وزن : فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن
شده پیکار سحـــــرگاه ، کمـــاندار خـــیال
تـــیغ ســـرخِ سحری ، پردۀ اسرار خــــیال
شود آخر شب تاریک ، به زنـــدان پـــــگاه
رود آن دیو ، بــــیایــد تب گلــــزار خـــیال
نرود گر شــــــب ظلمـــت ، بزند یخ آمـــال
فقط ایــــن راه بـــماند ، ره عـــیّار خـــیال
چشــــم وامانده به دیـــدار مرادش گریــان
دل دیــــوانۀ ما گشــــته خریــــدار خــــیال
لــــــب هر تشــــنه نمــــاید طلـــبِ آب زلال
شکـــــند کوزه اگر ، گشته گرفـــتار خـــیال
گوش دیوار پناهی است ، به ترسیدۀ شب
نبود مأمن ما ، گشــــته بهـــادار ، خــــیال
پشت هر پردۀ شـــب هســـت سپـــید دگری
هست بر جان امیـــدم که مددیــار ، خـــیال
اگر آن دیو کـــند پهــــن ، ســیاهی ، تاریـــک
رخ خورشید بــــیاید ، که به اصـــــرار خـــیال
هســــت یک روزنـــی از نور به مـــرزِ تیـــره
بکــشد لشـــگر جــــرّار به پیــــکار ، خــــیال
شده آمــال طریـــقِ خوشـــی و تلـــخ گـــمان
همه جا در همه ره هست که غمخوار ، خیال
موفق باشید .