سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

شنبه 19 آذر 1401
  • تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان حضرت امام خميني -ره-، 1363 هـ ش
18 جمادى الأولى 1444
    Saturday 10 Dec 2022

      بیشترین مخاطب

      کانال تلگرام شعرناب

      بنویس تا زنده بمانی ،هر که نوشت پادشاه می شود. فکری احمدی زاده(ملحق)

      شنبه ۱۹ آذر

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      شراکت در یک دانه گندم
      ارسال شده توسط

      محمد گلی ایوری

      در تاریخ : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۷۴ | نظرات : ۴۸

      با سلام و عرض ادب و احترام
      مردی کشاورز سواد کلاسیک ندارد ولی کارش را خوب بلد است و از آگاهی خاصی برخوردار است .
      روزی در یک مجلسی که بحث شراکت در مال و چگونگی تقسیم آن می باشد حضور دارد و در این میان یکی میگوید که فلان قسمت ارزشی ندارد و میشه صرف نظر کرد.
      مرد کشاورز گندمی را به او نشان میدهد و میگوید خوب نگاه کن ، چه می بینی؟ و طرف مقابل میگوید دانه ای گندم که خطی هم در وسط دارد.
      و مرد کشاورز میگوید وقتی که در این دانه دو نفر شریک باشند این دانهٔ گندم باید از همین خط وسط نصف گردد و هر نفر سهم خودش را بردارد و یا با هم توافق کنند و لاغیر.
      و این گفته پس از مرگ آن مرد بزرگ هنوز هم تکرار میشود.
      پ.ن
      ما در کجای این دانایی قرار داریم؟
      با سپاس فراوان از اینکه وقت برای خواندن گذاشتین
      بدرود
      محمد گلی ایوری
       
       

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۱۲۵۴۱ در تاریخ جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۰۶:۵۸
      سلام و عرض ادب جناب گلی عزیز و بزرگوار خندانک
      حکایت بسیار زیبا و آموزنده ای بود. خندانک
      واقعا تفاوت است میان سواد داشتن و علم داشتن.
      چه بسیار با سوادانی که تهی از علم اند.
      چه بسیار عالمانی که "سوادِ آب دوغ خیاری" ندارند!

      لذت بردم بزرگوار خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۰۸
      درود بیکران جناب احسانی فر فرزانه و گرانقدر خندانک
      سپاسگزارم از اینکه قابل دانستید و
      خوشحالم از حضور نابتان
      در پناه حق خندانک
      ارسال پاسخ
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۱۵
      درود مرد دانا_آقای گلی گرامی_🌹
      چه حکایت تفکر برانگیزی بود خندانک خندانک خندانک
      هم از جنبه ی توجه به آگاهی که متفاوت از دانش کلاسیک است و مثل موهبتی الهی ست که ممکن است نصیب هر انسانی شود، هم از جنبه ی ظرافت و اهمیت قسط و عدالت که به خوبی در این پست بهش اشاره فرمودید🌹
      🌹لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط...🌹

      سپاس و آفرین بر شما مرد نیک اندیش🌹
      آفتاب اندیشه تون تابان🌹
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۴
      درود بیکران بر شما بزرگوار جناب زارع عزیز خندانک
      ممنونم از اینکه وقت صرف کردید
      و به نکته ای مهم اشاره فرمودید
      (آگاهی که متفاوت از دانش کلاسیک است).
      و کاش همه ما بتوانیم جایگاه خوبی اینچنین برای خودما چه کلاسیک و چه متفاوت از دانش کلاسیک پیدا کنیم.

