موسمِ عید دیدنی
بهار آمد همه جا پُر از صفا شد
موسمِ عید دیدنی شد و،
بی وفایی که ازخودش ، چِندِشش میشد رفت که رفت ،
همه جا پُر از وفا شد
شتر که مظهرِ کینه بود ،
کینه را ز تن درآورد
انگار که به دستِ تنبلی ، فیلی هوا شد
بچه ای که در زمستان ،
مچاله میشد یکریز، کنارِ شومینه
زد به کوه ودشت و بلا شد
سخنی که ز فرطِ سرمایی تن لرز،
سخت بیرون می آمد از کامِ پُر از لرز،
مثل رود جاری شد و،
پُر از اسراف ، مملو از پَرت و پلا شد
کولری که در زمستان مفت هم گران بود وکس نمی خریدش
کَم کَمک با حسِ ردی ز تموز، قیمتِ طلا شد
بخاری که طفلک میسوخت تا که دیگران ، راحت بخوابند ،
در اندیشه ی ناکارِ آدمِ بی چشم و رو،
لایقِ خلا شد
همه ی وسائل چوبیِ خانه ، مُزَیّن ،
به روغن جلا شد
مادربزرگ که دائم می چپید زیرِ کرسی ،
در اتاقی کوچک و با آنهمه ژاکت و،
جورابِ کلُفت ، بازهم غمِ سرما داشت ،
بالاخره وارد ، به سرسرا شد
پدربزرگِ خوب ،
که یکعمر بود که بازنشسته شده بود زآنهمه کارِ زیاد و،
یکریز خوابیده بود و خستگی درمیکرد
ازسوی مادربزرگِ خوب ،
مسئولِ بازکردنِ آنهمه دَرا شد
افکارِ من که دوست داشتند همیشه سورئال را
سورئال بازهم براشان خوش درخشید ،
ولی با هجومِ اینهمه رئال ،
بیش از پیش ،
واقعیت گرا شد
دیگر حقیقت را ، می بلعید بجای دیدن ، ذهنم
حق و حقیقت برایش ، به ضرورتِ هوا شد
حق برایش دَم بود
ناحق برایش بازدَم
" ما را " برایش اصل شد و،
جای مِن مِن کردن و مَن مَن کردن ،
" ما را " در دایرة المعارفش ،
جای واژه ی " مرا " شد
همه جا پُر ز نوا شد
بلبل طوری میخوانْد ،
بهتر از هر خواننده
بهار طوری میرانْد ،
بهتر از هر راننده
چشمی که فقط ، نوکِ دماغ خویشتن را میدید ،
عازم به سفرِ ماورا شد
محمد ، بهترین انسانِ دنیا ،
واردِ غارِ حرا شد
شکوفه های آیه ها ،
همانجا بود که دنیا را بهاری کرد
کافر بروز نداد اما ،
ز جهلِ زشتِ خویش ، خیلی بدش آمد
طبیعت که خدا را ، یاد آدم می آوَرد ،
یکریز مشغول به دیدن و یَریˈ شد
قرار بود به روزِمحشر،
طبیعت هم جزوِ شاهدان باشد
یکی از آن آیه های بهاری ،
آیه ی ، اَلَمْ یَعلَم بِاَنّ اللهَ یَری شد *
*آیه ی 14 سوره ی مبارکه ی علق = آیا (آدمی) ندانسته است که خدا می بیند ؟
عید برهمگان مبارکباد . بهمن بیدقی 1401/10/3
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد
را تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای مسئلت مینماییم
خرم و تندرست باشید