دوشنبه ۵ آذر
جایگاهِ عشاق شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۳۰ شماره ثبت ۱۱۷۱۲۰
بازدید : ۱۹۸ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
جایگاهِ عشاق
بارالها ! ما را برسان ،
به آن جایگاه عشاق
تا درآن باغ بهشت ، کنیم اُطراق
تا رها شویم ازاین زندانِ پَست
با هوسِ رفتن و رفتن
بجای اجبار، به ماندنی شاقّ
تا که درمیهمانی چای ،
ز دستِ معشوق بگیریم
شیرینی کشمشی و، تر و قُطاب
اینهمه ، جایزه ای ست ،
ز جانی پُر تاب
همان جانی که ،
انسان را به باغ بهشت ،
میکند پَرتاب
هفت آسمان ، چو بُرجی ست ،
که طبقاتش ،
طاقی ست بر طاق
این اسلحه ی دنیا ،
چه لگدی داشت
پَرت میکند ما را ،
به باغ بهشت اما ،
پُر از دردست ،
آن ضربه ی قُنداق
قندم می افتد ازاین درد
بس نیاز دارم به قَنداق
آنجا که رسیدم ،
سرنوشت خویش را می نویسم
میروم در زمره ی کُتّاب
چونکه دیگر، آنجا ،
سخن از من رمیده
نیستم دگر در زمره ی نُطّاق
بهمن بیدقی 1401/10/15
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام آقای محمدی بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید و شادمان از تبریکتان هم بینهایت تشکر میکنم . بزرگوارید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای کاظمی نیک بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید و شادمان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.