل معلومات شما را به روز می کند. مغز شما دوباره از نو معلومات و اطلاعات خودش را بازبینی و باز چینی می کند. تا چه رسد به مطالب بغرنج تر و تجربیات اساسی تر.
      موضوعات را ما انتخاب نمی کنیم، حتی گرایشات و علایق را ما از اول بصورت بسته های حاضر و آماده و مانند کیت های شارژ شده به سیستم مغز خودمان اضافه نمی کنیم. بلکه از دو منبع ژنتیکی و اکتسابات خارج از وجود خودمان بتدریج آن ها را فرا می گیریم. روندی بسیار پیچیده و بغرنج و اغلب دور از ذهن. شاید این نکته ادعای گزافی نباشد که اگر با یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته بخواهیم که با توجه به کلیه مختصات موجود یک فرد و دریافت یک دوره کوتاهی از دوره زندگی او و شرایط اجتماعی و محیطی اش انتخاب های آینده اورا پیش بینی کنیم حرف بیهوده ای نزده ایم. شاید هم اکنون نیز در معرض چنین چیزهایی از طرف شبکه های مجازی بسیار قدرتمند و هوشمند چنین شرایطی را داریم و اهمیت نمی دهیم. چیزی در ذهن انسان بصورت افکار و اشعار تولید نمی شود. بلکه واکنش هایی است که مغز ما به وقایع بیرونی ( که افکار و اذهان و حتی تخیلات خودمان نیز جزو آن هستند ) نشان داده تأثیرات را گرفته و آن ها را پردازش می کند. اینست کار مهم و حیاتی که شبکه مغز و اعصاب انسان برای حفظ حیاتش انجام می دهد برای این که با محیط سازگار شود، خطرات را تشخیص بدهد و بهترین گزینه ها را که در درجه اول و بطور طبیعی خودخواهانه هست انتخاب نماید. در اجتماع این تمایل و وظیفه غریزی و هوشمندانه برای حفظ خود با حفظ موجودیت و مصالح اجتماعی پیوند می خورد و خود را در سطح قراردادهای اجتماعی، موازین اخلاقی، ایدئولوژی ها و غیره نشان می دهد.
      باز هم مجبورم صبر کنم تا کامنت بعدی . . .
      می خواستم یک حکایت کوتاهی بیان کنم که ترسیدم خود آن هم چند صفحه بشود منصرف شدم.
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۴
      باز هم درود بر شما جناب نیکی
      خسته نباشید بابت صرف وقت و انرژی و اشتراک گذاری اطلاعاتی که قطعا ماهها و سالها برای به دست آوردنشان ، مطالعات منسجم و پیوسته ای داشتید و اینگونه در طبق اخلاص قرار داده و در دسترس بنده و دیگر دوستان قرار می دهید که هم می آموزیم و هم قطعا بسیار لذت بخش خواهد بود.
      مفتخرم که صفحه حقیر مزین به آموزه هایی از این دست باشد.
      جواد کاظمی نیک
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۸:۱۴
      درودبرشما استاد بانو گرامی وگرانقدر سرکارخانم خوش روش بزرگوار بسیار زیبا بود احسن برشما لذت بردم احسن برشما پرمفهوم بود راستی شما دعوت هستید به وبلاگ آرامش منتظر حضور گرمتون هستم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۵
      درودها جناب کاظمی نیک
      متشکرم از حضور شما خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۲
      درود بانو خوش روش زیبااندیش خندانک
      آفرین بر این قلم مسلط و جریان جذاب واژه ها و تعابیر خندانک خندانک
      به مهر بمانید با قلمی درخشان خندانک خندانک خندانک خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
      سکوتی سرد بر دار بلندیست
      که جرمش مهر خاموشی ست بر راز
      به راز هتک حرمت از زنی که
      حدیثی تازه خواهد کرد آغاز
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۶
      درود بر شما جناب زراعتی ارجمند
      نهایت لطف و عنایت را به بنده دارید.
      سپاس بیکران خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۱۹:۵۷
      سلام و درود بانوی جانم خانوم خوش روش عزیز
      الحق که شعر زیبا و احساسی بود
      هزاران درود خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۷
      درودها افسانه بانوی پر مهر
      سپاس از حضور پر شور و گرم شما
      عزیزید و بزرگوار
      بدرخشید در آسمان علم و هنر خندانک
      ارسال پاسخ
      نرگس زند (آرامش)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۰:۰۳
      درود ها بر بانو خوش روش عزیز خندانک
      عالی بود با اینکه چند بار خوندمش باز هم لذت بخش بود خندانک
      موفق باشید خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۱۸
      درود بر شما نرگس بانوی نازنین
      منت گذاشتید بانو، عنایت دارید
      برقرار باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدکریمی (پویا)
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۳:۱۱
      درود بانو خوش روش
      شاعر توانمند و گرامی
      شعری زیبا و پرمعنا خواندم و به شما تبریک مبگویم بخاطر کسب مقام دوم شعرتان در مسابقه سایت
