سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        اجبار یا الزام
        ارسال شده توسط

        فاطمه خواجوی

        در تاریخ : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۸۴ | نظرات : ۳۸

         
        ❓آیا طبیعت بشر به گونه ایست که هرگاه مجبور به کاری بشه و اجبار درمیان باشه رغبتی به پذیرش اون امر پیدا نمی کنه؟
        ⭕️میگن چون احکام اسلام الزام آور و اجباری هست مردم زده شدن،مثلا حجاب اگه اختیاری بود همه می پذیرفتن ولی چون اجبار وجود داره مخالفت می کنن
        ❌با این استدلال مشخص میشه که هر اجباری غلط هست و باید حذف بشه،چون انسان قدرت اختیار داره 
        🌆محله ای رو در نظر بگیرین که یک پارک⛲️ نزدیک اون هست و یه عده معتاد 🚬میان اونجا مواد رد و بدل می کنن؛اعتراض ساکنین محله نسبت به این وضعیت بلند میشه و از پلیس👨‍✈️ و قانون⚖ انتظار دارن این وضع نابسامان رو هرچه سریعتر درست کنه حالا اگه پلیس بگه به ما مربوط نیست شما فرزندت رو جوری تربیت کن که آسیب نبینه چه حسی دست میده به اون خانواده هایی که نگران فرزندانشون هستن 
        🌡اصلا دوباره میریم سراغ داستان کرونا [ما قصد نداریم بحث کرونا رو ادامه بدیم ولی اون مارو ول نمی کنه و بخشی از زندگیمون شده🙃]ماسک اجباری😷  که تو ایران کسی علیه اون کمپین راه ننداخت اگرم کسی اعتراض کنه همه بهش میگن مگه متوجه نیستی که با ماسک نزدن سلامتی خودت و اطرافیانت رو به خطر میندازی
        ❎زیبا نیست که ما به علم پزشکی انقد اعتماد داشته باشیم و هر اجباری رو از سوی اون با جان و دل  بپذیریم ولی به باید ها و نبایدهای خالق پزشک دهن کجی کنیم،با اینکه هنوز علم پزشکی نتونسته درمان ویروس کرونا رو کشف کنه که نشون میده که علم بشر در مقابل قدرت خداوند هیچ است
        ♦️استاد شهید مطهری: اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات متمدن‌ترینند!
        آنان که حجاب را انکار می‌کنند مسلمأ عقل را هم باید انکار کنند زیرا وجه افتراق انسان با حیوان عقل است
        اگر مبحث و یا انتقادات محترمانه ای بود، درخدمتم🌹🌹
        با سپاس
        منبع: کانال دانشگاه حجاب در ایتا 
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۰۱۸۰ در تاریخ پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        افسانه هادی(رخشانه)
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰
        درود بر شما. پاسدار حجاب فاطمی.
        این حرفها بر بعضیها گران میاد
        چون بعضی مردان هوس الود ،خاستار به اصطلاح ازادی زنان هستند تا خودشون مثل حیوانات ازادانه شهوت رانی کنندموفق باشی عزیزم خندانک خندانک
        یدالله عوضپور    آصف
        یدالله عوضپور آصف
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۰
        درود برشما

        ما به دام دانه ای گندم شدیم
        در بیابان هوس ها گم شدیم

        خوشه ای انگور ما را در ربود
        غافل از خَمّار و جام وخُم شدیم...

