سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 2 دی 1403
    22 جمادى الثانية 1446
      Sunday 22 Dec 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۲ دی

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        شش ساخته انسانی و راهکار بهبود آنها از دیدگاه کتاب انتهای ابدیت
        ارسال شده توسط

        عارف افشاری (جاوید الف)

        در تاریخ : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ۰۴:۵۲
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۲۵۲ | نظرات : ۱۴

        1فرهنگ
        فرهنگ سببي نسبي/فرهنگ خود گرا/فرهنگ واگذار شده/فرهنگ بازبيني شده
        2هنر
        هنر ادراکي/هنر واپس گرا/هنر متجلي/هنر دگرگون شده
        3ارتباطات
        ارتباطات عملي/گفتاري,ارتباطات درون گرايانه,ارتباطات غير قابل درک
        4شناخت و ادراک
        شناخت و ادراک دروني/شناخت و ادراک پيراموني/شناخت و ادراک خاص
        5الزامات
        الزامات رفتاري/الزامات غير عملگرا/الزامات تبادلي
        6عقايد
        عقايد شخصي/عقايد جمعي/عقايد ساخته نشده/عقايد از بين رفته


         
         فرهنگ

        فرهنگ عبارت است از مجموعه ای از باورها که در طول زمانه میتوان از آنها کاست یا به آنها افزود که این باورها میتوانند مخرب یا سازنده باشند و همچنین توانایی رخنه ( و جایگزینی) به دیگر باورهای افراد و اقوام را دارند

        1فرهنگ سببی نسبی قسمتی از فرهنگ است که توسط نسل ها به نسلی دیگر منتقل میشود  در این فرهنگ جایگاه افراد در انتقال عادات رفتاری اهمیت بالایی داشته و همچنین
        اشخاص ( در اکثریت موارد) توسط جامعه خود مورد قضاوت قرار میگیرند

        2فرهنگ خود گرا به گونه ای از فرهنگ اطلاق میشود که توسط شخصی(یا اشخاصی) خاص
        بدلیل دوری گزینی از دیگر فرهنگها و یا تلاش برای ابطال انها صورت میگیرد

        3فرهنگ واگذار شده به نوعی از فرهنگ اطلاق میشود که در اثر جنگ یا تغییرات فکری
        یک منطقه ( در گذر زمان) فرهنگ یک منطق با دیگری جایگزین( و یا مخلوط) میشود

        4فرهنگ بازبینی شده به فرهنگی گفته میشود که توسط افراد مورد بازبینی قرار گرفته
        و موارد اضافه (یا اشتباه) آن کنار گذاشته شده و ( برای آیندگان) بهسازی میشود


        نکته خالص:فرهنگ نشات گرفته از الزامات رفتاری در دوره ای از زمان/مکان است

        راهکار: راهکار برای بهسازی فرهنگ انست که مواردی در آن که( برای افراد) خطرناک یا بیهوده بوده با موارد عقلانی تر (و کاربردی تر) جایگزین شوند

        هنر
        هنر عبارت است از آنچه که از منظر زیباشناختی باعث ایجاد شعف و یا تفکر گردد
        1هنر ادراکی به گونه ای از هنر اطلاق میشود که در نگاه اول قابل درک نبوده و بایستی با تفکر بیشتر به مفاهیم (درونی) آن پی برد

        2هنر واپسگرا نوعی از هنر است که افراد را به گذشته ارجاع میدهد که این ارجاع میتواند کاربردی و یا (کاملا) بیهوده باشد

        3هنر متجلی گونه ای از هنر است که شخص با تفکر (فزون تر از از قبل و دیگر افراد) محصولی هنری را خلق میکند که مشابه آن به ندرت وجود داشته و همچنین میتواند طرز نگرش جدیدی را (به یک محصول هنری) بیافریند

        4هنر دگرگون شده هنری است که در طول زمان بدلیل غیر کاربردی شدن هنر قبلی جایگزین آن شده و اصولی دیگر را در این حیطه بنیان گذاری میکند

        نکته خالص: هنر نمودی از  تفکر خلاق است

        راهکار:راهکار برای بهسازی هنر آنست که ابتذال را از آن زدود

        ارتباط

        ارتباط عبارت است ازایجاد یک احساس دوسویه کلامی تفکری/لمسی درونی درراستای برطرف کردن یک نیاز که آن نیاز میتواند گذرا یا متمادی باشد

        1ارتباط عملی گفتاری گونه نخست از ارتباط برای ترفیع نیازها( و یا ایجاد سرگرمی)
        میباشد که در این نوع از ارتباط احتمال ایجاد فریب و سردرگمی وجود دارد