      سپاس از حضور ارزشمندتان خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۲۱
      درودتان جناب زارع گرامی
      این یک داستان نیست بلکه یک واقعیت بود
      خندانک
      ارسال پاسخ
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۳
      سلام و عرض ادب آقای گلی عزیز🌹
      بله از شیوه ی روایت متوجه شدم که واقعیه، بخاطر همین از لفظ (حکایت) استفاده کردم در کامنتم🌹

      با آرزوی جهانی سرشار از صلح و عدالت و آزادی🌹

      زنده باشید🌹
      سارا رحیمی(س. سکوت)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۵
      درود بر جناب گلی ایوری بزرگوار خندانک
      داستان پند اموز وتفکر برانگیزی بود
      داستان مرد کم سوادی که اگاهیش فراتر از سواد های مدرک مدار امروزیست
      و عدالت و حق را بر هر منفعتی ترجیح می دهد
      عالی بود خندانک خندانک
      بمانید در نگاه نور خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۳۴
      درود و سلام بر شما بانو رحیمی فرزانه خندانک
      سپاسگزارم از اینکه وقت ارزشمندتان را صرف کردید
      به نکه جالبی اشاره فرمودید
      (عدالت و حق را بر هر منفعتی ترجیح می دهد)

      به امید روزی که همه نسان ها به این آگاهی که فرمودید نائل گردند
      پاینده باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۱۴
      از داستانتان عدالت را می شود تعبیر کرد و این که خلقت بر اساس حکمت الهی و عدل و داد آفریده شده است. خندانک

      در کتاب ((فرهنگ عوام)) نوشته امیر قلی رفیعی درباره این داستان یا مثل گفته شده
      برای اینکه نزاع و جدالی پیش نیاید مال الارث یا اموال مشترک، باید تقسیم شود و سهم هر کس معین گردد و هر یک به سهم خود قانع و راضی باشد...
      بر گرفته از گوگل ...
      خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۴
      سلام و عرض ادب جناب خوشرو گرامی
      این یک داستان نیست بلکه واقعی می باشد و فردی که گندوم به او نشان داه شده است همین الآن که مطلب را تایپ میکنم در قید حیات است.
      ولی مرد کشاورز که برایم بسیار عزیز بود و عزیز هم هست سال قبل به رحمت خدا رفتند

      سپاسگزارم از حضور گرمتان و از اینکه وقت ارزشمندتان را صرف خواندن فرمودید.
      پاینده باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۷
      سلام و عرض ادب جناب خوشرو گرامی
      این یک داستان نیست بلکه واقعی می باشد و فردی که گندوم به او نشان داه شده است همین الآن که مطلب را تایپ میکنم در قید حیات است.
      ولی مرد کشاورز که برایم بسیار عزیز بود و عزیز هم هست سال قبل به رحمت خدا رفتند . صداقت کلام ارزشی بیشتر از باور کلام دارد.

      سپاسگزارم از حضور گرمتان و از اینکه وقت ارزشمندتان را صرف خواندن فرمودید.
      پاینده باشید خندانک
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۲
      این حکایت را از قران برداشتید؟

      البته در آن کتاب هسته خرما بیان شده

      اگر چنین عدالتی میبود یکنفر فقیر وجود نداشت در عمل چنین چیزی وجود ندارد
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۴
      سلام و عرض ادب جناب افشاری گرامی
      این یک داستان نیست بلکه واقعی می باشد و فردی که گندوم به او نشان داه شده است همین الآن که مطلب را تایپ میکنم در قید حیات است.
      ولی مرد کشاورز که برایم بسیار عزیز بود و عزیز هم هست سال قبل به رحمت خدا رفتند . صداقت کلام ارزشی بیشتر از باور کلام دارد.