      همیشه به شعر باشید و شاعر بمانید🌷🌷🌷 خندانک خندانک خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۲۳:۴۲
      درود متقابل و عرض تشکر و ارادت حناب کریمی
      ممنونم از تبریک صمیمانه و لطف گفتارتان
      برقرار باشید و شادکام خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ۰۶:۴۹
      درود زیبا بود
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۴۶
      درودها بر شما جناب آزادبخت
      سپاسگزارم خندانک
      ارسال پاسخ
      علی شاهی تخلص(محزون)
      پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ۱۵:۱۳
      سلام بر سرکار خانم خوش روش
      این رباعی زیبا درد های مرا تازه تر کرد.
      زنده باشید
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱
      درودها بر شما جناب محزون
      شادمان باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ۱۵:۲۷
      درود بیکران بر خانم خوش روش
      زیباست و قابل توجه
      خندانک خندانک
      خندانک
      از فرمایشات جناب سبکبار
      همچنان می اموزیم خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۳۱
      درود بر شما جناب نظری
      سپاس از حضور شما خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد حسنی
      پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ۱۷:۱۸
      درود بر شما خندانک
      واقعا چه است راز
      در این دنیای ماده ی محدود!
      که انسان مدام خود را
      به کوچه علی چپ می زد
      حرف آزادی و آزادگی او
      در کدام نهایت بن بست این جهان
      پرده گوش کسی را پاره خواهد کرد
      ایا خدا حق نبود در تعیین راه
      برای زنِ زیبا ی ظریف
      و مرد زمخت
      که زندگی در این جهان باقی بماند
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰
      درودها جناب حسنی
      سپاس از حضور ارزشمندتان خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد اکرمی (خسرو)
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۰۲:۴۸
      درود بانو
      شعری زیبا و تاثیر گذار سرودید
      به خوبی خواننده رو همراه میکنه و آدم رو به فکر فرو میبره و چه خوب که در مورد اینگونه مسائل شعر هایی گفته شه
      هم دغدغه مند و تامل برانگیز
      و شعرتون هم که مزین به صحبت های دلنشین جناب سبکبار شده و دیگه نور علی نور
      خندانک خندانک خندانک
      موفق و پیروز باشید
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۲۹
      درود بر شما جناب اکرمی
      سپاس از توجه و لطف گفتارتان خندانک
      ارسال پاسخ
      سینا خواجه زاده
      جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
      درود،
      از خواندن شعر شما لذت بردم.
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۵
      درود جناب خواجه زاده گرامی
      سپاسگزارم ، برقرارباشید خندانک
      ارسال پاسخ
      حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
      شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲
      خندانک خندانک
      زیبا اما تلخ- همیشه میشود رفت اما برای بازگشتن ممکن است دیر باشد
      // سکوتم از رضایت نیست
      دلم اهل شکایت نیست//
      که این خنده بر این لبها
      نشانی از حقیقت نیست
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۶
      درود بر شما جناب بذرگری
      بسیار زیبا، سپاس از حضور و توجهتان خندانک
      ارسال پاسخ
      ساسان نجفی(سراب)
      شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ۱۷:۱۶
      خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      سلام وعرض ادب..
      درود بر شما..
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۸
      درود متقابل جناب نجفی
      لطفتان مستدام خندانک
      ارسال پاسخ
      سعید ابول مشدی
      دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۴۲
      درود بر شما. بسیار زیبا، موزون، رئالیستی، تصویر های تلخ و شیرین از دل شعر به دست دادید. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻🌹🌹🌹🌹
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳
      درود بر شما جناب ابول مشدی گرامی
      تشکر میکنم از دقت نظر و مرحمت جنابعالی خندانک
      ارسال پاسخ
      هواجان جاویدان
      دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۰۳
      🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

