سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    اما تو آدمی

    شعری از

    موسی شریفی

    از دفتر شعرناب نوع شعر سپید

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۵۴ شماره ثبت ۱۱۵۹۴۱
      بازدید : ۸۷   |    نظرات : ۲

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر موسی شریفی

    من هم می دانم که لجن زار است دهر
    و مسائل کم نیست
    و وجود آشفتگی از روی بشر می بارد
    اما عجالتا
    با همین وضع وخیم
    و نبود کسی از آدما
    و چراغی که بگیرد در دست
    و بتابد به همه اهل ظُلام
    گلها می رویند
    حتی در دل سر سخت ترین سنگ ها
    بوی شان می‌کند آدم را مست
    و هنوز خوی وفاداری هست
    در وجود حیوانی که سگ می‌خوانند نامش را
    باز می آید باد
    می کند ما را شاد
    و از آسمان دوباره می ریزد باران
    من نمی دانم چه رازی است ولی
    در به هنگام بهار
    هر درختی به تن خود برگ نو می پوشد
    و هنوز در دل خاک
    دانه ای از گندم
    می کند خود را به هفت تا خوشه
    تو چه آیا دیدی ؟
    دسته گنجشکانی
    وقت شب,پرسه زنند بر سر و بالای درخت؟
    یا نباشد در فطرت زنبور تولید عسل؟
    باز هم می گویم
    و چه آتش خوب است
    در غیاب خورشید
    آن زمانی که کمی بیمار است
    می کند ما را گرم
    در فصولی که یخ اند؟
    همه در جریانند
    آن هم به رسم طبع
    اما تو آدمی
    (کمتر از ذره نِه ای
    پست مشو مهر بورز)
    دیده ات زیبا کن
    و به جریان طبیعت پیوند
    دست آخر زندگی
    در دیده ات موجز می شود
    باورت این باشد
    ۱
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۲۰
    درود بزرگوار
    زیبا و امید بخش بود خندانک
    شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۳۸
    درودتان
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0