        بیچاره فردی که خوشگذرانی و هوسرانی را در چشم چرانی ببیند.
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۴۴
        درود بر شما خندانک
        بله حق با شماست
        متاسفانه علم و فناوری پیشرفت کرده و انسانیت پسرفت
        تعجب من از این بایت است که چرا اکثر منتقدان بنده که البته محترمانه هم برخورد نمی کنند آقایان هستند...
        بالاخره برداشتن حجاب، آزادی زنان است یا مردان؟
        ممنون از شما عزیزم❤️❤️
        شما هم موفق باشید گلم☺️
        ارسال پاسخ
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۲
        حق با شماست
        و بیچاره تر فردی که آزادی و مصونیت را در برهنگی می بیند
        موفق باشید
        م فریاد(محمدرضا زارع)
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۱۳
        سلام دخترم خندانک
        فرصتی پیش اومد و سری به سایت زدم، و پستهای ارسالی شما رو، و البته کامنتهای بقیه دوستان و جوابهای شما و موافقین و مخالفین رو خوندم...
        اولاً ممنون بخاطر پستهای تفکربرانگیزتون، همیشه عرض کردم که: هرآنچه انسان را به اندیشیدن وا دارد ، به گردن او حق دارد.
        نمیدونم شما مقیم ایران هستید یا نه، بعضی از حرفهاتون رو که میخوندم با خودم گفتم یا این دختر مقیم ایران نیست یا اونقدر تعصبات سیاسی داره که ناخواسته برخی از واقعیتهای عینی جامعه رو نادیده میگیره، و شاید همین نادیده گرفتن واقعیتهای ملموس و محسوس جامعه در خلال بحثتون باعث شده که بعضی از دوستان احساس کنن که نیت واقعی شما آگاهی بخشیدن نیست و برای دفاع از افرادی که خود منشاء فقر و فساد و فحشاء هستند قلم می زنید... در حالیکه من فکر میکنم شما به اقتضای سن و سالتون یا موقعیت اجتماعیتون خبر ندارید که فساد و فحشاء و مواد مخدر و افسردگی و انواع دیگر بیماریهای روانی و سوء تغذیه و طلاق و سست بنیانی خانواده ها و صدها معضل اجتماعی دیگه، نسبت به قبل از سال پنجاه و هفت صدها برابر شده و علت اصلیش هم اولا تبعیض و بی عدالتی و فاصله ی طبقاتی شدیده که نسبت به زمان پادشاهان قبلی بیشتر شده، هرچند اون موقع هم این معضلات بود و اونا هم مورد تایید مردم نبودن ولی خب الان اینا اونا رو روسفید کردن پیش مردم!
        و علت دیگرش اینه که خودشون اشاعه دهندگان فساد و فحشا و بی بند و باری و مواد مخدر و افسردگیها هستن، میدونید چرا؟
        برای سرگرم کردن مردم، برای ناتوان کردن مردم و چاپیدن اونها.
        پس لطفاً وقتی در مورد یه مسئله مقدس مثل عفت و تقوا و خدا و پیغمبر و قرآن صحبت می کنید، اونها رو به دشمنان خدا و پیغمبر ربط ندید، اون کسانی که شما نماینده ی خدا و پیغمبر محسوب می کنید، مردم ایران اصلا مسلمون نمیدونن! و اگه خیلی بر مسلمون بودن اونها اصرار کنید، نهایتاً باعث میشه روح و روان مردم ناخودآگاه واکنش منفی نشون بده و حتی نسبت به بخشهایی که حق با شما هم بوده جبهه گیری کنن!...
        لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجوا الله والیوم الآخر و ذکر الله کثیرا
        ببین دخترم! خدا میگه از پیغمبر الگو بگیرید، جالبه نمیگه ازش تقلید کنید میگه پیغمبر رو الگوی خودتون قرار بدید. یعنی رفتار پیغمبر رو، سادگی و تقواشو، انسانیتشو، اخلاق نیکشو... عملش رو!... در واقعیت... نه در شوهای تلویزیونی و رادیویی و رسانه ها و کتابهای سفارشی!
        حتما شنیدید اینو: رطب خورده منع رطب کی کند؟
        چندوقت پیش یکی از آشناها که تکنسین تاسیسات بود گفت چیز عجیبی دیدم! رفتم خونه این فاطی کماندو که سر چهاراه به زنها و دخترا بی احترامی و تحقیر میکنه به بهونه بدحجابی، پکیج خونه شو میخواستم درست کنم، وارد خونه شدم دیدم شوهرش پای منقل و وافوره! خودش مینی ژوپ پوشیده و بالاتنه در حد عریان! دختر دبیرستانیشم بدتر از خودش!...
        گفتم یعنی انتظار داشتی توی خونه هم مث بیرون چادر مقنعه بپوشه؟
        گفت نه! ولی آخه اون مردمی که این توی خیابون تحقیرشون میکنه، وقتی میرم خونه شون باحیاتر از اینن!
        گفتم خب این شغلشه، بخاطر همینه که حرفشون روی مردم اثر نمیذاره، چون از جون و دل نیست، برای امر به معروف و نهی از منکر پول میگیرن! برای نماز خوندن پول میگیرن! برای گفتن اصول و فروع دین پول میگیرن!
        پیغمبر که یک جهان رو تغییر داد بخاطر این بود که به چیزهایی که میگفت ایمان داشت... ولی اینا:
        یا ایهاالذین آمنوا لِمَ تقولون مالا تفعلون کَبُر مقتا عنداالله ان تقولوا مالا تفعلون...

        خندانک اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم؟ خندانک

        شکی نیست که عفت و پاکدامنی و حیا با فطرت انسانی همسو، و برای عقل قابل پذیرش و شایسته ی احترامه.
        "خوشبختی بر سه اصل استوار است:
        پاکی، محبت، احترام.
        آنانکه به این سه اصل پایبندترند، خوشبخت ترند."
        (چهل قطره_ م. فریاد)

        اما کلمه "حجاب" در طول زمان از نظر مفهوم و برداشت، دچار ابهاماتی شده و منشاء اختلافها غالباً همین ابهامها و برداشتهای متفاوته(نه فقط در مورد این‌کلمه خاص بلکه در مورد بسیاری از اصطلاحات و مفاهیم).
        و بنظرم بهتره کلمه ی عفت به کار برده بشه که دامنه ی وسیعتری داره. یعنی هم پوشش ظاهری رو در بر میگیره، و هم تقوای درونی و هم حیای ذاتی انسان رو.

        در کل خواستم بگم حق با شماست: عفت و پاکدامنی خوبه، پوشش مناسب و متناسب هم میتونه به حفظ عفت و پاکدامنی در جامعه کمک کنه... ولی هیچ انسانی دوست نداره کسی که از خودش بدتره بهش نصیحت کنه، روحش جبهه گیری میکنه، واکنش منفی نشون میده... پس اول خودسازی بعد امر به معروف و نهی از منکر...
        اون اجبار و اختیاری که شما در موردش حرف زدید دقیقاً به همین دلیل توی این چند دهه نتیجه ی معکوس داشته، این که افرادی بی تقوا ادای انسانهای با تقوا رو در آوردن و مردم رو از باتقوا بودن دلزده کردن...

