سه شنبه ۱۵ آبان
شهید شعری از علیرضا نقدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵ شماره ثبت ۱۱۴۹۵۵
بازدید : ۲۰۷ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب علیرضا نقدی
|
حضرت ارباب را کردند با فتوا شهید
روضهاش یک روز آخر میکند ما را شهید
دل به اربابت اگر دادی نمیگردی تباه
میشود دلداده همچون حضرت یحیی شهید
در پی معشوق خود گر میروی سر میرود
آن که گردد عشق را یاور بود تنها شهید
پرسشی آمد به ذهنم بعد دیدم در لغت
عشق با ایثار و عزت داشت یک معنا شهید
نیست هرگز این شهادت قسمت نامرد پس
مرد باشی میشوی همچون جهان آرا شهید
راه آن مردانگی باشد جوان ای نوجوان
آن که رزقش باشد آخر میشود هر جا شهید
رفت ابراهیم هادی رفت او مردانه رفت
هیچ کس چون او نشد گردد هر استثنا شهید
گرچه در ظاهر نباشد بین انسانها ولی
هست در واقع بصیر و زنده پابرجا شهید
گر بود گمنام باشد مادریتر بیگمان
چون که باشد در کنار حضرت زهرا شهید
مرگ حق باشد سراغ هر که میآید بدان
زشت و زیبا میرویم اما رود زیبا شهید
آن که باشد رفتنی روزی موثر میرود
اهل معنا میشوند امروز یا فردا شهید
رفتنیها میروند اما رود سردار هم؟
کاش در آخر شوم در روز تاسوعا شهید
علیرضا نقدی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شورانگیز و زیبا بود
در وصف شهیدان این مرز و بوم
یا حسین(ع)