اسلام بهترین دینه
گرچه غمِ رفتنت سنگینه
اما آنهمه ترنمِ خداخواهی ات ،
چقدر، آهنگینه
میدانی یکی ازمحاسنِ بیشمارت چیست ؟
اینکه درقلبِ پاکَت نیست هیچ کینه
درود برتو و قلبِ پاکَت
قلبت ، مخزنِ اسرارست
همچو نامه ای سربه مُهر، درونِ یک پاکت
آنچه را ز نیکیها تو داری ، رازِ بندگی اینه
سجده هایت طولانی
بر زانوها و پیشانی ات ،
نقش بسته به زیبایی ،
مُهرِعبادت پیشگیِ پینه
برلبانِ زیبایت
نقشِ آیه آیه های سوره های خداست
این چه خوب است زیتونِ من !
که عشقت سوره ی تینه
دائم درمیانه ی باغی هستی ،
زِ اندیشه های شکوفا
بسانِ شکوفه های زیبای گیلاس
دُورادُورش حیایی ،
به بلندای کاهگلیِ حصاری از چینه
اینها همگی ، ثمره ای از دینه
اگر دینمان نبود ،
اینهمه زیبایی بینمان نبود
بگذارافکارِ پلید ، هرچه میخواهند بگویند
اما اسلام ، بهترین دینه
اگر مجریانش بد باشند ،
چه ربطی دارد به آن برگزیده ی زیبا زسمتِ خدا ؟
بی جهت نیست که دم به دم و دائم ،
سنگ اش را میزنم ، به سینه
عاقبتِ اندیشه های ماوراییِ ما ،
انشاالله ختم خواهد شد ،
به نصر و سوره ی نصر
رسواییِ افکارِ رذیلانه ،
نصری ست که به جای صادِ آن شینه
آخرالامر،
چه کافران بخواهند وچه نخواهند ،
دینِ اسلام چنان نشر می یابد ،
که دینِ جهان ، میشود اسلام
که مهدیِ مسلمان ،
رازِ زنده ماندن اش اینه
همه ازبین میرود افکاری که تک تک اش ،
شیوع اش ، مخرب تر از مینه
این گفته زسوی خداوندِ باریتعالی ،
کاملاً تضمینه
در زمینه ی تابلوهای کافرانه شان ،
سیاهی ست و روی و قلبشان هم سیاه
این چه تابلویی ست ازخودشان ساخته اند ؟
این که غرق درظلمت است و تاریکی
مگر معنای تاریکی چیست ؟
قاتلِ آن امیری ست که ،
رگ زده در،
کاشانه ی فینه
بی شک برای هرهدفی ،
ظاهر و باطنش را باید آراست
تصورکن درویشی را
که بدونِ کشکول و تبرزینه
تصورکن سوارکاری را
که نشسته بر اسبی ست که بی زینه
آخرهم امیدمان ،
قائم مان ،
بدونِ هیچ شک و شبهه می آید
همان زمینه و معنای نورانی ای که ،
به حالِ تکوینه
بهمن بیدقی 1401/6/27
سلام استاد ارجمند
عالی و ارزش پرداز