        والسلام علی من اتبع الحق
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۴۶
        سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار خندانک
        البته بنده، مقیم ایران هستم اما خب موضوع وبلاگ بنده، راجع به حجاب است نه موضوعات سیاسی و عملکرد دولت
        و سعی می کنم در مسائلی که آگاهی ندارم اظهار نظر نکنم
        و اینکه حجاب، زائیده ذهن مسئولان جامعه نیست که می فرمایید بلکه یکی از احکام دین هست که در قرآن، به آن سفارش شده است
        و اینکه شما می فرمایید برخی به این اصول پایبند نیستند اما دیگران رو راهنمایی می کنن به همین دلیل اثر منفی گذاشته میشه
        توجه داشته باشید مثلا اگر استادی به دانشجویانش از اثرات منفی سیگار بگه و خودش سیگار بکشه، آیا این دلیل توجیه کننده ای برای کشیدن سیگار است...
        من بارها توضیح دادم که اشتباه افراد مذهبی، دلیل توجیه کننده ای برای انجام منکرات و ترک واجبات نیست
        به قول شاعر(اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست)
        قطعا افراد مذهبی که اشتباه می کنند، به دلیل اشتباهات خود، مجازات می شوند
        امیدوارم قانع شده باشید
        ببخشید چون در پست های قبل، این مسائل رو توضیح دادم و ان شاء الله طی پست های آینده هم، توضیح می دهم زیاده گویی نمی کنم
        موفق باشید
        ارسال پاسخ
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۴۴
        درود بر شما استاد زارع

        افرادی مثل من چون نوشتن به این صورت رو بلد نیستیم نمی تونیم با نوشتن از حق دفاع کنیم ولی این نوشته شما کمک زیادی به روشن شدن مطلب کرد.