      سپاسگزارم از حضور گرمتان و از اینکه وقت ارزشمندتان را صرف خواندن فرمودید.
      پاینده باشید
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۱۳
      درودتان بزرگوار
      به فرض اینکه در عمل چنین چیزی وجود نداشته باشد ولی اهمیت آن را بیان میکند
      هرچند که در گوشه وکنار این کره خاکی هستند کسانی که از نظر عمل به آن نزدیک هستند
      خندانک
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      عارف افشاری (جاوید الف)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۴
      با درود مجدد من خودم قطعه ای درباره عدالت گفته ام و با نگاهی بدبینانه هم گفتم چون حقیقت داشت عدالت هرگز به این مساوات نبوده و نخواهد بود تنها میتوان به آن نزدیک شد شخص عادل همیشه عادل است و تنها برای سود خود عادل نمیشود خندانک
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۴
      بله عرض کردم داستان یا مثل .
      و اینکه این اتفاق برای شما افتاده و ایشان در قید حیات هستند ...
      اطلاعی ندارم .
      و اینکه این مطلب برای دوست شما اتفاق افتاده بسیار هم عالی ...
      چند لحظه هم اگر وقت دهید عین جمله گوگل که بنده در پایین عرایضم عرض کرده بودم برگرفته از گوگل برایتان کپی کنم .
      خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۸
      درودی مجدد
      دوستم نیستند خیلی نزدیکتر
      ولی یک واقعیت است و هنگام برداشت خرمن و در سر خرمن اتفاق افتاده است
      حال تشابه داستانی ست یا نه برایم مهم نیست مهم اینکه چنین افرادی هستند
      سپاسکزارم خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۸
      معنی و مفهوم ضرب المثل خدا میان دانه گندم خط گذاشته دریافت و درک یعنی چه از سایت جوابگو دریافت کنید.

      جواب : از این مثل مفهوم عدالت را می شود تعبیر کرد و این که خلقت بر اساس حکمت الهی و عدل و داد آفریده شده است. در کتاب "فرهنگ عوام" نوشته امیر قلی رفیعی درباره این مثل گفته شده: برای اینکه نزاع و جدالی پیش نیاید مال الارث یا اموال مشترک، باید تقسیم شود و سهم هر کس معین گردد و هر یک به سهم خود قانع و راضی باشد.

      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۱۰
      ممنونم از شما و حضور ارزشمندتان جناب خوشرو گرامی و ارجمند
      ارسال پاسخ
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۱۲
      بله چرا که نه ...غیر ممکن نیست .
      عرض نکردم غیر ممکن ...
      بسیار هم عالی خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۱۴
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدی حیدری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۲۹
      سلام و عرض ادب.
      چقدر جامعه به بیراهه رفته که صحبت از عدالت برامون جنبه ی معرفتی داره فقط.یعنی اصلا هیچ کس توقع نداره همچین عدالتی رو در جامعه شاهد باشه.
      ان شاالله زمان حکومت حضرت ولی عصر عج این عدالت مصداق عینی هم پیدا میکنه .
      الهم عجل لولیگ الفرج
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۴
      درود بر شما جناب حیدری گرانقدر خندانک
      در باور خیلی ها متاسفانه نمی گنجد
      ولی این یک واقعیتی بود که عنوان کردم
      و هنوزم هست ولی اگر به اشتراک بگذارم حتما عناوینی که نباید خواهم شنید و جرأت آن را ندارم که به اشتراک بگذارم
      بس که ذهن ها از بی عدالتی پر و سرشار است.
      سپاسگزارم از حضور و نظر ارزشمندتان خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۴
      الهم عجل لولیگ الفرج
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      عارف افشاری (جاوید الف)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۷
      باید ببینید چ کسانی اینکار را کردند قظعا از طرف مردم عادی نبوده
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      عارف افشاری (جاوید الف)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۰
      در بحثی با یک نفر پرسیدم امام زمان کی ظهور میکند مگر نه اینکه برای عدل و عدالت می آید او گفت آری گفتم پس چرا موقعی که در جنگها هزاران و بلکم میلیونها نفر مردند ایشان ظهور نکرد او گفت ظهور مصداق کشته ها نیست از این حرف این برداشت را داشتم که اگر ظهور مصداق کشته ها نیست پس اگر تمامی انسانها نیز بمیرند شاید ایشان ظهور نکند
      در نتیجه این ظهور در واقع چه فایده ای خواهد داشت

