مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..
شنبه ۱۰ آذر
اداب غذا خوردن شعری از علیرضا قاسمی (آشیخ)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۱ شماره ثبت ۱۱۵۲۲۵
بازدید : ۳۲۷ | نظرات : ۸
دفاتر شعر علیرضا قاسمی (آشیخ)
آخرین اشعار ناب علیرضا قاسمی (آشیخ)
صدای ارسالی شاعر:
مرورگر شما از پخش صدا پشتیبانی نمی کند
آداب غذا خوردن
این و می دونی عشقِ من
عزیز و نورِ چشمِ من
که سفره احترام داره
شروع و اختتام داره
قبل از شروع باید که ما
بِگیم به نام اون خدا
که این طعام و آفرید
و گفت به یاد بیاورید
یه موقع اِسراف نکنید
غذا رو اِتلاف نکنید
الان میگم برای تو
الهی من فدای تو
یه چند تا نکتهٔ قشنگ
مفید و خیلی رنگارنگ
گُلم بِشور تو دَستِ تو
اگر چه بودی خسته تو
اگه غذا آماده نیست
نگیر بهونه تو بایست
به هیچ کسی خیره نَشو
نگاه نَکن تو لُقمَشو
وقتِ جویدنِ غذا
صدا نباشه تو فضا
شاید کسی خوشش نیاد
اگر که این صدا بیاد
دَندونامون قِرِچ قوروچ
دَهانِمون مِلِچ مولوچ
باید دهان بسته باشه
جَویدن آهسته باشه
بِینِ غذا تو آب نخور بلند
نَشو هِی تاب نخور
وقتی گُلم غذا کمه
نگاه نَکن به قابلمه
اگر که مهمون اومده
بلند نَگو غذا بَده
لُقمه هاتو کوچیک بگیر
تا تو گَلوت نَیُفته گیر
زیاد غذا نَکِش گُلم
نگو هَمَش رو میخورم
تَه ماندهٔ غذات و نیز
واسه پرنده ها بِریز
بعد از غذا زودی نَرو
جمع کُن گُلم تو سفره رو
کمک به مادرت بِده
خستگی از تَنِش بِره
بعدِ غذا دُعا بکُن
تشکر از خدا بکُن
بگو خدایا ممنونم
برای آب و هم نونَم
خدایا گُشنه ها رو هم
غذا بِده تو از کَرَم
شاعر : علیرضا قاسمی
.:.:. تکثیر و کپی برداری مجاز می باشد .:.:.
نقدها و نظرات
زنده باشید ان شاءالله... متشکرم از لطفتون
سپاسگزارم...
ممنونم از محبتتون
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
چقدر ساده و صمیمی برای بچهها مینویسید
و چه بیریا اجازه انتشار میدید
اجرتان با خداوند متعال