سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        🔴 درسنامه ی ۵٢(قافیه ١٧)
        ارسال شده توسط

        سید هادی محمدی

        در تاریخ : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۲:۲۰
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۵۳۵ | نظرات : ۷۴

         
         
         
         
         
        مجرى (مجرا) (به معنی رهگذر و محل رفتن) حرکت حرف رَوی است، وقتی حرف وصل به آن می‌پیوندد
         
         
        این حرکت تغییر ناپذیر است 
         
         
         
        کسره ی حرف «ب» در دو کلمه ی خوابی و آفتابی و فتحه ی حرف «م» در دو
        کلمه ی نامَش و کامَش مجری است
         
         
         
        حرکت فتحه در حرف« ر» در کَمَرَم و بَرَم
        مجری است
         
         
         
        حرکت «ج» در غنج و ترنج مجری است.
         
         
        صوت در حرف وصل، از حرکت روی آغاز می‌گردد و از وصل گذر می‌کند و صوتِ حرف وصل، بدون حرکت روی ظاهر نمی‌شود. بر این اساس، روی در صورتی که مطلق باشد ـ یعنی حرکت بر آن عارض گردد ـ خود حرکت دارد و به دیگری (وصل) نیز صوت می‌رساند، و برای همین، مجرا خوانده می‌شود. تا این‌جا دانسته شد تفاوت توجیه و مجرا، در سکون یا حرکت داشتن روی است.
        توجیه و مجرا، وابسته به روی است؛ به این معنا که وصفِ دو حرکت روی است
         
         
         
         
        #سید_هادی_محمدی 
         
         
         
         
        پی نوشت :
         
        منابع در آخرین جلسه عنوان می گردد 
         
         
         
         
         
        سرقت ادبی
         
        رمانی مهیج و پرتعلیق درباره‌ی نویسنده‌ای که مدت‌هاست نتوانسته داستان خوبی بنویسد، اما با یک سرقت ادبی، زندگی خود را زیر و رو می‌کند. کتاب سرقت ادبی از جین هنف کورلیتز، اثری محبوب و ستایش‌شده است که استفن کینگ آن را «استثنایی» توصیف می‌کند. این کتاب نامزد جایزه‌ی گودریدز در ژانر معمایی و تریلر شده است.
         
         
         
         
         
         
         
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۴۵۹۱ در تاریخ دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۲:۲۰ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        میر حسین سعیدی

        لاله و گل نشانه از طرف یار داشت ااا بی خبر آمد چنان روی همه پا گذاشت
        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        نرگس بخواب رفته ولی مرغ خوشنواااااااگوید هنوز در دل شب داستان گل
        میر حسین سعیدی

        رها کن دل ز تنهایی فقط الا بگو از جان ااا چو میری یا که مانایی همه از کردگارت دان
        نادر امینی (امین)

        لااله الا گو تکمیل کن به نام الله چو چشمت روشنی یابد به ذکر لااله الا الله چو همواره بخوانی آیه ای ازکهف بمانی ایمن از سیصد گزند درکهف بجو غاری که سیصد سال درخواب مانی ز گرداب های گیتی درامان مانی چو برخیزی ز خواب گرانسنگت درغار مرو بی راهوار در کوچه و بازار مراد دل شود حاصل چو بازگردی درون غار ز زیورهای دنیایی گذر کردی شوی درخواب اینبار به مرگ سرمدی خشنود گردی زدست مردم بدکار
        میر حسین سعیدی

        مراد دل شود با سی و نه حاصل ااا به کهف و ما شروع و با ه شد کامل اااا قسمتی از آیه سی ونه سوره کهف برای حاجات توصیه امام صادق ااا ما شا الله لا قوه الا بالله اال

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2