سه شنبه ۶ آذر
|
دفاتر شعر موسی ظهوری آرام(آرام)
آخرین اشعار ناب موسی ظهوری آرام(آرام)
|
عجیب
عادت کرده ایم
به مرگ
در قعر زاینده رود
راه می رویم
فریاد غرق شدن اما
از هیچ کس
بر نمی آید
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام سرکار خانم حسین زاده سپاس بیکران بابت حضور ارزنده و پربارتان | |
|
درود بر بانوی بزگوار ، بانو حسین زاده ی عزیزم❤🌹 زیبا نوشتید و برحق👌 کاش غفلت پایانی داشته باشد.🙏🙏🙏🌹🌹🌹 | |
|
سلام جناب حکیم بزرگوار منت دار حضور پرمهرتان هستم | |
|
سلام جناب رضوی گرامی یک دنیا سپاسگزارم | |
|
سلان سرکار خانم وفایی سپاس بیکران | |
|
سلان جناب کیمیایی عزیز یک دنیا ساسگزارم | |
|
سلام جناب رضاپور گرامی بسیار سپاسگزارحضور شریفتان هستم | |
|
سلام جناب ناظمی عزیز یک دنیا سپاسگزارم | |
|
سلام جناب حمیدی گرانقدر دیده رنجه داشته اید سپاس بیکران | |
|
سلام سرکار خانم کاسیانی بی نهایت سپاسگزارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا سرودید مختصر و بلندمعنا
البته رودهای ایران خشک نیست؛چون ایران کشورِ پُرآبی است
بلکه به حصار سدها درآمده و این خشکسالی ها عمدی است و
مدیریت ضعیف و زیرِ صفرِ منابع آب و برق و انرژی ( منابع
طبیعی ) بجای اینکه سیل و باران و برف را تبدیل به آب شُرب
تصفیه شده گرداند ؛ راه رودخانه ها را می بندد ! تازه شروع به
خشکاندن دریاها هم به طمع نفت و آب نموده است و اینها همه
از سستی و ناکارآمدی است چرا که نمیخواهند بدانندکه کجاها
آبراهه و سد و منبعِ تولیدِ انرژی برای استفاده از منابع طبیعی
با همت و برنامه و تولید بسازند ؛ زورِشان فقط به تکیه زدن به
راحت ترین راه یعنی جذب رودخانه و دریا از طریق سدهای
قدیمی موجود می رسد . چرا که در طولِ مدیریت بحران شان!
این رویه ی پُشت میز نشینی ِ مسئولان برای پایمال ِ بیت المال
و ثروت اندوزیِ آتیه پَروارِ خودشان ، کمک می نماید .
نزولات آسمانی مثلِ سیل و برف و حتی آفتاب ( سرمنشاء
انرژی خورشیدی برای ایجاد آب و برق و ..) همگی نعماتِ الهی
هستند و بایست با کارآمدی و بَلَدی ؛ مهارشوند برای استفاده
ی بهینه ی مردم و جامعه ی موجودات ولی افسوس که به
خیره سریِ برخی عادت کرده به مُفت خوری و خداناشناسی
نه تنها این بَهای گران هدر میرود که بلایی می گردد و به جانِ
بِلاد و خانه ها می اُفتد و خانمان سوز می شود .
والعَصر اِنّ الاِنسانَ لَفی خُسر ... واللهُ حَفیظ
تایپ چندان برایم اکنون ممکن نیست وگرنه شعرتان دنیایی از
اندیشه را داراست .
بداهه :
مملکت اُفتاده دستِ مُشتی از غفلت سَران
بی عمل بی بِخرَدانِ حرف آویزان دهان
سلامت باشید و سرافراز