چهارشنبه ۷ آذر
دنیا همه هیچ است شعری از روح اله سلیمی ناحیه
از دفتر هستی نگری نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۲ شماره ثبت ۱۰۷۱۰۶
بازدید : ۳۱۴ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر روح اله سلیمی ناحیه
آخرین اشعار ناب روح اله سلیمی ناحیه
|
دنیا همه از بهر من است و همه هیچ است
هیچ از همه این بهر نگیری که زهیچ است
آشفته براین خرمن هستی که بدیدم
دید از منه اشفته مگر زی چه که دیدم
روی از همه عالم که گران از همه آنم
آن از همه عالم که من از هوی وگرانم
زین هستِ جهان را زچه منظور چه دانم
ازهستِ جهان سیره مگر نیز که دانم
خود دانم از این هیچ که صدهیچ ندانم
هر هیچ مگر بوده من ان هیچ که دانم
غمخوار جهان بودم اگر بوده جهانم
من نیز و جهان را نتوانم که رهانم
خود راهه خموش آرم از این عمرو چه باقی
گویا به خرد خویش و سپردن ره باقی
دان،زین همه عالم که یقین ذات خرد را
جان در برِ معنا که شود دامِ خرد را
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
داری که جهان را به جهان بار گذاری
با خویش مگر جز به خرد یار که داری
روزی که دگر روز شود دیدو جهانت
بینی ز دوسر روح وتنت بودوخیالت
با خود نه چنان باش که خودنیز ندانی
روزی برِسد هیچو ولا ،هیچ چه داری
عمری که گذر، داده مگر جزغمِ فانی
زین پس بِه از ان باد همی شد تنِ فانی
افتاده ز دل باشو جهان را به جهانش
بسپار که بر ماست مگر جز به سرابش
شعر« روح اله سلیمی»
|
نقدها و نظرات
|
سلامت باشید استاد استکی عزیز🌹🌹🌹🌹🌹 | |
|
درود بر گرجاسی عزیز اندازه دنیای خودم سپاس دارم بسیار گرام هستید که اینگونه مهرنوازی بر دگران داری ممنون🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 | |
|
درود استاد احمدیان عزیز نظرلطف شماست سپاسگذاذم🙏🌺 | |
|
استاد دزفول بزرگوار چقدر به بنده لطف دارید و محبت بسیار بسیار سپاسگذارم از توجهتون🙏🙏🙏🌺🌺🌺🌺 | |
|
سپاس خانم حسین زاده ممنون از اینکه خواندید🌺🌺🌺 | |
|
سلام استاد احمدیان عزیز سپاسگذارم از توجهتون بسیار خوشحالم میکنید 🌺🌺🌺🌺🙏 | |
|
سلام خانم آهنگران عزیز بسیار سپاس از نگاه مهرتان به صفحه🙏🙏🙏🌺🌺 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
فلسفی بسیار زیبا و پر معنی است
موفق باشید