      این سوال را با جوابی منطقی پاسخ بدید ممنون
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۵:۵۶
      درود و صبح عالیتان متعالی بزرگ مرد گرامی خندانک
      فرمودید که:((باید ببینید چ کسانی اینکار را کردند قظعا از طرف مردم عادی نبوده))
      اولاً نمیدانم دقیقا چه کاری را منظور حضرت عالیست
      ثانیاً شما با صراحت و قاطعیت جواب پرسش خودتان را داده اید
      بدرود خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۹
      درودی دیگر بزرگوار خندانک
      اگر اشتباه نکنم این فرمایش حضرت عالی را ((در بحثی با یک نفر پرسیدم امام زمان کی ظهور میکند ... )) در پست هایتان قبلا خوانده ام و برخی از اطلاعات جالبی را که به اشتراک گذاشته اید.
      و بنده جستجوگری شما را تحسین میکنم و برایم ارزشمند است و تمام اطلاعاتی که برای رسیدن به خداوند احد و واحد باشد و باعث نزدیک شدن به خداوند گردد را مشتاق هستم و قابل تامل میدانم
      و اما انتظار ظهور: شما شاید از این ناچیز بهتر بدانید که در جوامع مختلف انتظاری مشترک وجو دارد چه برای خواص و چه برای عوام و این انتظار برای آمدن یک فردی صالح به حکومت و میانجیگر بین دعاوی بشریت می باشد . و به نظرم این انتظار دور از منطق نیست
      و همچنین بنده بر این باورم که آن فرد اولاً دارای سلاحی از صلاح خواهد بود که بدون جنگ و خونریزی اصلاح بین جوامع را انجام بدهد و صالح با شمشیر برای اصلاح نمی آید.
      دوم اینکه دارای حشمت و جلالی کامل خواهد بود که نیاز به شمشیر و اسپر نیست
      و در انتظار چنین شخصی بودن کار عبث و بیهوده ای نیست بلکه منتظر را به سمت و سوی عدالت و صالح بودن سوق میدهد.
      ولی در گوشه خزیدن و فقط منتظر بودن را قبول ندارم
      این گفته یک نظر شخصی است و میتواند قابل قبول و یا رد قرار بگیرد

