جمعه ۲۵ آبان
گردآفرین جانم شعری از مهدی پاکدامن جیرکل
از دفتر شعرناب نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ۱۹:۲۶ شماره ثبت ۱۱۸۸۰۸
بازدید : ۶۸۳ | نظرات : ۷
|
دفاتر شعر مهدی پاکدامن جیرکل
آخرین اشعار ناب مهدی پاکدامن جیرکل
|
بر نقش دلم پهن شدست مهر تو بازم
تا مهر تو جویم ز دل و دیده نشانم
تا چند کشم در غم تو ناله و زاری
چون چنگ شدم در غم تو زار و نزاری
از هجر تو اندر دل من خار غباری
وز مهر تو اندر تن من تاب شَراری
در آتش سوزنده به جز داغ تو ننشانم
چون لاله اگر بر رخ من اَشک بباری
در دیده من جز گل اندوه نباری
بر چهره تو جز گل شادی نچرانم
گر من به غمت خرم و دلشاد نباشم
چون وصل تو باشد به جهان هیچ ندارم
جز وصل تو ای مهر گُسل یاد ندارم
از هجر تو چون بخت به فریاد ندارم
آن به که تو از هجر کنی شکرگزارم
جز غَلتیدن اشکم برِ چهره رُخسار خودم باز
گفتی که به حسرت همه شب با تو برآرم
با آنکه به حِسرت همه روزت به شب آرم
در دیده من جز رخ زیبای تو خارم
گفتی که به دل بار دَهم با تو ندارم
از دست غمت جان به سلامت بِرهانم
گر روز کنم با تو به شب راز نهانم
وَر شب به سحر وَصل تو از دیده برآرم
پس مَخلص کلامِ تو بگویم عاشق کُش دیوانه خویم
زین چون تو بگفتی لقبَت را برِ گوشم
پس من،عاشقِ نام و رخ زیبای تو رویم
برخیزم گوییم لقبت را،گردآفرین زیبای جَهانم🤗💔
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلنوشته زیبایی است