دفاع مقدس
( جنگ تحمیلی هشت ساله)
بنام خدا
بشنـوید زِجنـگِ ظالمـانـه
تحمیل شده بــود، بی بهانه
از کُفـرِ عَـدو وطـن سراسر
آمـاجِ هُجـُـومِ وحشیـانـه
از سپـاهِ حـق سـوی مقـابل
پیـکار و دفِــاعِ عاقــلانـه
اعـزام بـه سمتِ مرزِ میهن
یکپــارچـه و داوطلبــانــه
در صفِ نبـردِ حقّ و باطل
از پیـرو جوان گشته روانه
کـارَوان بـه کـارَوان پیـاپی
در صفِ دفاع بی صبرانه
سوی جبهه ها ازهمه اقشار
شد وِردِ زبان درآن زمانه
مـردان خـدا به امـرِ رهبــر
عازم ِ جهــاد، چو آگاهـانـه
مشتـاقِ حضـور ِ در میـادین
با شــور و نوای ِ مؤمنــانـه
راهیــانِ کربـــلایِ ایــران
خالِـقِ حماسـه ها ، جـانـانـه
گردیده دفــاعِ مــا مـقدس
بـا رهبـــــریِ مقـتــدرانـه
رزمندگی و شجاعت و صبر
بـا پیـشـــروی ِ دلاورانــــه
رمــــزِ دلنشیــنِ عملیّــات
آغـازگــــرِ رزمِ شبــــانـه
درحمله ی موشکیِ دشمن
شـد مقابـله ، جـوانمـردانـه
با حمله به قلب دشمنِ دون
پیـروز، قُـوایِ ما شجاعانه
بـا هـمّــتِ والایِ دلیـــران
آزاد وطـن بـه هـر کـرانه
بـا هـر خبـرِ پیـروزیِ مـا
ملت به سُـرور و شـادمانه
اعجازدراین نبرد چو بسیار
با زمـزمـه هـای عارفــانـه
هـر یک زِجلـوه هـای ایثار
از قدرت حـق بُـوَد نشـانـه
دشمن بِنِمـود آخـــر اقـرار
بر شکستِ خود مفتضحانه
تاریخِ دفـاعِ هشـت ســالـه
در دفتـرِ عشــق ، یادمـانـه
جاویـد ، حماسـۀ شهیـدان
هنـگامِ عُــروجِ عاشقــانـه
جـان برکَفِـشان نهاده رفتند
یـاران ِ امـام ، چه غریبـانـه
لاله هـا زِخونِ این جوانان
در خاکِ وطن زده جـوانه
خونِ شُـــهدا ضامنِ عـزّت
جانبازیِ شـان چوخالصانه
راهِ شهــــدا، مستدام است
نـامِ شهداسـت ، جاودانـه!
راهِ شهـــدا، مستدام است
يـادِ شهداسـت ، جاودانـه!
( نژاد – 1389 )
حماسی و زیبا بود
یاد شهدا و امام شهدا گرامی