دوشنبه ۵ آذر
زاد روز خواجه ی شیراز شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر یگانه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۰۸ شماره ثبت ۱۱۴۲۲۴
بازدید : ۳۲۹ | نظرات : ۲
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
خجسته زاد روز خواجه ی شیراز
بال و پر بگشا دمی پرواز می خواهد دلم
شه چراغ و خواجه ی شیراز می خواه دلم
سر نهم بر بارگاه حافظ والا گُهر
لحظه ای اسرار دل ابراز می خواهد دلم
شکوه ها از روزگار ناموافق سر دهم
ناله هایی از دل ناساز می خواهد دلم
مطربی خواهم نوازد چنگ خود بر سیم تار
بر فغان آیم چو نی آواز می خواهد دلم
دل به درد آمد خدا را مرهمی بر داغ دل
همدمی با حافظِ همراز می خواه دلم
بوستان پژمرد باز از هجمه ی باد خزان
ساز دل ناکوک گشت و ساز می خواه دلم
برگ برگ دفتر ایام را بر هم زدم
چون بپایان آمدم آغاز می خواهد دلم
خاک بر سر کوفتن باید غم ایام را
از شراب مرد افکن باز می خواه دلم
از حوادث شهر پر آشوب باز آبستن است
از لسان الغیب باز اعجاز می خواهد دلم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.