در مسلک لوطی سرشت امری مهمـّست ؛ ابتدا :
فـحّاشی و چاقوکشی جرمست و ممنوع و خطا
قانون و گام دوّمش : دستـگیـری و مردانگیست
بـخـشـش بـدون مــنـتـی بــر مــفـلـسـان بـینـوا
بنـد و اساس سوّمـش پوشیـدن جامـه عیـوب :
در دایرهٔ تخریب نفْس " عیبـست شـعاع انحنـا "
بند چـهار لـوطـیان ؛ ناموس که خطّ قـرمـزست
از درز بـایـد بـازداشـت ؛ مـحـدودهٔ مـمنـوعـه را
بنـد و اصـول پـنجـمش درس فـروتـن بـودنست
مـهـر پـرتـو افشـانی کنـد بـر قلـب تار خـودسـتا
بـنــد شـشـم دارد نــشـانِ صـیقـل و پـاکـیـزگـی
با آب دیـده شُـسـتــن غــم از دل صـاحـب عــزا
حکـم فـتـوت یا جـوانمـردی ز بنـد هفتـمـست ..
بـر بیـوگان و بیـکـسـان ؛ بـخشیـدن نـان و غـذا
در بنـد هشت کردارنیک ، گفتارنیک ، پنـدارنیک
اضـلاع قلبـست و زبان و عقل لـوطی هر سه تا
بنـد نُـهـم حکـم میدهـد ؛ از رســم و آداب ادب
یـکسـان بـمـان با مـعرفـت بیـن گـدا و کـدخـدا
بنـد دَهـُـم انـسـانـیـت ، بـازوی چـارت حکـمهـا
اصـلیـتریـن اصــلهــا ؛ مـشـروعتریـن شـرعها
ده بـینـش لـوطیـگـری حـکـم زَرسـت و زرگـری
مشتی طلاست تعویض نکن هرگز بَدَل را باطلا
نیکو پسـندسـت قـهرمان جُـربُـزه دارد پـهلـوان
دور از مـرام لـوطـیان : رنـجـانـدن خـلـق خـدا
مسلکلوطی
یزدان_ماماهانی
سـرایش۲۴_۳_۱۴۰۰
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
زیباست با پایانبندی زیباتر