        از شما بی نهایت سپاسگزارم خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        یدالله عوضپور    آصف
        یدالله عوضپور آصف
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸
        برادر عزیز،استاد گرانقدر
        جناب فریاد
        ضمن عرض سلام و ابراز خرسندی از زیارت حضرتعالی،
        شایسته است بعرض برسانم.
        گوش اگر گوش من و ناله اگر نالۀ تو
        آنچه البته به جایی نرسد فریاد است..
        مرقومۀ فاخر شما سرشار از مفاهیم آگاهی دهنده است.
        اما کسی که خط سیر مشخصی دارد و بنا به دستور عمل می کند.کوچکترین زحمتی برای اندیشیدن به خود نمی دهد.لذا مدام در مقام سفسطه و مغلطه درجا می زند. اینگونه افراد نوار کاستی از سال 57 باخود دارند وبسیار هم مورد توجه اشان است و بر اساس همین نوار عمل میکنند. مرور زمان برایشان بی معنی است ،وضع موجود را نمی فهمند.
        آیات قران تنها و تنها ، ملعبۀ این گونه افراد است.
        همانگونه که خدمت جناب تهرانی نوشتم .مثَل اینها مَثَل همان کبگ است.
        این افراد ناآگاهانه ، بزرگترین ضربه را به اسلام میزنند..
        کافی ست به یکی از آیاتی که قید فرموده اید مراجعۀ منطقی داشته باشند.ولی اینگونه نیست دوست من..
        پس سخن کوتاه باید والسلام
        میدوستمان فراوان خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        یدالله عوضپور    آصف
        یدالله عوضپور آصف
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
        بانوی گرامی درود برشما
        تمنا می کنم واژۀ ارزشمند حجاب را دستاویز افکار مندرس نفرمایید.
        مگر بزرگان دین مقدس اسلام نفرموده اند!
        "هرجا فقر و فساد وارد شود، ایمان خارج می شود..
        پست تکرار می کنم ، لطفا دست از لفاظی برداریدو به منطق رجوع کنید..
        در دوبیتی بنده هم اگر اندکی تأمل بفرمایید خیلی ارتباط می بینید.
        التماس آگاهی خندانک خندانک
        افسانه هادی(رخشانه)
        افسانه هادی(رخشانه)
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۵
        درود برادر حرفاتون رو تا حدودی قبول دارم اما به دلیل اینکه عده ای ریا کار از روی ریا امر به معروف میکنن و خودشون بسیار بد عمل میکنند نمیشه از خود حجاب دفاع نکرد چون وظیفه ما اجرای فرمان های خداست نه اینکه لحاظ کنیم کدام مهم تر و کدام کم اهمیت تره باید به اچرای همه ی موارد انسانی پایبند باشیم. برادر من نمیدونم شما در چه شرایطی زندگی میکنید و با چه ادم هایی برخورد داشتید که زهد و پاکیشون کاملا ریایی بوده اما این رو به هر دین داری نسبت ندید من خودم به شخصه افرادی رو دیدم که با وجود فقر از شام خودشون برای دیگری میگذشتن دقیقا در همین دور و زمونه نه قرنها پیش. این که میگن این افکار مندرسه کاملا اشتباهه من نمیگم الگویی غیر پیغمبر داشته باشیم اما میگم انسان عاقل یک پدر بزرگ درست کار رو به خاطر سر به هوایی بچش رد نمیکنه میدونم بعضی جاها افراط میش یا برخوردها بر خلاف دینه اینها منافقن برادر و به خاطر عده ای منافق نمیشه همه رو متهم کرد چون مومنانی هم هستند من خودم حجاب رو رعایت میکنم اما هرگز نمیگم اون که حجاب کامل نداره بد هست اما این رو هم شنیدم که اقایون تحت تاثیر بدحجابی ها قرار میگیرند و شرایط مجردی براشون سخت تر میشه ما از خانوم ها میخایم که ناخواسته باز هم میگم ناخواسته منشا فساد خودشون و اقایون نشن قبول دارم شرایط ازدواج سخته اما باز هم افرادی هستن که توقع زیادی ندارن پس به خاطر عده ای. متدین نما همه رو مقصر ندونید شما نمیتونید کاملا نظام جمهوری اسلامی رو متهم کنید و نه نظام شاهنشاهی رو کاملا تایید یا رد کنید چون هر کدوم مشکلات و خوبی هایی داشتن اما لطفا بصیرت داشته باشید و به خاطر اشتباه یک عده شاگرد ماهیت استاد رو زیر سوال نبرید و همه رو با یک چشم نبینید من در مورد حکومت و دولت چیز زیادی نمیدونم چون با چشم خودم ندیدم اما حتی اگر بدترین انسانها هم در راس کشور بشن شاید افراد صالحی هم باشن که دیده نمیشن اما باز هم ما باید سعی کنیم که حدود الهی رو خودمون اجرا کنیم چون در پیشگاه الهی نمیگن که چون در کشور ریایی زندگی میکرده حق داشته فساد کنه یا چون مادرش بد حجاب بوده حق داشته اینطور باشه نه در اونجا کسانس ملاک قرار میگیرند که خدا تعیین کرده یعنی اهل بیت طهارت ما با اونها مقایسه میشیم اما اگر کسی هم میدونه این کشور جایگاه خوبی برای رشدش نیست یک پیشنهاد قرانی هست و اون هم هجرت برای خداست که باز هم در پیشگاه خدا دلیلی نیست که انسان از سرزمین بدی مهاجرت نکنه اما من میگم انسان باید خودش خوب باش و تا حد توان با بصیرت زندگی کنه و سعی کنه مشکلات رو حل کنه نه ابنکه با یاداوری نکات منفی زندگی خودش و دیگران رو خراب کنه بعدش یه سوال از خودمون بپرسیم ما که اینقدر از بی عدالتی شکایت میکنیم آیا در حق خدا و خانوادمون عدالت رو کامل رعایت کردیم؟ هرگز ممکن نیست ما اینطور باشیم چون معصوم نیستیم پس اینقدر لطفا سعی نکنیم که دیگران رو به خاطر اشتباهات خودمون توبیخ کنیم
        چون خوشبخت کسی است که گناهانش او را از پرداختن به گناه دیگران باز دارد
        ارسال پاسخ
        یدالله عوضپور    آصف
        یدالله عوضپور آصف
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۳
        سرکارخانم رخشانه گرانقدر
        درودبرشما
        چون کامنت شما خطاب به گفتار بنده نیز هست لذا وظیفه دارم پاسخگوباشم.
        کسانی دارای افکار مندرس هستند که علیرغم مشاهدۀ علوم جدیدوشواهد متقن ؛ بر عقاید خود پافشاری دارند.
        درمورد حجاب ؛خانوادۀ بنده پیش از انقلاب محجب بوده و الان هم هستندو اموردینی خودرا درحدتوان انجام می دهند.پس حقیر نمی توانم مخالف حجاب باشم.
        شما دین داران واقعی راکه هیچکدام راس امور نیستند همانگونه که بزرگان دین، بجز مولا علی که به اجبار خلافت را متقبل شدند فراموش کرده اید. و دم از افرادی میزنید که با لباس دین هرگونه جرمی را مرتکب میشوند. شما چند نفر از افراد زمامدار را سراغ دارید که آلودۀ حب ریاست نیستند.؟یقینا به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند.
        حاکمان کشورهای دیگر اگر خلاف می کنند ؛نام مسلمان را برخود یدک نمی کشند ودر آخرت حسابشان با کرام الکاتبین است.اما درد اینجاست که درکشورما تحت لوای قانون اسلام هزاران کار غیر اسلامی می کنند..
        وقتی یک جوان این موارد را مشاهده می کند ایا نسبت به اسلام بدبین نمی شود؟ پیرو فرمایش جناب زارع ؛اگر این موضوعات بسیار مهم ،حل وفصل شود.امر مهمی چون حجاب نیز رعایت خواهد شد..
        پوزش بخاطر تطویل کلام خندانک خندانک
        فاطمه خواجوی
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۳۴
        سلام مجدد جناب آقای تهرانی
        وبلاگ بنده، راجع به سیاست و یا عملکرد دولت فعلی و سیستم حکومت نیست، شما خودتون این موضوع رو فرموید
        لطفا مطالب مربوط با موضوع وبلاگ بنده رو ارسال کنید نه مطالبی که من واقعا ربط شان را با موضوع پست هایم نمی فهمم
        موفق باشید
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
        سلام

