سه شنبه ۶ آذر
آنکه نمیشناختمش شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۶:۳۱ شماره ثبت ۱۰۸۱۱۱
بازدید : ۱۸۵ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
آنکه نمیشناختمش
آنکه نمیشناختمش ،
آسمان او را میشناخت
اگر که دستور،
به ماندنِ درجسم نبود ،
آسمان سویش میشتافت
امامی بود از سریِ دوازده
حتی شهابِ دیده ها ، سرخ شده
سوی او دائم میگداخت
تاریخ را ریز به ریز ،
هزار و اندی صفحه را
یکی یکی ورق زدم
تا که قدری به وسع خویش شناختمش
به قدرِ وسعِ علمِ خود
قدری ز علمِ ناب را
که حل شده بود دراو،
شکافتم اش
چشمانم حیران شده بود
مغزم ، او را می شناخت
دلم که او را دوست داشت
دلم توان نداشت از او سوا شود
ز خاطراتِ ناب او
دوست داشت ، ایمانِ ریه ،
یکریز پُر از هوا شود
منم خودم را بهرِیک ادامه ای
به انتظار نشاندمش
بر سرِ کوی او همی ،
دیده و مغز و دلِ خویش ،
به پاسبانیِ عبادتهای خوب ،
گذاشتمش
این دلِ پُربهای پُربهانه را
به شورِ او ، گداختمش
بهمن بیدقی 1400/7/30
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاس اعیاد شعبانیه مبارکباد | |
|
با سلام و عرض ارادت آقای سلیمی بزرگوار بینهایت ممنونم از اینهمه لطف دریایی تان سلامت باشید و شاد | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید و شاد | |
|
با سلام و عرض ادب بزرگوار اعیاد شعبانیه مبارکباد | |
|
با سلام و عرض احترام آقای فتحی بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید و شاد | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
میلاد با سعادت سالار شهیدان راه حق و فضیلت
حضرت حسین ابن علی علیه السلام مبارک باد