به شب سلام می دهم که جلوه ی ستاره هاست
بر اِذنِ خلوتِ خدا عنایتِ دوباره هاست
به شب سلام می دهم بر آستانِ انتظار
طلوعِ سُرخِ روز را تلاوتِ نظاره هاست
به شب سلام می دهم به بَدرِ روشنای عشق
بر آرزو رسیدنی که وَعده ی هزاره هاست
به تو سلام می دهم که هستی ام ز هستِ توست
به روحِ اشتیاقِ محض که در تنِ شراره هاست
به تو سلام می دهم برآن نگاهِ دلکش ات
که برقِ چشم های تو طراوتِ بهاره هاست
به تو سلام می دهم به منطقِ کمالِ حُسن
گُذر به سوی تو ز غیر ، شمائلِ گُذاره هاست
به تو سلام می دهم بر این مرام و معرفت
زلالِ آئینه و آب ز نورِ تو اشاره هاست
به تو سلام می دهم به اوجِ موجِ بودنت
طنینِ دریای دلت سرخوشیِ کناره هاست
به توسلام می دهم که لحظه لحظه های من
پُر از شمیمِ باوَرَت نشاطِ یادواره هاست
به تو سلام می دهم ازل نَفَس تا به ابد
ارزشِ کائنات در کلامِ تو هَماره هاست
به تو سلام می دهم طوافِ جان به دُورِ توست
تو معنیِ وجودی و زِ نقش ِ تو نگاره هاست
به تو سلام می دهم صَفای زَمزَمی عزیز
ترنّم حضورِ تو زِمزِمه ی مناره هاست
درودبانوحسین زاده ی عزیز
بسیارزیبابود