        حق با شما بود ببخشید
        یدالله عوضپور    آصف
        یدالله عوضپور آصف
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۶
        جناب تهرانی عزیز
        درودبرشما
        بعرض می رساند
        این بانوی گرامی؛ بنده خدا مامور است و معذور.
        حکایت کبگ را که می دانید.
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        افسانه هادی(رخشانه)
        افسانه هادی(رخشانه)
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳
        اون بخش از حرفتون که گفتید ضد ربا بنویسید درسته ولی برادر به نظرتون ما چه باید کنیم که اگر محترمانه از دولت انتقاد کنیم جدی نمیگیرن. اگر حرفها رو بی پرده بگیم میگن اشوب و اغتشاش و فرو پاشیه
        له نظرتون چطور میشه اینها رو گفت؟
        و ایا مسیولین ربا خوار خودشون نمیدونن دارن ربا میخورن؟
        و ایا این مردم خودشون نبودن که با اکثریت آرا این دولت را انتخاب کردند؟
        اون زمان که تحت تاثیر جو. یا .... به انتخاب دوباره ایشون دست زدند باید فکر اینجا رو هم میکردن.
        پس به جای اینکه من و خانم خاجوی رو مقصر بدونید اول به اونهایی که به این دولت باوجود تجربه ای که داشتن رای دادن
        ارسال پاسخ
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۳۵
        سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار خندانک
        بنده نمی فهمم چرا مسائلی را، به حجاب مرتبط می کنید که اصلا ربطی نداره...
        بنده، سعی بر این داشتم که تمام سؤالات شما بزرگواران رو در حد توان پاسخ بدم اما واقعا ربط حجاب با این گونه مسائل رو نمی فهمم
        شما اگر سؤالی راجع به پست های بنده، دارید بفرمایید
        همیشه همین گونه هستید که هنگامی که نمی تونید انتقادی راجع به صحبت دیگران بکنید، بحث چیز دیگری رو انجام میدید؟
        این گونه که بحث را عوض می کنید نشان از ضعف گفتار شما دارد...
        و اینکه از زمانی که بنده، این وبلاگ رو زدم با نظرات و انتقادات توهین کننده فقط از جانب آقایان روبه رو شده ام
        واقعا چرا؟
        و گرنه خانم های بزرگوار هر سؤال و یا مبحثی بود، بسیار محترمانه می پرسند و اگر هم جایی از صحبت های بنده را متوجه نشدند دوباره می پرسند...
        واقعا چرا شما آقایان این قدر به قول خودتان، خواستار آزادی زنان هستید...
        و اینکه با صحبت های سرکار خانم هادی، فکر می کنم باید پاسخ خود را دریافت کرده باشید و نیازی به زیاده گویی نباشه...
        موفق باشید
        ارسال پاسخ
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۴۲
        سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار خندانک
        ممنون از نظرات به جا و به حق شما عزیز 🌹🌹
        حسنی که دولت جمهوری اسلامی دارد، این است که می توان بر اساس آرای اکثریت، دولت را تعیین کرد و این یعنی انتخاب دولت، دست مردم است و خوبی یا بدی دولت به انتخاب مردم بستگی دارد...
        البته قصد من صحبت درباره سیاست و یا حتی چگونگی کار دولت نیست اما نمی دانم چرا برخی، سعی دارند این مسائل را به حجاب و پوشش، ربط دهند
        حضورتان مستدام عزیزم 🌹🌹
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۴۹
        سلام بر شما
        بله بنده مأمور هستم که تکلیف امربه معروف خود را انجام دهم و این هم حکم مأموریت بنده است:
        مردان و زنان مؤمن، دوستدار و یاور يکديگرند، از این رو یکدیور را امربه معروف و نهی از منکر می کنند(سوره توبه، آیه 71)
        بنده به خود اجازه توهین و تهمت به شما بزرگوار را نمی دهم چون ادب، میراثی است که نصیب هرکس نمی شود..
        اما شما هر طور که مایلید درباره بنده فکر کنید، مهم این است که خداوند چه قضاوتی راجع به ما، خواهد کرد و گرنه که مردم، هر هنگام، طرفدار یکی هستند
        موفق باشید
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۵۵
        سلام

        ربا و مسائلی که گفتم ربطی به این دولت نداره بلکه به سیستم ربط داره.

        پس مشخصه شما در نظر دارید تمامی این مسائل رو گردن دولت فعلی بیندازید که من تعجب می کنم.
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۱۳
        سلام

        شما اصلا در نوشته های من دید حرف بی ادبی بزنم که نوشتید مودبانه صحبت کنید یا ادب نصیب هر کس نمی شود.

        من در صحبت هام نوشتم هرکس دوست داره می تونه جور بگرده به کسی ارتباطی نداره. من کجا گفتم که خانم ها و دختران برهنه بشن تا من نگاشون کنم.

