با سلام گرامی بانوی شعر و ادب!
در وهله ی نخست بسیار سپاسگزاریم که
قدم رنجه فرموده،و بر کوخ فقرمان
فرود آمدید.البته،در دیدارهای قبلی،همچنان
از لطف و مهربانی شما مستفیض و بهره مند شده ایم.
و شما و بعضی دوستان را
نمونه ای از شاعران شاعر دل میدانیم.
و البته، همانطور که خود خوب متوجه شدید،مطمح
نظر بنده غزل نبود.شاید بهتر است بگویم بنده
سعی در آزاد سرودن و نوشتن دارم.و اصولا اشعار بنده کمی با دیگران متفاوت
و نا متقارن است. زیرا معتقد به کلیشه ها،و زنجیرهای محبس کلام نیستم.
زیرا اصولا خود را نسبت به دیگران کمتر شاعر میدانم!!
و البته با همه ناتوانی و برغم آنکه زندگی آدمی بدون تقلید ممکن نیست،
تلاش میکنم که حتی الامکان در محبس کلیشه ها
و اراده فکری و روحی و روانی جامعه و خصوصا
جامعه ی خود که بسیاری(نه همه)
ره بت پرستی و آدم پرستی و سنت پرستی و هنر پرستی و شاعر پرستی گرفته اند،
گرفتار نشوم.(هر چند که گاهی ناخواسته گرفتار میشوم)
و یکی از همین مقوله ها شعر است.
که نمیخواهم با وسواس و تعصب همانگونه بگویم
که مثلا حافظ،یا سعدی،و یا سهراب سپهری،و یا شاملو گفته،چرا؟؟؟زیرا من حرف و درد و فریاد و اندیشه خودم و شخصیت خودم را دارم. و حتی الامکان زیبا و آهنگین بودن و با معنا بودن و روان بودن
و هدف داشتن و آموزنده بودن را کافی میدانم برای شعر هر شاعری.و آنهم برای
توده ای که با بسیاری اشعار زیبا و عالی و بلند معنا اما بسیار پیچیده بعضی شاعران صاحب نام
که از نظر صنعت شعر بسیار زیباست و اما فهمش بس دشوار ،بسیار بیگانه اند!! بی شک متنی که فهمش مفسر و معلم بخواهد،و برای اکثریت جامعه جز عده ای از اهل فن،مفهوم و معنایی بغرنج داشته باشد ،مانند کتابیست که به زبان چینی نوشته شده باشد.حال این کتاب میخواهد یک کتاب مقدس باشد،یا هنری و ادبی و کتاب شعر زیرا وقتی معنی اش را ندانند،به جز فرار! به درد امروز این مردم بینوا که متاسفانه سخت، مطالعه گریز هم هستند، نخواهد خورد!
زیرا نه شورشی و نه شوری و نه حرکتی،و نه اعتراضی
و نه تعهد و مسئولیت و بیداری در رگهای فسرده و خواب رفته بردگان این زمان پدید نخواهد آورد!
حال میخواهد شعر کهنه باشد یا نو
و البته،این نظر بنده است و شاید هم غلط.
در هر حال،عفو فرمایید بنده را بخاطر اطناب کلام
زیرا با توجه به مرام و معرفت و شعور والای شما و بسیاری اساتید دوست،درد دلی بود که نوشتیم.
بامید استمرار تعامل و حضور بارانی تان
سبز و زیبا بمانید.
دلنوشته بسیار زیبا و دلنشین بود
موفق باشید