      سپاسگزارم و خرسند از حضور ارزشمندتان خندانک
      مهدی حیدری
      مهدی حیدری
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳
      عرض ادب و احترام
      چند تا نکته در پیام حضرت عالی هست که اول باید در اعتبار اونها صحبت بشه.
      نوشتید اگر همه ی مردم بمیرند هم شاید ظهور انجام نشود پس در این صورت ظهور چه معنایی دارد.و جواب خواستید .
      اما این حرف از کجا و به چه مبنایی مطرح میشه.کی گفته و بر کدام اصل و قائده قراره همه بمیرند و ظهور هم انجام نشه.اتفاقا مقابل این رو داریم که اگر از عمر دنیا یک روز هم باقی مانده باشد ظهور انجام خواهد گرفت.
      گویا منظور شما از مردن همه قیامت باشه دیگه.
      نحوه ی سوال ظاهرا باید اصلاح بشه .
      در مقدمه نوشتید که در فلان جنگ هزاران نفر مردند اما ظهور واقع نشد.بفرمایید چه ارتباطی بین کشته شدن مردم و ظهور وجود داره.
      اگه منظورتون میزان ظلمه که کسی ادعا نکرده اگه میزان ظلم مثلا به کشته شدن صد هزار نفر که برسه ظهور واقع میشه.
      شاخصه ی شما برای اینکه تصور کردید اگر چند هزار نفر کشته بشن ظلم واقع شده و ظهور باید انجام بشه دقیقا از کجاست و مبنا چیه.
      میزان ظلم اولا به تعداد کشته ها محاسبه نمیشه ثانیا اصلا معیاری در دست نداریم که بگیم اگه تا این حد ظلم شد حضرت قیام میکنند.
      تنها چیزی که داریم اینه وقتی ظلم همه گیر شد و مردم با تمام وجود مصلحی رو طلب کردند حضرت برای ایجاد عدالت قیام میکنه.
      یعنی تا وقتی کارد به استخان نرسیده و مردم به خودشون و تواناییهای خودشون برای تحقق عدالت دل بستن و فکر میکنند میتونن عدالت رو در جهان برقرار کنند طبیعیه منتظر کسی هم نیستن.ولی وقتی همه متوجه شدن که عدالت با نیروهای معمولی و مردمی خودشون هیچ وقت برقرار نخواهد شد و نیازه کسی بیاد که با قدرت خاصی که داره جهان رو به عدالت اداره بکنه ،یعنی طلب قلبی بود و یکپارچه اونموقع قیام صورت میگیره.
      درک موضوع هم چندان پیچیده نیست.در جهان انقلابهای زیادی صورت گرفته.اگه بررسی بشه اغلب این انقلابها اجتناب ناپذیر بوده یعنی فشار از درون جامعه بقدری فراگیر شده که همه متوجه شدن که حکومت وقت دیگه توان اداره رو نداره و باید تغییر بکنه.لذا همچین اراده ی جهانی برای ظهور نیازه.همه ی مردم جهان یکپارچه خواستار انقلاب جهانی و ظهور منجی که بشن ظهور واقع میشه.
      حالا با توجه به این توضیحات ببینید اون سوال چقدر در بیراهه بود و نیاز به اصلاح داشت.
      اینکه اگه همه ی مردم بمیرن هم ظهور واقع نمیشه رو چجوری با این توضیحات میشه بعنوان سوال مطرح کرد؟
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۲:۰۰
      درود بزرگوار نیازی به این کار نیست .
      من برای اینکه به من سر بزنند شعر استادان را نمی‌خوانم.
      برای ارتقاء علمی خودم و بالا تر رفتن علم و ادب خودم به بزرگان ادب سر میزنم .
      برای اینکه با علم روز و دیدگاه های دوستان و شاعران عزیز آنلاین آشنا بشوم .
      و این موقعیت در سایت ادبی شعر ناب برایم پیش آمده .
      تبادل نظر به صورت آنلاین در جای دیگری ممکن نیست .
      مدتها به دنبال سایتی و یا مکانی و یا کلاسی برای تبادل نظر بودم که خاست خدا بود و خدا لطفی به من داشت که کار بر سایت ادبی شعر ناب شوم .
      در هر صورت از شما ممنونم .
      خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۲:۰۶
      درود بزرگوار خندانک
      بنده هم از وقتی که عضو سایت شعر ناب شدم واقعا مطالب ارزشمندی را آموختم
      بنده هم از شما متشکرم خندانک
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۱
      تنها با زبان منطق سخن بگوییم ممنون خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۶:۴۲
      و سلامی دیگر گرانقدر
      ممنونم بزرگوار خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۰
      درودتان بزرگوار خندانک
      اگر تعریفی از منطق ارائه بفرمایید ممنون می شوم
      ارسال پاسخ
      شاهزاده خانوم
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۰:۱۲
      سلام جناب ایوری دانا خندانک
      عالی و تفکربرانگیز خندانک
      از نظرات دوستان نیز، بهره بردیم خندانک
      روح مرد با بصیرت هم، شاد خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۶:۴۵
      سلام بر شاهزاده خانوم خندانک
      سپاسگزارم از حضورتان بانوی ادیب
      تا دانایی فاصله زیاد است
      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۷
      جناب حیدری به سطوری که مینویسم بسیار دقت کنید

      اولا اگر ما کشته شدن که بالاترین حد هست رو ظلم در نظر نگیریم پس چه چیزی رو میشه ظلم در نظر گرفت؟ وقتی کسی کشته میشه دیگه چیزی براش معنی نداره شما حق ارث یک کشته شده رو بردار آیا الان در حقش ظلم کردی؟ این سخن بینهایت بی معنیه وقتی کسی میمیره دیگه چه فرقی داره چه ظلمی بهش بشه ما کشته شدن رو ظلم ندونیم اونوقت دروغ و حق خوری رو ظلم بدونیم برادر کمی تعمل کنید برگردید و بیشتر روی حرفها فکر کنید

