يکشنبه ۴ آذر
کاریکلماتور شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۵:۲۸ شماره ثبت ۱۲۱۱۹۰
بازدید : ۱۰۵ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
کاریکلماتور
در کلوسیومِ روم
آندو گلادیاتور
چهره ای خشن داشتند ولی ،
قلبشان پُر بود از رحم
درمیان چندهزار تماشاچی
آن دخترِهمچون مینیاتور
چهره و اندامی ،
ظریف داشت ولی ،
قلبش خالی بود از رحم
کاریکاتوریست بهرِاینکه ،
انسانیتِ انسان ،
با دیدنِ این مبارزه ها پس نیفتد ،
بدستش قلمش بود و،
کشیدنِ یکریز کاریکاتور
با طنزهایی تلخ تر از سَمّ
و ابروانی که گره ای کورخورده بود از اخم
و من مانده بودم که چگونه ،
به تصویر بکشم آنجا را با ،
کاریکلماتور
آنهم با قلبِ خونینی پُر از زخم
ابروانم بود و یکریز، اخم و تَخم
چشمم نتوانست ،
ادامه دهد درمیانِ سِیلی از دیدن
خودش را بست و،
خوش بود به اینکه ، اینهمه جنایت ،
چگونه ممکنست ،
سر زند ازاین آدمِ دوپا
چشمم خودش را گول میزد ،
که این وحشیگری ها ،
نیست بجز مُشتی وَهم
بهمن بیدقی 1402/3/23
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر بزرگوارید ممنونم از لطفتان و بداهه ی زیبایتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای اکرمی گرانقدر بزرگوارید ممنونم از لطفتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر بزرگوارید ممنونم از لطفتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای کاظمی نیک گرانقدر بزرگوارید ممنونم از لطفتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر بزرگوارید ممنونم از لطفتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض ادب بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض احترام آقای حسینی گرانقدر بزرگوارید ممنونم از لطفتان شاد باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شاعرواستاد بزرگوار
لبهای شعرت خندید
در دل طربی افتاد
از از خواندن شعرهایت
در دل فرحی افتاد