جمعه ۲ آذر
روز خوش اقبالی تو شعری از محسن انشایی
از دفتر حریم نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ شماره ثبت ۱۱۲۶۰
بازدید : ۱۴۹۶ | نظرات : ۲۹
|
آخرین اشعار ناب محسن انشایی
|
تو به پابوسی یک معجزه عادت داری
در شب میکده هم قصد عبادت داری
تا بفهمی که چرا "قاف" تهِ عشق نشست
پری از کاکلِ "سیمرغ"ِ سعادت داری
.....
من به پابوسی چشمان تو عادت کردم
پیش جام لب تو، عشق رعایت کردم
رو به قافی که به معراج دلت نزدیک است
در دل سجده نشستم وَ عبادت کردم
.....
تو زمینگیر نشو، خاک غزل جای تو نیست
دلِ هر شب زده ای، صفحه ی امضای تو نیست
دیده ی سرد ترک خورده ی هر فانوسی
لایق آبیِ پُر معنیِ دریای تو نیست
.....
..
.
من و تن تشنگیِ خاکِ پر از خالیِ تو
من و خامیِ غزل، طعمِ خوشِ کالیِ تو
باورِ بختِ بد و بوسه به لبهای عطش
من و گمنامی و شب، روز خوش اقبالیِ تو
....
غزل امروز تماماً به درون می ریزد
ازلبش جای عسل قطره ی خون می ریزد
مژدگانی بدهیدم همه ی مردم شهر!
که ازین چشم دگر خواب سکون می ریزد
....
..
.
-----------------------------------------------------------
لیلا اگر نبود که مجنون جنون نداشت
رگهای شعر در این شهر خون نداشت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.