پنجشنبه ۱ آذر
محکمه عشق شعری از رویا ادیب (نازبانو)
از دفتر نیمای من نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۵۵ شماره ثبت ۱۱۲۷۶۵
بازدید : ۲۳۲ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر رویا ادیب (نازبانو)
آخرین اشعار ناب رویا ادیب (نازبانو)
|
دردا که عشق آتشین ،جز خون دل حاصل نشد
بعد تو هرگز ماه من ، یک بار هم کامل نشد
افسونگری در کار خود،ای مَنظر ماه وسَما ،
این دل زِ بعد دیدنت ، دیوانه شد،عاقل نشد!
تنها به نور دیده ات، روشن شود کاشانه ام
بی تو هزاران چلچراغ، روشنگر محفل نشد
گفتم تو کَز راه وفا ، نامهربانی می کنی !
با جور در بندت کنم ،بارِ کجم منزل نشد
من نذر کردم جان خود،قربانی راهت کنم
آخر به زیر پای تو، این جان هم قابل نشد
من تاشکایت بردم از نامهریت! ، دیوان عشق
از بخت نا میمون من ، داروغه هم عادل نشد
من بیگناهِ راه عشق،حکمم زِ ناعَدلی نوشت
هر درد را دادش به من، اِرفاق هم قائل نشد
در بازی چرخ و فلک،تقدیر ما هم این چنین
چشمان من دریای غم ،بر چشم من ساحل نشد
نازبانو
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام ممنون از لطف حضرت عالی من سواد شعر نوشتن ندارم از وزن شعر و مستفعلن، فعولن اصلا سر در نمیارم وزن شعرو بر اساس آهنگ پیدا میکنم و دلی میتویسم میدونم اشکالات زیادی هم داره شما ها استادید و بزرگوار، قصور مرا ببخشید | |
|
اگر که اوزان را به صورت سماعی رعایت می کنید که در همین حد عالی ست. فقط حیف است که با قواعدش آشنا نشوید. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی ناب و زیباست
مردد ماندم که عارفانه است یا عاشقانه؟
شاید هم گلایه آمیز؟
کاش میشد عارفانه ی رندانه قلمدادش کرد