        اونی که به دختران و خانم های به چشم بد نگاه می کنه خودش ناپاکه و مشکل داره که باید تهذیب نفس کنه.

        ضمنا شما حتما دانشگاه نرفتی چون در دانشگاه دخترانی با تیپ های آنچنانی حضور دارند که تمامی اساتید و افراد به خاطر سطح علمی و شخصیت اونها براشون ارزش قایل هستند نه تیپ ظاهری.

        این در مورد دختران چادری هم صدق می کنه. دختران چادری هم فاریق از چادرشون مورد ارزیابی قرار می گیرند و همه دنبال شخصیت یک دختر هستند.

        شاید شما یکسری اراذل و اوباش سرخیابون ها رو با دیگران اشتباه گرفتی.

        البته باز هم به شما میگم اگه شما خداوند رو خالق جهان می دونی پس باید این مطلب رو بدونی که خداوند گفته در حضور من از کسی نترسید و فقط از من بترسید و دوتا دوتا برای خدا قیام کنید.

        پس با این حساب که شما خدا رو ناظر اعمال خودتون می دونید بیایید مقاله های زیادی درباره ربای بانک ها در این سیستم و اختلاس ها و فسادهای اقتصادی و مدارک کیلویی و پست های خانوادگی و رانت های بنویسید که مردم رو آگاه کنید.

        حالا چرا اینو میگم:

        اگه دقت کرده باشی مردم که انقلابی کردند تا سال ها همه چادری بودند و حجاب را رعایت می کردند اما با شروع موارد بالا و اینکه مردم دیدین کسانی که ادعا می کنند خداپرست هستند برعکس از آب در اومدند از روی لجبازی به این سمت رفتند.

        پس شما اگه مطالبی در سطح اینترنت و سایت ها و پیج ها منتشر کنید در اون موئاردی که گفتم خیلی کاربردیه چون وقتی اون مسائل درست بشه خود به خود ایمان به مردم بر می گرده.

        جوونی که نه کار داره نه مسکن داره و نه پول ازدواج داره سرخیابون شروع می کنه به چشم چرانی. اگه این فساد ها نبود و برای همون جوون مسکن و کار مهیا بشه و بتونه ازدواج کنه و غریزه خدادایش رو در جهت درست به کار ببره دیگه دنیال این مسائل نمیره.

        البته باید استثناء ها رو کنار گذاشت و آدم هایی که کلا مریض هستند.

        من به طور کلی گفتم.

        در مورد دختران هم وضع به همین صورته.

        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۱۵
        عرض ادب جناب تهرانی
        با احترام

        آزادی زن ها بی عفتی آنها نیست اشتباه نکنید. بهتر است تاریخچه کشور هایی همچون آمریکا و اغلب کشور های اروپایی رو مطالعه کنید . به بهانه ی آزادی زن ها رفراندوم ها و انقلاب های متعددی برگزار شد که قربانی اصلی همین انقلاب ها خود زن ها بودند.
        در حقیقت برپایی این انقلاب ها به بهانه ی آزادی خانم ها بود در حالی که هدف اصلی خوشامد مردان و دسترسی زن های بیشتر برای مردان بود .

        حجاب خانم ها در حقیقت موجب محدودیت آنها نیست بلکه پوششی ست در برابر نگاه های مخاطره آمیز تا زنان هم بتوانند با امنیت و آزادی دوش به دوش مردان در جامعه فعالیت کنند.

        تاریخ کشور های اروپایی را که می خوانیم مشاهده می کنیم که آنها امروزه به دنبال برهنگی هر چه بیشتر زنان و پوشش هرچه بیشتر مردان هستند . خب چرا یک مرد باید با داشتن پوشش کامل و با به نمایش گذاشتن کمالات و شخصیت خویش جذاب به نظر برسد در حالی که به کمالات و شخصیت یک زن توجهی نشود و تنها او را از روی زیبایی های بدنش قضاوت کرد؟ آیا این تفکر به این معنا نیست که بعد انسانی زنان را نادیده گرفته و به آنها به عنوان یک ابزار برای خوشامد مردان در جامعه نگاه می کنیم؟ آیا این به این معنا نیست که زنان را به عنوان عضوی از جامعه بشریت نمی پذیریم و تنها نگاهی حیوانی به آنها داریم؟

        انقلاب های متعدد در عنوان آزادی زنان (که در حقیقت به دنبال آزادی زنان نیست بلکه به دنبال محدود کردن انهاست) را مطالعه کنید. چندین زن قربانی این قوانین هوس آلود شدند؟ این جنایات تا کنون همچنان ادامه دارد و زنان از امنیت جانی در جامعه برخوردار نیستند. گفتنی ست زنان این کشور ها اکنون به دنبال برداشتن این قوانین هستند و در این خصوص اعتراضات گسترده ای صورت گرفته است.


        زنان این کشور ها دریافته اند که این انقلاب ها نه تنها در جهت آزادی آنها نبوده بلکه موجب تهدید امنیت آنها در جامعه شده . طوری که بیان داشته اند که به خاطر نداشتن امنیت بسیاری از زنان شغل خود را از دست داده اند و مجبور به خانه نشینی شده اند. بسیاری حتی در خانه خود نیز از جهت راحتی پوشش دارای امنیت نیستند و نگران نگاه های هوس آلود کمین کرده هستند .

