سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 28 فروردين 1403
    8 شوال 1445
      Tuesday 16 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۲۸ فروردين

        خودکشی

        شعری از

        احسان فلاح رمضانی

        از دفتر جهان شمول نوع شعر قطعه

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۴۹ شماره ثبت ۱۱۹۲۸۴
          بازدید : ۴۷۳   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب احسان فلاح رمضانی

        وارونه است  آنچه  که  تحلیل  میکنی
        سقف و طناب زخمی عصیان خودکشی
         
        فرسوده است آنچه روان های بیخداست
        بیهودگیست  در  پس  اذهان  خودکشی
         
        منسوخ و بی رواج و بدون رسول هست
        دنبال  پیرو  میدود  ادیان  خودکشی
         
        انباردار جعل و فریب است نیهلیسم
        بی فلسفه ست پوچی پنهان خودکشی
         
        در انزوای بحث شکم یا نرینگیست
        تصویر  سینمائی  اکران  خودکشی
         
        بی اختیار  گلّهٔ  خود  را  دریده  است
        گرگِ درون و وحشیِ چوپان خودکشی
         
        در آرزوی راحتی نفس سرکش است
        دردی نبوده بر تن وجدان خودکشی
         
        برچسب  جهل  میخورد  و ننگِ  تا  ابد
        مخروبگیست چهره وُ تاوان خودکشی
         
        در فکر پوک غارت و آزار مردم است
        اقدام  مجرمانهٔ  طغیان  خودکشی
         
        مشتاق فتح خاک زمین های سوخته ست
        بی حاصل است تازش و جولان خودکشی
         
        فرمانروای  بزدل  و  دشمن گریز  را
        بر روی تخت میدرد عُدوان خودکشی
         
        زائیده است زیر خود استاد بی سواد
        آنوقت می نویسد از امکان خودکشی
         
        گاهی کمی مقاله بخوانید لااقل
        تا آشنا شوید به جریان خودکشی
         
        در بین قشرهای مرفّه زبانزد است
        لامذهبی و پوچی و بحران خودکشی
         
        چندی دهان خویش ببندید محض حق
        آزرده اید  روح  نیاکان  خودکشی
         
        آثار بنگ و دود به رو وُ مشخص است
        در یاوه میچریده سخنران خودکشی
        ۱۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0