سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 5 آذر 1403
  • روز بسيج مستضعفين، تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان حضرت امام خميني -ره-، 1358 هـ ش
24 جمادى الأولى 1446
    Monday 25 Nov 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      دوشنبه ۵ آذر

      اسلام بهترین دینه

      شعری از

      بهمن بیدقی

      از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱ شماره ثبت ۱۱۳۸۲۱
        بازدید : ۲۴۴   |    نظرات : ۱۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر بهمن بیدقی

      اسلام بهترین دینه
       
      گرچه غمِ رفتنت سنگینه
      اما آنهمه ترنمِ خداخواهی ات ،
      چقدر، آهنگینه
       
      میدانی یکی ازمحاسنِ بیشمارت چیست ؟
      اینکه درقلبِ پاکَت نیست هیچ کینه
      درود برتو و قلبِ پاکَت
      قلبت ، مخزنِ اسرارست
      همچو نامه ای سربه مُهر، درونِ یک پاکت
      آنچه را ز نیکیها تو داری ، رازِ بندگی اینه
       
      سجده هایت طولانی
      بر زانوها و پیشانی ات ،
      نقش بسته به زیبایی ،
      مُهرِعبادت پیشگیِ پینه
       
      برلبانِ زیبایت
      نقشِ آیه آیه های سوره های خداست
      این چه خوب است زیتونِ من !
      که عشقت سوره ی تینه
       
      دائم درمیانه ی باغی هستی ،
      زِ اندیشه های شکوفا
      بسانِ شکوفه های زیبای گیلاس
      دُورادُورش حیایی ،
      به بلندای کاهگلیِ حصاری از چینه
       
      اینها همگی ، ثمره ای از دینه
       
      اگر دینمان نبود ،
      اینهمه زیبایی بینمان نبود
      بگذارافکارِ پلید ، هرچه میخواهند بگویند
      اما اسلام ، بهترین دینه
       
      اگر مجریانش بد باشند ،
      چه ربطی دارد به آن برگزیده ی زیبا زسمتِ خدا ؟
      بی جهت نیست که دم به دم و دائم ،
      سنگ اش را میزنم ، به سینه
       
      عاقبتِ اندیشه های ماوراییِ ما ،
      انشاالله ختم خواهد شد ،
      به نصر و سوره ی نصر
      رسواییِ افکارِ رذیلانه ،
      نصری ست که به جای صادِ آن شینه
      آخرالامر،
      چه کافران بخواهند وچه نخواهند ،
      دینِ اسلام چنان نشر می یابد ،
      که دینِ جهان ، میشود اسلام
      که مهدیِ مسلمان ،
      رازِ زنده ماندن اش اینه
       
      همه ازبین میرود افکاری که تک تک اش ،
      شیوع اش ، مخرب تر از مینه
      این گفته زسوی خداوندِ باریتعالی ،
      کاملاً تضمینه
       
      در زمینه ی تابلوهای کافرانه شان ،
      سیاهی ست و روی و قلبشان هم سیاه
      این چه تابلویی ست ازخودشان ساخته اند ؟
      این که غرق درظلمت است و تاریکی
      مگر معنای تاریکی چیست ؟
      قاتلِ آن امیری ست که ،
      رگ زده در،
      کاشانه ی فینه
       
      بی شک برای هرهدفی ،
      ظاهر و باطنش را باید آراست
      تصورکن درویشی را
      که بدونِ کشکول و تبرزینه
      تصورکن سوارکاری را
      که نشسته بر اسبی ست که بی زینه
       
      آخرهم امیدمان ،
      قائم مان ،
      بدونِ هیچ شک و شبهه می آید
      همان زمینه و معنای نورانی ای که ،
      به حالِ تکوینه
       
      بهمن بیدقی 1401/6/27
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      طاهره حسین زاده (کوهواره)
      پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰

      سلام استاد ارجمند

      عالی و ارزش پرداز خندانک خندانک خندانک
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۲
      با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر
      بزرگوارید
      سپاسگزارم ازمهر و لطفتان
      شاد باشید
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۶
      درود استاد عزیز
      بسیار زیبا و آموزنده بود
      امید بخش
      دستمریزاد خندانک
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ۰۴:۱۰
      با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر
      بزرگوارید
      سپاسگزارم ازمهر و لطفتان
      شاد باشید
      ارسال پاسخ
      حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)
      پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ۰۶:۵۳
      سلام و عرض ادب جناب بیدقی بزرگوار
      درود بر آثار منحصر به فردتان خندانک
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۲
      با سلام و عرض احترام آقای احسانی فر گرانقدر
      بزرگوارید
      سپاسگزارم ازمهر و لطفتان
      شاد باشید
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۹
      با درود و یک سوال

      چرا خدا باید 3 دین برای ادمها بفرستد و به ترتیب هر کدام را نسخ و دیگری را جایگزین کند؟ آیا صرفا فرستادن یک دین کامل بهتر نبود؟
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۳۴
      با سلام و عرض ادب و احترام آقای افشاری ارجمند
      با سپاس
      البته به اینگونه که مرقوم فرموده اید نبوده ، همه ادیانِ الهی مورد احترام و قبولِ اسلام است و بدیهی ست بغیر از بخش های تحریف شده اش . بدیهی است ادیان الهی قدم به قدم ارتقاء یافته که رسیده به اسلام که بنابه سورۀ مائده بعنوان برترین دین از سوی خداوند پذیرفته شده است . با توجه به اینکه ادیان ازهم قرنها فاصله داشته اند (بعنوان مثال مسیحیت و اسلام ، 600 سال ) تواناییِ درک دین کامل برای مردم قرنها پیش قابل پذیرش هم نبوده همانگونه که پس از 900سال رسالتِ حضرت نوح تعداد اندکی که درکشتی بودند مؤمن شدند .
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۱:۵۶
      جوابتان به نسبت برخی دوستان منطقی تر بود ممنون
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۲:۳۵
      درود بر شما خندانک
      ارسال پاسخ
      سید محمدرضا لاهیجی
      شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۳:۰۵
      درودها
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۳:۰۸
      با سلام و عرض احترام آقای لاهیجی بزرگوار
      سپاسگزارم
      ارسال پاسخ
      سید محمدرضا لاهیجی
      شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۳:۴۲
      مخلصم قربان
      بزرگوارید
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۳:۴۷
      آقائید ، عزیزید خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      2