      و اما نکته دوم اگر شما بدونی که میتونی عادل باشی و عدالت رو رواج بدی عمدا بی عدالتی میکنی تا مقدمات ظهور فراهم بشه؟

      این حرفها رو برای خود حلاجی کنید لطفا به زبان منطق حرف بزنیم ممنون
      مهدی حیدری
      شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۵۴
      جناب افشاری گویا نتونستم مطلبم رو درست بیان بکنم.
      صد البته که جان انسانها ارزشمندترین چیزیه که در دنیا میشه براش ارزش گذاری کرد.
      بنده نگفتم جان انسانها کم ارزشه بزرگوار.
      صحبت از اینجا بود که شما اشکال کردی اگه همه ی مردم کشته بشند باز هم ظهور انجام نشه پس دیگه چه فائده ای در این ظهور هست.
      بنده جواب دادم سوال مشکل داره.اولا اصلا چرا سوال به این صورته.مگه کسی چنین ادعایی کرده.و مبنای این حرف چیه.
      بعد عرض کردم.شاخصه ی شما برای فراگیر بودن ظلم دقیقا چیه.اگه مثلا چند نفر کشته بشن میشه گفت ظلم فراگیر بوده و وقت ظهوره.!! از این گذشته اصلا کی گفته که مبنای ظهور میزان ظلم در جهانه.و از همه ی اینها مهمتر چجوری درصد ظلم رو میشه تعیین کرد که اگه مثلا روزی فلان تعداد کشته بشن زمینه ی ظهور فراهم شده.یعنی اصلا چنین نگرشی از اساس انحراف ایجاد میکنه.
      در بحث ظهور گفته شده هر وقت ظلم جوری فراگیر بشه که همه ی مردم متوجه بشن که نیاز هست یک منجی الهی بیاد و بدادشون برسه اون زمان ،زمان ظهوره.
      نیازی که شبیهش رو در انقلابها میبینیم که بدون اینکه کسی بخواد تبلیغ خاصی بکنه همه ی مردم یک حرف دارن و میریزن خیابون ها و انقلابها شکل میگیره.چنین نیرو و چنین خواستنی معیار اصلیه ظهوره نه تعداد کشته های در جنگها.
      ممکنه ملیونها نفر در جنگی کشته بشن ولی جو جوری باشه که کسی به منجی فکر نکنه.مثل جنگ جهانی اخیر.مردم معتقد بودن با تدبیر و قانون و سیاست یا قدرت میتونن عدالت رو برقرار کنن.و تلاششون رو کردن.
      اما روزی میرسه که مردم دیگه از این تفکرات حزبی و ایدوئولوژی های ناکارامد خسته میشن و قلبا منتظر قیام منجی خواهند بود.که اتفاقا دور از ذهن هم نیست چنین حالتی
      بنده البته نه سخنگوی امام زمان هستم و نه در مقامی هستم که بخوام از ایشون دفاع کنم.اینجا هم ماشاالله خیلی ها هستند که بهتر از بنده میتونن راجع موضوع صحبت کنند .اگه دخالتی در بحث کردم فقط برای این بود که حس کردم یه مغالطه ی ساده باعث بهم خوردن اصول فکری حضرت عالی شده خواستم در حد توان اون مغالطه رو حل کنم.
      قصد جسارت در برابر اساتید ندارم.
      اگه اشتباهی در عرایضم باشه راهنمایی خواهند کرد ان شاالله
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      عارف افشاری (جاوید الف)
      يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۰۶
      جناب حیدری عزیز به این نکات دقت کنید

      با فرض بر اینکه تمامی مردم جهان یکصدا بیرون بیان و ظهور رو طلب کنند خب

      اگر ظهوری حادث نشه چی؟ با چه قطعیتی میشه گفت که ظهور حادث خواهد شد ؟ لطفا از کتب دینی دلیلی ارائه ندهید چون دارید با شخصی صحبت میکنید که دین ندارد ممنون میشم جواب بدید
      ارسال پاسخ
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۰۸
      و یک مورد دیگر آمدیم و صدها هزار سال دیگر ظهور حادث نشد تکلیف مردم این وسط چیست تا هزاران سال درد و رنج بکشند ؟
      عارف افشاری  (جاوید الف)
      يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۱۴
      تنها و تنها و تنها با منطق باید سخن گفت

