در وصف رسول خدا صل الله علیه وسلّم
محبوب و سخنور مایه سرافرازی, فخرعجم وتازی
سخنور وحکیم گفتارت نکو مایه سر افرازی
مایه سرافرازی گفتارت نکو منتخب وممتازی
فخرعجم وتازی مایه سرافرازی,ممتازی,نبی حجازی
______________________________________________________
اشعار المتفرقه
روزی که رویم ما به سرایی دیگر دوستان با غصه ریزندخاک برسر
وانگه که گذر کند همی روزگار بر ما نکند یکی دوست گذر
______________________________________________________
دختران
جمال دختران چون قرص خورشید نگاه مستقیم از چشم بَرَد دید
بترس ازانتشارنور رویش آفتاب گردان کردنظرسرگشته گردید
______________________________________________________
این تخت که رسد از کسی بردیگر کس با شورش وجنگ یاباقطع نفس
اورابه مثال ساده می توان گفت همچو عسل وشیرینی و بال مگس
__________________________________________________
درباره مقام حضرت سلمان پارسی (رضی الله وعنه)
فروتن گرمثال خاک باشی وگر درراه دین چالاک باشی
به مثل حضرت سلمان پارسی ز اهل آن رسول پاک باشی
پایان
بسیار زیبا و دلنشین بود
در مدح حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)