دروداستادزارع عزیز
خیلی خوش آمدید وممنونم که
قدم رنجه کردید بزرگوار
کاملا موافق این انتقادشما هستم وخودمم باورکنید برای اشتراک این شعر خیلی تردید داشتم وچندبارحذفش کردم وجایگزین اما بلاخره با کلی وسواس وفکروخیال فرستادمش بارهاشده که رفتاربد دیگران را ندید گرفته ام وخودم رابه نفهمیدن زده ام وملاحظه شونو کردم وهیچی نگفتم وپناه بردم به شعرام نوشتم وخالی شدم اما اصلا انتشارش ندادم ونخواستم کسی رابرنجانم ورفتاربدشان راتلافی کنم اما اینبار انگارقسمت بود گرچه اصلا باطنم ازاین نوع سرودن خشنود نیست و اینگونه شعرهاراشعرنمی دانم اصلا چون روح مخاطب هم ممکنه مکدرشه ولی
به قولی خوبی که ازحدمی گذرد نادان خیال بدمی کند
چشمم را بردشمنیهاوقضاوتها و اذیتها همیشه بسته ام ومعتقدم جواب بدی رانباید بابدی داد چون دیگه فرقی با اونا نداری شعری هم دارم درهمین مورد به این مضمون:
گرمحبت کردی وآزاردیدی ازهمه
دسته ی گل دادی اما خاردیدی ازهمه
چون درختی سایه بان خستگیها میشدی
روبرویت چوبه های داردیدی ازهمه
بال بودی وپریدندوندیدندت ولی
جانفشانی کردی و انکاردیدی ازهمه
هرنفس زخمت زدنداما نیاوردی به رو
نوشدارویی ونیش ماردیدی ازهمه
دردلت هی گریه کردی خنده اما روی لب
خسته بودی جمله های زاردیدی ازهمه
درمسیرسخت وپرپیچ وخم انسانیت
یارحق بودی ولی پیکار دیدی ازهمه
بازهم ای مهربان با مهربانی باش دوست
بی محلی کن اگرلیچاردیدی ازهمه
شکرنعمت کن که قلبت معدن عشق وصفاست
ناسپاسی ها اگربسیاردیدی ازهمه!
✍ #جمیله_عجم(بانوی واژه ها)
خداراشاکرم که باتمام مشکلات ورنج هایی که درزندگی کشیده ام هنوز هم که هنوز است خودش فرمانروای دلم است وازدیدن رنج دیگران شاد نشده ام وخدامی داند که دردلم چه می گذرد وچه بامن کرده اند که اینگونه دست به قلم شده ام !
آیینه باشی وبشکندت
بهتر است ازاینکه
سنگ باشی وبشکنی کسی را!
بازم ممنونم از شما استاد بزرگوارم
من که آئینم محبت بوده است آخر چرا
این چنین شمشیرها رابسته اید ازروشما؟!
من زنم اما زنی پرورده ی دست یلی
جزخدا ازکس نمی ترسم ، بزن ای بی وفا!
تک تک ابیات شاهکاری.. هستند
گاهی.. زمانه.. علاوه بر زخم.. نمک هم روی آن میپاشد..
باشد که خدا.. همه زخمزنان را از خواب غفلت بیدار کند که اندکی به تیرهای رها کردهشان.. فقط بیاندیشند.. جبران پیشکش..
سپاس از شما برای به اشتراک گذاشتن این اثر فوقالعاده ارزشمند و فاخر
در پناه خدای مهربان