پنجشنبه ۱ آذر
هر گُل انار شعری از سیده نسترن طالب زاده
از دفتر تلما نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۲۹ شماره ثبت ۱۲۰۳۹۴
بازدید : ۶۴۸۰ | نظرات : ۰
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
آرام مرا ببوس،
موهای مرا بباف!
از کوچ دکمه های سلیسم
تا لمس ایل عاشقانگی،،،
راهی نمی ماند
.
.
.
در بهار،
هر گل انار
زخم دل منست
.
.
.
خونی کبود و گرم
در کالبد اقلیمهای خسته میریزد
آرام مرا ببوس
در زورق آویخته از گوشهایم بنشین
ماهیان زر افروخته در چشمهای مرا بنگر
-این تناسخ زار و نزار برهنه را-
کرشمه میسوزاند
کجاوه ی محبوبگی ،دلم!
عطر و عسل در سینه پنهان میکنم
تا باغهای عاج گرده بیافشاند
بیا،
پلنگ کالی در تو کمین کرده است
و ترکهای ماه و غوغای شراب
در تبی جانانه می شکند
موهای مرا بباف!
با لبهایم سخن بگو!
و شکوفه های آبی دامن مهربانم را ببوس،
من هزاران سالِ خوش
از تکلم آتشی طرار
در دستان تو
زاده میشوم..
پی نوشت:
با قلب شمعی ام، که هم آغوش میشوم
در بازوان داغ تو ، خاموش میشوم
آهنگهای صبح پرندم ، که شامگاه
با زخمه ی نگاه تو، مخدوش میشوم
مهتاب میدمد و تو ، گرگی که عاشقست
گاهی برای خیال تو خرگوش میشوم
در موجهای آبی خنیاگران دور
زیبای آشنای صدفپوش میشوم
در زخمهای جیغ جهانی که وحشی است
گُلپنبه ی نوازشِ در گوش میشوم
من یادگار نازک شبهای مستی ام
بسیارم و دریغ ، فراموش میشوم...!
|