سه شنبه ۶ آذر
تنهایش گذاشت شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۵:۴۱ شماره ثبت ۱۱۲۳۵۳
بازدید : ۱۱۱ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
تنهایش گذاشت
باید آن خیانت ،
از خودش خجالت بکشد
که حسن بن علی را
مقابل آنهمه دشمن ، تنهایش گذاشت
باید آن دنائت ،
از خودش خجالت بکشد
که علی مرتضی را
مقابل دشمن ،
درمقابل مُشتی جمل
تنهایش گذاشت
اول ، سرِ قرآن را ،
بردند به روی نیزه و بعد ،
سرِ شریفِ حسین بن علی را
باید آن ریای به دیانت ،
از خودش خجالت بکشد
که حسین بن علی را
مقابلِ سفاکی چون شمرلعین
تنهایش گذاشت
وای بر نمازگزاران !
در این دنیایی که ،
حیا را میخورند و ،
قی میکنند یکریز آبرو را
لااقل ازنگاهِ همیشگیِ خدا ،
باید خجالت بکشند
واقعاً این رَویه را
اول بار کدامین اَبله ،
بعنوانِ رسمی باقی گذاشت ؟
که دوست ، دوست را
خیلی وقت ها
در زمان عسرت ،
تنهایش گذاشت
بهمن بیدقی 1400/5/15
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ادب و احترام هنرمند گرانقدر لطف دارید بزرگوار سپاسگزارم از مهر بیکرانتان سلامت باشید و عزاداری های شما هم مقبول درگاه الهی | |
|
با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر لطف دارید بزرگوار سپاسگزارم از مهر بیکرانتان مؤید باشید
| |
|
با سلام و عرض ادب بزرگوار سپاس عزاداری هایتان مقبول درگاه الهی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و عالی بود
عزاداری هایتان قبول درگاه حق تعالی