جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر مهدی پاکدامن جیرکل
آخرین اشعار ناب مهدی پاکدامن جیرکل
|
رمضان است رمضان است رمضان ماه خدا است
روزه یکسان و رجب یک سره هم شعبان است
هر دلاور که بود در همه آفاق بلند
نکند سجده که این فخر بر آن سلطان است
از ملک باد نگهبانش بر خلق خدای
که ملک زاده آزاده ملک سلطان است
شاه شاهان جهانگیر ملکشاه که او
شهریاری که ز شاهان جهان تا جان است
آن جهاندار که در خدمت درگاهش چرخ
کمر بندگیش بسته چو طوقی به ران است
آنکه از هیبت شمشیر و سنانش در رزم
چشم شیر فلک اندر دهن شیران است
وانکه در ملک جهان نیست چنو صاحبقران
وانکه در عصر چنو سید و چون خاقان است
وانکه در خلد برین نیست چنو سلطانی
وانکه در خلد برین نیست چنو رحمان است
هر کجا هست درین عالم در حشمت او
از پس شدت ادبار و غم خذلان است
چون در ایوان شهی بارگهش را بینی
بر سر تخت ز حشمت شرف ایوان است
از پی دولت او خلعت نوروزی را
بر فلک ماه نو و مشتری اندربان است
چون بر او خلعت پیروزی را بربندند
بر زمین در ز غلامانش هزاران جان است🌅🌙
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
التماس دعا