دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
خوش نوش شرابم بین , مستان خرابم بین
رنجور خُمارم بین , وان نور شهابم بین
مستی چو به جانم شد این نور خدایم بین
چون خرقه به تن کردم شیدایی جانم بین
صوفی به ره خود شد , درویش چو غافل شد
شولای زمرد تن , من رند جهانم بین
رندی همه حافظ را , او جان جهانم بین
من خاک ره اویم , این شیفته جانم بین
ان مولوی والا , ان جان همه گلها
رخساره ی حقگو بین , داود سرایم بین
افسانه ی هستی بود , او شیره ی مستی بود
مسطوره ی دادارم , لختی ز خدایم بین
اهنگ هَزاران را , اوای همه مرغان
او کوهه ی اسرار است ان جام جمانم بین
بر لب همه اورادش , در دل همه اسرارش
سودای خدا در سر , محبوبم خدایم بین
او نازش انسانی , محمود به افلاک است
او جام جهان بین بود , زو غیب و عیانم بین
من خاک رهِ حافظ , جادویی مولانا
تاج همه ی سرها , این شور و فغانم بین
این شارح قرانی وان عارف ربانی
مسجود ملایک بین , شاهانم جنانم بین
اوتاد زمانم بین , اقطاب جهانم بین
ما گفته نقیب اما مستان شرابم بین
دردی کش رندانم , مخمور شراب انها
من بیدل دستانم , زرینه کلاهم بین
-------------------------------------------
12 / 12 / 91
|