سلام بر عدالت
وقتی در سَر، عدل نباشد ،
شکافته میشود به دستِ او، فرقِ عدالت
وقتیکه تلخی ، به دل رسوخ کرده باشد ،
تلخکامی را ، اشتباه میگیرد با ، حلاوت
آنوقت است که شهید میشود ،
دومین فخرِ انسان ،
درحینِ عبادت
همان کسی که انسان ،
به او داشته و، دارد و، خواهد داشت ،
همواره ارادت
تنها کسی که کعبه بود برایش ،
محلِ ولادت
اصلاً او را کعبه زائید
پهلوی کعبه را ببین شکافته
همان کسی که خود کعبه ی دل بود
که همیشه ،
ز خصمِ صاحبِ کعبه کرد برائت
همان خصمی که برایش ،
همیشه ظلم بوده ، بهتر ازعدالت
امیر، پُر ازهنر بود و پُر از دین
رفتار و همه اعمالش زیبا ،
پُر ز استطاعت
پُر ازطاعت ، پُر ازطاعت
اینها که نبود ز روی عادت
خدا بود و، عشقی بی نهایت
دست به سینه ، پر تواضع ،
سلام ات میکنم یا امیر،
ای اسوه ی زیبای شهامت
که شیعه گی در راهِ مرامت ،
پُر است ازحلاوت
که حقِ تو بود خلافت
ولیکن ازتو غصب کردند
چونکه دنیا دوست ندارد عدل را
چون بریده میشود دستانِ امیال
وگرنه چرا سلب کنند خلافت را ،
زمعدنِ درایت ؟
مگر این دنیا نیست مزرعه ای ،
از بهرِ زراعت ؟
و تو ای علیِ مرتضی !
معنای عدالتی ،
آنهم به صراحت
اگر عدل تو ،
جاری میشد ،
بر این زمینِ خاکی ،
انسان نفَسی می کشید راحت
بهارِعدلی و،
پُر ازطراوت
آنهم عجب عدلی !
پُر از دقت و ظرافت
ای تویی که داری ،
به ماوراء قرابت
با آنهمه کرامت
با آنهمه مرام ات
سلامِ آدم وعالم برتو باد ،
اِی مظهرِعدالت
بهمن بیدقی 1402/1/21
شهادت یاور مظلومان،پدر یتیمان، مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بر کلیه پیروان و رهروان راهش تسلیت باد