      درود خانم خوش روش گرامی

      🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃

      شاد و پیروز باشید.

      🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃

      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳
      درودها جناب جاویدان
      سپاس از شما خندانک
      ارسال پاسخ
      زهره دهقانی ( شادی)
      شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۰۹
      سلام و درود بانو خوش روش عزیز
      بسیار زیبا و خوش ریتم قلم زدید...👌👌👌
      فوق العاده بود💯
      🏴🏴🏴🏴
      در پناه اباعبدلله ✨
      یوسف ساعدموچشی
      سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲
      سلام
      درود برشما خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۱:۱۵
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      جواد کاظمی نیک
      يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۲:۴۰
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵
      🩵💙💙💙
      💙💙💙
      🩵🩵
      💙
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
      زنی که در خطوط دستهایش
      به دنبال نشانی از خوشی بود...

      چهارپاره‌ای موزون و تفکربرانگیز، با تصاویر و تعابیر زیبا و بکر شاعرانه. عناصر زیبایی شناختی لفظی و معنوی به اندازه کافی در این شعر، فراوان و قابل کشف است، مثل بیان شاعرانه‌ی یک عمر جستجوی بی‌نتیجه و امید واهی به تقدیر و سرنوشت، در بند آغازین شعر:
      زنی که در خطوط دستهایش
      به دنبال نشانی از خوشی بود
      چه آمد بر سرش اینگونه پژمرد
      که تنها راه حلش خودکشی بود

      مثل:
      بغض‌های ناشکفته،
      جار زدن درد پنهانی توسط چشمها حتی بدون اشک،
      بیان شاعرانه‌ی زجرآور بودنِ زنده بودن با تشبیه تپیدن ناخوشایند قلب به منقار زدن کلاغ،
      نشان دادن دردهای پنهان و ناگفتنی با لفظ جراحت روح،
      و...
      اما آنچه ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد، داستان اندوه عمیقی است که در این شعر هنرمندانه، هم پیداست و هم پنهان، اندوهی که قابل درک است ولی بیانش دشوار است، به گونه‌ای که مخاطب را دچار اندوه می‌کند، اندوهی که نمی‌داند چیست!
      شاید این شعر را بشود به موسیقی سوزناکی تشبیه کرد که حس نابی از غم را به شنونده‌اش القا می‌کند، حس خالصی که قابل تعریف کردن برای کسی که نشنیده است، نیست...

      و چه انتخاب هنرمندانه‌ایست اسم شعر: سر به مُهر

      درود و آفرین بر شما خانم خوش‌روش گرامی🌹
      سپاس برای به اشتراک گذاشتن این اثر ناب🌹
      ظاهراً روز انتشار این شعر زیبا، همزمان با زادروز شما هم بوده است، گرچه با تاخیر ولی زادروزتون مبارک 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      با آرزوی تندرستی و شادی و آرامش و موفقیت و سرافرازی برای خودتون و عزیزانتون🌹

      دریای دلتون آرام🌹
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶
      درودهای فراوان جناب زارع گرانسنگ
      حضور شما در صفحه حقیر افتخار است چه برسد به تعریف و تمجید که نهایت لطف و التفات شماست.
      بابت تبریک از شما متشکرم و از توجه و دقت نظر شما واقعا خوشحال و سپاسگزارم. شنیدن چنین تعاریفی از جانب استاد مسلمی چون شما برای بنده باعث خوشوقتی و شادمانی ست.

      تنور دلتون گرم به محبت و عشق
      باز هم سپاس. خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۵۶
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      معصومه خدابنده
      پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ۰۰:۲۵
      درود بر شما ماه بانو خوش روش
      بسیار زیبا سرودید
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸
      درود متقابل بر شما مهربانو خدابندهٔ گرامی
      دیده رنجه فرمودید بانو، سپاسگزارم خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۱۱
      درود بر شما بانو خوش روش گرامی خندانک

      چار پاره های ناب و پر محتوایی از شما خواندم

      عالی ست

      زنده باشید به مهر

      خندانک خندانک خندانک
      سارا خوش روش
      سارا خوش روش
      جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۴۹
      عرض سلام و احترام جناب مهدی پور
      ممنونم بابت صرف توجه و وقت ارزشمندتان
      ماناباشید و نویسا خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0