      لحظه ای دین روایت و هر چیز را کنار بگذارید و فقط با عقلانیت خود به این مسائل فکر کنید ممنون
      احسان کریمیان علی آبادی
      يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۲۶
      درود بیکران
      اف ای تی اف بنا کرده همان مرد کشاورز
      شاد و پیروز و سلامت باشید
      خندانک خندانک خندانک



      خندانک خندانک خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۴۶
      درود بر شما جناب کریمیان گرانقدر خندانک
      سپاسگزارم از اینکه قابل خواندن دانستید

      بله جناب کریمیان هنوزم هستند کسانی که به آن عدالت واقعی پایبند می باشند و یا بهتر بگویم نزدیک هستند و در حقیت این عدالت خواهی در سرشت آدمی می باشد و نیازی به آموختن نیست و در ذات همه انسانها نهفته است و آنکه تخطی می کند یا از روی جهالت است و یا برای سود دنیوی .

      پاینده باشید
      خندانک
      ارسال پاسخ
      اصغر ناظمی
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۴
      مردی کشاورز سواد کلاسیک ندارد ولی کارش را خوب بلد است و از آگاهی خاصی برخوردار است .
      سلام وعرض ادب
      نکته ای که قابل اهمیت است ودراین جمله باید به آن توجه کرد ، آگاهیِ مرد کشاورزی ست که سواد کلاسیک ندارد . این آگاهی چیست که ممکن است یک کشاورز ودهقان ویایک شبان وچوپان بی سواد از آن برخوردار باشند ولی افراد دانشگاه دیده از آن بی خبر باشند ؟..... آگاهی امری باالفطره وذاتی در آدمیان است که همه از آن برخوردارند ولی ممکن است کشاورز وچوپان ناخودآگاه به آن راه یافته اند اما بسیاری دانشگاه دیدگان خود مانعی بزرگ وسترگ در برابر آگاهی ذاتی خویش گردیده باشند . بلی ، آگاهی که از آن به عنوان علم لدنی نیز یاد شده ، امری ذاتی وخدادادی در یکایک ِآدمیان درهمه اعصار تا به امروز بوده وهست وزمانی فرد می تواند حجاب را از پیرامون خود واز روبروی خود بردارد و جهان لاهوتی را کشف کند که به آگاهی ذاتی و الوهی خویش خودآگاهانه دست یافته باشد ... خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۱۴
      هزاران درود بر شما جناب ناظمی عزیز و گرامی خندانک
      ممنونم از حضور و مطالب ارزشمندتان
      پاینده باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      سید محمدرضا لاهیجی
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۲
      سلام

      در معنای سواد مجاز و غیر مجاز آمده
      آن‌چه مجازست خواندن و نوشتن و آن‌چه حقیقت
      آگاهی و معلومات داشتن

      سواد مانند مطالعه تنها بسنده به کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب نیست بلکه مانند مطالعه می‌تواند سوادِ تفکری، دیداری، شنیداری، گفتاری، تجربی و هکذا باشد امّا این سواد و مطالعه وقتی حکم درستی دارند و مؤثرند که تأثیر از صحتِ کلام گرفته باشند یا مقامی مساوی و مترادف با تعریف درست داشته باشند و ربطی به کلاسیک بودن و غیر کلاسیک بودن ندارند!


      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۱۸
      سلام و عرض ادب خدمت شما جناب لاهیجی بزرگوار خندانک
      سپاسگزارم از اینکه قابل دانستید
      مطالب شما را خواندم و آموختم
      سلامت باشید و بر قرار خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      حمایت از شعرناب

      شعرناب

      با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0