        برهنگی آزادی نیست، برهنگی زیبایی نیست، برهنگی متمدن بودن نیست، که اگر چنین بود حیوانات از همه متمدن تر بودند .

        حجاب و پوشش دستور خداوند است ، سیره ی معصومین علیهم السلام است و چه زندگی زیباتر از زندگی که در جهت سیره ی معصومین باشد . الگوی ما بانوان ایرانی حضرت فاطمه سلام الله علیها ست .

        درست است که حجاب ما را در انتخاب پوشش محدود کرده اما این محدود شدن در انتخاب پوشش از خطراتی که ما را به خاطر نداشتن حجاب تهدید می کند صد مرتبه بهتر است.

        اگر نگران آزادی زنان هستید بهتر است همان حجاب آقایون( که بیشتر در باب حجاب چشم است) رعایت کنید تا اگر زنی از روی غفلت و جهالت هم که شده پوشش مناسبی نداشت در جامعه دارای امنیت باشد.

        درست است که در جامعه ما مشکلات فراوانی همچون دزدی، عدم عدالت و ... وجود دارد اما نباید بی عفتی زنان را هم به آن افزود و زمینه ناامنی زنان را نیز فراهم کرد.
        حجاب دستور خداست نه دستور افراد جامعه، و خداوند حکیم است و هیچ کدام از دستورات خداوند بی علت نیست. زیرا خداوند از کار بیهوده که ناشی از جهل است مبراست و مسلمان یعنی تسلیم در برابر امر خدا.

        باشد که مفید و سازنده بوده باشد
        در پناه حق خندانک خندانک خندانک
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۰۹
        سلام مهدیس خانم

        من امکان ارسال پیام خصوصی برای کسی رو ندارم چون قبلا هم گفتم که یک بسیجی از خدا بی خبر زیاب منو زد و مدیر کل این سایت ارسال پیام خصوصی من رو بست. برای همین مطلبی که فرستادی نمی تونم پاسخ بدم چون وقتی روی پاسخ کلیک می کنم این میاد

        امکان ارسال پیام خصوصی برای حساب کاربری شما توسط مدیر غیرفعال شده است. جهت پیگیری وضعیت خود از لینک زیر استفاده نمایید.

        پیگیری هم کردم قبول نکردند.

        پس هر صحبتی داری اینجا بنویس
        ارسال پاسخ
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴
        عرض ادب جناب تهرانی خندانک
        فکر می کنم توضیحاتم کافی بوده باشد
        نیازی به پیام خصوصی نیست

        با آرزوی بهترینها برای شما خندانک
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۰
        حکم قرآن در مورد حجاب :
        حکم قرآن در مورد پوشش آقایان :

        قرآن اولین خطاب را به مردان در خصوص حجاب داشته است. خدواند متعال در آیه می‌فرماید: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ»؛ به مردان با ایمان بگو دیده، فرو نهند و پاکدامنى ورزند که این براى آنان پاکیزه‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏کنند، آگاه است، تا مردان با کنترل نگاه خود، راه هرگونه تشویق برای عرضه کردن بانوان در جامعه را بندند.

        حکم قرآن در مورد حجاب بانوان :

        خداوند در این آیه زنان را خطاب قرار می‌دهد که «وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ...»؛ و به زنان با ایمان بگو، دیدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست و باید روسرى خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند.


        آیه 31 سوره نور

        جناب تهرانی ،گفتید جایی نخوندم که عدم رعایت حجاب جنگ با خداست.
        باید بگویم به طور کل خلاف دستور خداوند عمل کردن و هر گونه معصیتی که خداوند آن را حرام اعلام کرده در حکم جنگ با خداست.

        باز هم می گویم : درست است که در جامعه ما مشکلات فراوانی همچون دزدی، عدم عدالت و ... وجود دارد اما نباید بی عفتی زنان را هم به آن افزود و زمینه ناامنی زنان را نیز فراهم کرد.

        خندانک
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۷
        سلام و احترام، سرکار خانم رحمانی
        ممنون از نظرات گرانقدر شما دوست عزیز🌹🌹
        ان شاء الله هر کس که آگاهی و هوشیاری داشته باشد این سخنان را می پذیرد
        حتی امروزه کشورهای غربی هم متوجه شدند که باید برای امنیت بانوان، کارهایی انجام دهند
        اگر بزرگواران کنی مطالعه خود را بالا ببرند خواهند دید که در کشورهای غربی امروزه، جریمه های سنگینی برای آزار و اذیت جنسی، به تصویب رسیده،در صورتی که خداوند قرن ها پیش برای جلوگیری از این مشکلات راه حلی پیشنهاد داده است به نام چشم پوشی مردان و پوشش زنان
        در کشور بلژیک، بی حجابی اجباری به تصویب رسیده،در صورتی که اکثر بانوان این کشور خواستار حجاب هستند
        چرا مدعیان حقوق آزادی زنان، از بانوان این کشور حمایت نمی کنند؟
        ممنون از نظرات گرانقدر شما🌹🌹
        موفق باشید

