اربعین
اربعینِ سومین امام بود
اثرِ سجده و پیروزیِ روحانیِ بابا
بر جبینِ آن ، چهارمین امام بود
پنجمین امام ، با اینکه یک کودک بود ،
ولی قدرِ پیر، سختی دیده بود
اوهم معنای عطش را
با کل وجودِ نورس اش، حس کرده بود
ژنِ همسان شان ، آثاری مشابه ،
ز آن ، امامِ همام بود
جابربنِ عبدللهِ انصاری، واپسین صحابیِ نبی
با همه نابینایی اش
روزِ اربعین ، حَی و حاضر
بر مدفنِ امام بود
پشت غم ، خم شده بود و،
همچو یک کمان بود
روح می گفت : دیگر این دنیای مخروبه ،
جای ماندن نیست ، باید بروم
بی شک آن جواب منطقیِ فطرت ،
طبق معمول ، همان ، " بمان " بود
جسمِ زخم خورده هم آنقدر صحبتش ،
تفاوتی نداشت ، با آن روحِ خسته
جواب او هم ، آن چنان بود
مدتی بود که کفر و شرک
خون نریخته بود، خمار بود
هنوز کفر و شرک
بر کلِ امور مسلمین
بر تختِ خلافتی غصبی
زمام بود
دیگر وحشیگری
بیشتر ازهمان که شد با آلِ رسول که نمیشود
ظلم بر رسول و آلش ، سنگ تمام بود
دوستی با آلِ رسول
دوستی با کتاب حق
دو ودیعه ی پُر از ثقلِ رسول
چگونه پاس داشته شد ،
بعد از رفتنِ او ؟
چند صباحی بعد
هردو به روی نیزه ها بود
بمیری ، تو ای آدمِ ناسپاس
چقدر بی حیایی ات
به حقِ ماوراء ،
تمام بود
هنوز ظلم ، از حق ،
در شک و گمان بود
صوتِ خوبِ سید الساجدین ،
درعالَم پیچید
سخن اش همسانِ بابا بود
اصلاً صحبتش، همان بود
چهارده معصوم ،
همه ازحق گفتند
همه حرفها ازخدا و،
دینِ خدا و،
شهرِخدا
همان بود
عصاره ی فلسفه ی آنها این بود :
" ظلم ز دنیای خدا ،
باید کامل محو گردد ، برود "
رسم و شیوه ی خداوندِ کریم ،
که دوتا نمی شود
حرفِ خدا و دوستانش ،
همیشه ی خدا ، همین است و،
همان بود
بهمن بیدقی 1400/7/2
الحسین علیه السلام و هفتاد دو لاله گلگون کفن دشت
کربلا بر عاشقان وشیفتگان خاندان عصمت و طهارت
علیهم السلام تسلیت باد