پنجشنبه ۱ آذر
🌱🌷چهار شنبه🌷🌱 شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر بوستان نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۵۹ شماره ثبت ۱۰۸۴۲۶
بازدید : ۲۴۲ | نظرات : ۱۵
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
🌱🍎چهارشنبه🌷🌱
با نام خدا میکنم آغاز سخن را
یاد آورم این سیره ایران کهن را
بر پا شود آئین چهارشنبه و آتش
با یاد جوانمردی و پاکی سیاوش
این سنت دیرینه ی دیر کهن ماست
فریاد فرو خفته و در دل سخن ماست
گویا که سپیدی به سیاهی شده پیروز
بر گوش رسد مژده ی فرخنده ی نوروز
شور و شر سرمای زمستان بسر آمد
گاهِ چمن و یاسمن و برگ و بر آمد
مرد و زن و کودک همگی گرد هم آیند
با گرمی آتش گره از چهره گشایند
از گرمی آتش چو کشد شعله زبانه
آواز بخواند همه با چنگ و چغانه
زردی من از تو شود و سرخ تو ازمن
گرم از تو شود خانه و کاشانه میهن
باشد که دم گرم کسی سرد نباشد
کس را به دلش رنج و غم و درد نباشد
زنهار که این عمر گرانمایه نبازیم
یا اینکه دلی خسته و رنجیده نسازیم
از عمر گرانمایه مرا گر ثمری شد
در کاهش درد از دل یاران سپری شد
آیین چهارشنبه بود نیک و یگانه
باشد ز نیاکان کهن رسم و نشانه
امیر وحدتی یگانه
|
|
نقدها و نظرات
|
درودها جناب استکی.. استکی یار من و شاعر والا گهری چشمه ی پاکی و از صفحه دل می گذری آرزو تا ز هیاهوی چهارشنبه ی سال تا که صد سال دگر جان بسلامت ببری | |
|
درودها استاد گرامی جناب عزیزیان. امید که سال پیش رو برای همه مردم جهان خجسته و میمون باشد. سپاس ارجمند. | |
|
درود و سپاس از نگاه زیبایتان مهربان. | |
|
درود بر شما بزرگوار. ای که در صفحه دل شاعر والا گهری گوش جان بر تو سپارم که امید سحری آرزو تا ز هیاهوی چهارشنبه ی سال تا که صد سال دگر جان بسلامت ببری | |
|
درود بر شما مهربانوی غزل سرکار خانم حسینی. سپاس از نگاه زیبا و پر مهرتان. سعادتمند باشید. | |
|
درودها سرکار خانم رجائی. سپاس از نگاه زیبایتان. مهرتان ماندگار و وجودتان بی بلا باشد بانو. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و بجاست
افسوس که زیاده روی های نا بجا موجب تلفات میشود