🍃🌸🍃┉❈♡﷽♡❈┉🍃🌸🍃
ایران سَرای قهرمانیّ و شهادت
آباد باشی ، سربلند و باصَلابت
ای سرزمینم ، جانِ من ، ایران ، عزیزم
آزاد باشی ... مظهرِ عشق و شجاعت
ایران " محبّت طینَت " ای مفهومِ ایثار
ای مردمانت رهروِ آیینِ سردار
ایران ، دلاور ، خاکِ پاکت گوهرِ عشق
ای جای جایَت از جوانمردان نمودار
ایرانِ من ، ای باورِ سازندگی ها
ای سرزمینم ، هستی ات بالندگی ها
ای شیرپَرور ، " یَل نِشان" ، معنای عزّت
ای فَخرِ عالَم ... مَهدِ پاکِ زندگی ها
ایران ، نمادِ آرش و رستم ، شرافت !
ای صبحِ صادق ... آیه های استقامت
ای تُردیِ رویِش ، تو ، آرکی تایپِ همّت
ایران ، وطن ، اسطوره ی جاویدِ غیرت
ایرانِ من ... جانم فدای صبح و شامَت
جان می دهم زیرِ لَوای اِحتِشامت
ای بِیرَقت سبز و سپید و سرخ ، ایران
رنگِ شَعَف ... بخشیده یزدان احترامت
ای ذرّه ذرّه ... شِن به شِن ... خاکِ تو عشقم
ای هستی ام ... روحم ... دماوندت بهشتم
ایران دیارِ لاله عباسیّ و نرگس
ای چشمِ دنیا ... ای شُکوهَت سرنوشتم
ایران ، طَلایه دارِ وحدت ، کشورِ نور
سرمنشاء ِ رُشدِ تَمَدّن ... طاقِ مسرور
ای استوار از تو ستون و قامتِ حب
ای خیزگاهِ مولوی ، خیّام و منصور
ایران خلیج ِ تو همیشه فارس ایران
دشتِ حیات ... جُغرافیایِ خاص ایران
ای سیستان ،کرمان ، بلوچستان ،خراسان
پیرِجماران دار ... باغ ِ یاس ایران
ایرانِ من ، بُرجِ خِرَد ، دَردان دَوا تو
کرمایِل و اَرمایِل و قوم ِ بقا تو
ای بوم ِ هوم ، آزادِگی مرزِ سیاوَش
ای حدّ ِ بی حدّ ِ فراخ صحنِ صفا تو
ای آوالان و اورمان قندیل و دربند
کورد و لُر و گیلَک.. قبایل ..دهکده ..کَند
ایوانَت ایران نقشِ تذهیب آیِنه بند
ای دارِ قالی های تبریزی ... هنرمند !
ای بحرِ آزادی ... آراز ... آذر بایجان
مُلکِ سلیمانی ... تجلّی گاهِ انسان
ای آسمانت عرشِ خوشوقتیّ و باران
ای خاکِ تو زَرخیز ، رُستَنگاهِ عرفان
ایرانِ من ... ای پایگاهِ دین و دانش
ای مادرِ آب و زُلالیّ ِ نیایش
ای سَرورِ خاورمیانه .. صولتِ صور
نامت بلند و یادت همراهِ ستایش
سلطانِ خاوَر ... حضرتِ جَذب و جَلالت
ایران ! نَفَس یاب از هوای تو طَراوت
ایران تَبارِ تِرمه و تَسبیح و تقدیس
آوردگاهِ حسِ استغناء و هیبت
ای میهنم میدانِ آزادیّ و آزَرم
دریا و صحراها و هستی از تو دلگرم
ای رزمِ مَردانَت ظفرآذین و پیروز
جان و دل و سرها به قربانت چُنان غَرم
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
پی نوشت :
غرم = قربانی
درود