بعضی مردم در خیال زندگی
در امیدِ خوشی و بالندگی
به فردای افسانه ای چشم دوخته اند
در تنور وهم شان خود،سوخته اند
راه خوشبختی را باید شناخت
اسب و زین کرد و به سویش بتاخت
خوشی در تلاش و بخشیدن است
مرتب بسوی هدف تاختن است
به راستی که فرد ،خوشبخت کیست؟
در نظر تو، خوشبختی به چیست؟
همه مردم در پی خوشبختی اند
همه دور تر از خود، می جُسته اند
عده ای می جویند در پول و طلا
می دهند بر سکه هایشان جلاء
عده دنبال رو شهرت اند
در پی کُرسی ها و قدرت اند
عده ای در گوشه گیری مانده اند
دسته ای سخت گیر و خود، بُرنده اند
عده ای در لَذّاتِ زود گذر
می کنند انها خوشی زود گذر
خوشبخت کیست و چیست؟
هر چه هست در قلب توست
راه خوشبختی هم در فکر توست
گر خوشی خواهی خوش فکر باش
گر بدی خواهی کم فکر باش
کمی بنگر به درون نهفته ات
بیرون بکش گنج درون خفته ات
می گویند چاقو دسته خودش را نمی بُرد ولی بعضی از انسان نماها نه تنها دسته خودشان بلکه ریشه خودشان هم میبُرند
بعضی ها هم جای خیلی دور دنبال خوشبختی میگردند در صورتی که خوشبختی در کنارشان است یعنی پدر مادر زن بچه فامیل دوست خوب
نمی دانم کسی این اراجيف مرا میخواند یا نه. در هر صورت برای همه ارزوی خوشبختی دارم
اراتمند شما این بنده حقیر
آموزنده و زیبا بود