        2ارتباط دون گرایانه به نوعی ازارتباط گفته میشود که شخص با ارجاع تفکر به حدسیات آنرادر مقابل رخدادی بکار میگیرد که این نوع ازارتباط نشات گرفته از نوع ذهنیت فرد (در مواجهه با رخدادها) میباشد

        3ارتباط غیر قابل درک ارتباطی است که شخص آنرا در مواقع وحالات خاص تفکری
        عملی بکار میگیرد که این بکار گیری نتیجه (و رضایت) شخصی (و نه عمومی) دارد

        نکته خالص: ارتباط محصول نیاز است

        راهکار: برای بهسازی ارتباطات باید فریبها(و موارد غیر اخلاقی) را از آن حذف کرد

        شناخت و ادراک

        شناخت و ادراک عبارت است از فهمش آنچه از چیزی که مستوجب درک باشد

        1شناخت و ادراک درونی اولین گونه شناخت برای پی بردن به مثلث حقیقت هدف اراده
        میباشد که در آن شخص با بازگشت به درون موجبات شناخت (بیرونی) را هموار میکند

        2شناخت و ادراک پیرامونی نوعی از شناخت است که در آن فرد با شناخت (زیر شاخه)
        هر چیز در راستای کاهش احتمال خطرات یا بکارگیری از آنها در پیشبرد اعمال
        متغیر و هدفمند (آتی) بهره میبرد

        3شناخت و یا درک خاص, شناختی از چیزی است که تنها برای افرادی خاص در بازه ای از زمان رخ میدهد که دلیل آن دخیل بودن (نوع) روند طی عمر تا رسیدن به آن لحظه است

         
        نکته خالص: همه چیز را نمیتوان شناخت( بدلیل محدودیت زمانی/ادراکی

        راهکار:برای بهسازی شناخت باید مطالعه (تحقیق) و تفکر صورت گیرد

         
         الزام
        الزام عبارت است از نوع خاصی از برخورد که آن برخورد ولو اینکه با رضایت باشد یا خیر بایستی ( در آن بازه زمانی) صورت پذیرد

        1الزام رفتاری الزامی است که در طی برخوردی دو سویه برای حفظ سمت و به رسمیت شناختن فرد برتر صورت میپذیرد که در آن ترس و تنفر توامان وجود دارند

        2 الزام غیر عملگرا نوعی از الزام است که در آن فرد خود را مقید به انجام کاری یا پیروی از رفتاری میکند ولو آن رفتار غیر علمی و بدون بازده (خاصی) باشد

        3الزام تبادلی الزامی است که در پی کسب سود (دوسویه) صورت میپذیرد که در طی آن افرادخودرا(برای کسب سود)ملزم به اقدامی دوطرفه درراستای رسیدن به آن میکنند

        نکته خالص: الزام نشات گرفته از ذهن خود برتر پندار است

        راهکار:الزامی موفق عمل میکند که همراه باحس رضایت(ونه فقط ترس واطاعت)باشد    

        عقیده*

        عقیده عبارت است از جمع تجارب (هنگام برخورد با چیزی) بعلاوه روند تفکری من باب چیزی که در گذر زمان تغییر نکند مگر
        با قوانینی ( نانوشته) که خارج از عقیده فوق باشد

        1 عقیده شخصی  مجموع تفکراتی است که شخص در انزوا  بهنگام  تمرکز بروی  موضوعی(خاص) به آن نائل میشود

        2عقیده جمعی مجموعه ای از تفکرات است که در یک جمع مورد قبول باشد ولو اینکه آن عقاید هیچ پایه علمی نداشته باشند و یا اینکه در جمعی دیگر( به هیچ وجه) پذیرفته شدنی نباشند

        3عقیده ساخته نشده عقیده ای است که در برهه ای از زمان بر روی آن تفکر(فردی یا جمعی ) صورت نگرفته باشد در نتیجه در
        بازه ای زمانی دست نخورده باقی خواهد ماند اما امکان ظهور آن در زمانی دیگر وجود دارد

        4عقیده از بین رفته عقیده ای است که در گذر زمان نابود شده است اما ممکن است آثاری از آن باقی بوده یا بطور کلی بازگردد

        نکته خالص: عقیده ای قابل احترام است که برای شخص و اجتماع  کاربردی / منطقی  و در راستای بهسازی زندگانی آنها باشد

        راهکار: برای معتقد کردن افراد به چیزی باید از منطق / تعقل/  و تاثیر جمعی بهره برد

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۴۰۸۱ در تاریخ دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ۰۴:۵۲ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2