هیچ چیز مانند زمان زود نمیگذرد
هیچ ریاستی پا برجا نخواهد بود
هیچ دلی سنگ تر از دل شیطان نیست
هیچ ظلمی بی پایان نیست
هیچ چراغی همیشه روشن نخواهد ماند
هیچ چیز مانند زبان شیرین نیست
هیچ تلخی بدتر از زخم زبان نیست
هیچ آهی گیرا تر از آه فقیران نیست
هیچ غمی بالاتر از داغ نیست
هیچ نیکی بی پاداش نیست
هیچ شبی بی پایان نیست
هیچ دردی بی درمان نیست
هیچ چشمی زشت تر از چشم حسود نیست
هیچ گاه ماه پشت ابر نخواهد ماند
هیچ بار کجی به منزل نخواهد رسید
هیچ لبی همیشه خندان نیست
هیچ غمی بی پایان نیست
هیچ دارویی بهتر از آرامش نیست
هیچ دوستی مانند پدر و مادر نیست
هیچ گناهی بالاتر از دروغ و ریا کاری نیست
هیچ چشمی همیشه گریان نیست
هیچ دردی بدتر از درد عشق نیست
هیچ گناهی بدتر از غیبت و تهمت نیست
هیچ چیز بالاتر از گذشت نیست
هیچ راهی بی پایان نیست
امنیت نباشد هیچ چیز نیست
هیچ چیز بهتر از سلامتی تن نیست
هیچ چیزی بهتر از حاکم خوب نیست
چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست
هیچ کس در جهان جاوید نمیماند
فاتح اصفهانی
آموزنده و زیبا بود
مبین مشکلات جامعه