سه شنبه ۱۵ آبان
|
آخرین اشعار ناب یوسف سیف زاده
|
زمزمه های وطن پرستی
ای جان جانانم ایران ایران
ای مهد خوبانم ایران ابران
ای درد. و درمانم ایران ایران
جاری ز بارانم ایران ایران
عاری ز هر زشتی ایران ایران،
ای شاد و خندانم ایران ایران
ای مونس و یارم ایران ایران
من جان بدم پایت ایران ایران
من هستم فدایت ایران ابران
تو جان جوانانی ایران ایران
من سر به دامانت ایران ایران
دریا و رود هایت ایران ایران
جاری شده جانت ایران ایران
زیبا و دلنواز ایران ایران
باشی تو هر. زمان ایران ایران
تو هستی با صفا ایران ایران
زیباو با حیا ایران ایران
اين توشه رسیده ایران ایران
ازپدران ما ایران ایران
عهدمی بندم با تو ایران ایران
پاست بدارم من ایران ایران
پیر و جوانانت هر لحظه گویند
جانم فدایت ایران ایران
ایران ایران ایران ایران
شعر از :یوسف سیف زاده
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
زنده باد ایران و ایرانی و جهان هستی
البته عبارتِ وطن پرستی به نظرم ریشه ی ناسیونالیستی دارد و اصطلاحی افراطی است و به جایش (وطن دوستی ) را پیشنهاد دارم چرا که یگانه خدا سزاوار پرستش است و بس هرچند که پرستیدن در ژرفای دیدگاه و به جهت دانش ریشه شناسی ، معنای (تیمار و پرستاری و نگهداری و مواظبت ) نیز دارد اما در کل اصطلاح وطن دوستی به زعمِ رویکردهای مختلفِ اجتماعی ارجح است بر اصطلاح وطن پرستی که معنایی دوسویه و شاخه وار دارد .
سلامت باشید و شاد