        ارسال پاسخ
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۳۱
        سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار خندانک
        بسبار زیبا بود خندانک خندانک
        اما بنده ربط این شعر را با موضوع وبلاگ، متوجه نشدم
        اما به هر حال خیلی عالی و پر احساس بود خندانک خندانک
        موفق باشید خندانک خندانک
        یدالله عوضپور    آصف
        یدالله عوضپور آصف
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۹
        استاد بانوی گرامی سرکارخانم حسین زاده کوهواره
        درودها برشما
        خوشحالم از زیارتتان..
        بقول معروف
        جانا سخن از زبان ما می گویی
        سپاسگزار حضور پربارتان هستم خندانک خندانک خندانک خندانک
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۷
        سلام و ادب و احترام استاد آصف ارجمند قدردانم بر لطفِ ذره پرورتان

        ارسال پاسخ
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۴۰
        سلام

        حق با شما بود ببخشید.
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۱۱
        بنده، بارها عرض کردم که حجاب در چادر، خلاصه نمی شود
        حجاب یعنی پوششی برای اعضای بدن که باید حیا و عفت هم به دنبال داشته باشه
        چه بسا که افرادی مانتویی، عفت و حجاب بیشتری نسبت به چادری ها داشته باشند و من بارها در پست ها عرض کردم که که حجاب کامل چادر نیست بلکه چادر، از نظر ما یک پوشش ملی است که حجاب برتر است و گرنه حدود حجاب شرعی که رعایت شود، حجاب کامل است. سعی من بر این نیست که فقط پوشش اسلامی رو ملاک قرار بدم بلکه پوشش همراه با حیا ملاک است
        و اینکه امروزه مشاهده می کنید رسانه‌های غربی، بیشتر به حجاب بانوان ایرانی چشم دارند مثل چهارشنبه های سفید و...
        پس بنده سعی کردم که تلاش کنم، اطلاعات خودم را در این باره با بانوان عزیز به اشتراک بگذارم
        و اینکه اعتقادات انسان چه ربطی به فساد داره؟
        این ها همش بهانه است خانم یا آفای تهرانی
        اگر انسان این قدر ایمانش قوی باشد در کاخ فرعون هم آسیه است
        و بنده، همان طور که گفتم درباره این طور مسائل که فرمودید اطلاعات چندانی ندارم پس حق اظهار نظر هم به خود نمی دهم
        منتظر وبلاگ شما با پست هایی دراین باره که فرمودید هستم چون گویا شما اطلاعات زیادی دارید و همان طور هم که خود فرمودید از کسی نباید ترسید
        پس ان شاء الله شما وبلاگی در این باره بزنید و کامنت هایی هم که درباره پست های بنده، می ذارید مربوط به پستم باشه
        ممنون میشم
        موفق باشید
        ارسال پاسخ
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۴۴
        سلام

        حق با شما بود ببخشید
        فاطمه خواجوی
        فاطمه خواجوی
        جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۰۰
        سلام و عرض ادب خدمت شما خانم یا آقای تهرانی
        ابتدا باید عرض کنم که بنده، در مورد حجاب وبلاگ زدم، چون در این باره اطلاعات دارم
        و در مواردی که می فرمایید مثل عملکرد حکومت یا... آگاهی زیادی ندارم پس به خود اجازه اظهار نظر نمی دهم
        من فکر می کنم شما به اندازه کافی در این باره اطلاعات دارید که این چنین اظهار نظر می کنید پس به نظرم شما وبلاگی در این باره بزنید، ان شاء الله من هم از مطالب تون استفاده می کنم
        و اینکه من متوجه نمیشم، به نظر شما هر کس وبلاگی در مورد حجاب زده باشه از حکومت، هزینه ای دريافت می کنه؟
        واقعا عجیبه...
        خب ان شاء الله منتظر وبلاگ و پست های شما درباره عملکرد حکومت و... هستم
        موفق باشید
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        میر حسین سعیدی

        لاله و گل نشانه از طرف یار داشت ااا بی خبر آمد چنان روی همه پا گذاشت
        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        نرگس بخواب رفته ولی مرغ خوشنواااااااگوید هنوز در دل شب داستان گل
        میر حسین سعیدی

        رها کن دل ز تنهایی فقط الا بگو از جان ااا چو میری یا که مانایی همه از کردگارت دان
        نادر امینی (امین)

        لااله الا گو تکمیل کن به نام الله چو چشمت روشنی یابد به ذکر لااله الا الله چو همواره بخوانی آیه ای ازکهف بمانی ایمن از سیصد گزند درکهف بجو غاری که سیصد سال درخواب مانی ز گرداب های گیتی درامان مانی چو برخیزی ز خواب گرانسنگت درغار مرو بی راهوار در کوچه و بازار مراد دل شود حاصل چو بازگردی درون غار ز زیورهای دنیایی گذر کردی شوی درخواب اینبار به مرگ سرمدی خشنود گردی زدست مردم بدکار
        میر حسین سعیدی

        مراد دل شود با سی و نه حاصل ااا به کهف و ما شروع و با ه شد کامل اااا قسمتی از آیه سی ونه سوره کهف برای حاجات توصیه امام صادق ااا ما شا الله لا قوه الا بالله اال

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3