بزن باران
بزن باران چو باران بهاری
ز چشمم اشک شد چون چشمه جاری
بزن گل پونه هایم مست گردند
کشند از تشنگی دائم خماری
بزن باران در ایام غریبی
که داری خوش صدای دلفریبی
نهال نازنین از پا فتاده
نیاید سوی بستان عندلیبی
بزن باران که دلهامان غمینه
هزاران درد دل اندر کمینه
گرفته بغض و کین جای محبت
سحر تا شام کار دل همینه
بزن باران که حال دل خرابه
گهی در جنگ نان و گه در آبه
پریده رنگ رخسار شقایق
رخ لاله ز رنگ خون خضابه
مران از آستان خود گدا را
بکن سیراب گندم زار ما را
ببار از آسمان بیکرانت
بزن باران بزن باران خدا را
بزن باران دلی بیمار دارم
شکایت در دلم بسیار دارم
بجای غنچه در گل بوته هایم
بسی من تیغ های خار دارم
بزن باران به ضرباهنگ جاوید
که روی شاخه ی گل غنچه خشکید
"هوا بس ناجوانمردانه گرم است"
ز روی گل خجل گردیده خورشید
بزن باران و پر کن چاله ها را
نظر کن خون سرخ لاله ها را
بکش دست نوازش روی عنچه
تسلی ده دل آلاله ها را
بزن باران به بام و باغ و باغچه
زنم آب و کنم جاروب کوچه
بکش آوای دل مثل قناری
بزن چشمک زند لبخند غنچه
"ببار ای ابر رحمت بر "یگانه
بده آبی بپاشد بذر و دانه
دهد گلبوته هایش گر شکوفه
بسازد عندلیبان آشیانه
امیر وحدتی یگانه
بسیار دلنشین بود استاد عزیز