روزه
سازهای خوش صدا
همگی دلهایشان ، توخالی اند
همه آنهایند که ،
به موسیقی وآهنگهای فاخر، عالی اند
این همان فلسفه ی روزه ست بر ما
اینهمه عشقِ خدایی ،
ثمر آن معده هایی ست که به روزه
خالی اند
انهمه موسیقیِ عشق، که به ذهنِ آسمانها شهره اند
همگی شان ، ز پارسایی عالی اند
پارسایی ، پُرست در روزه ها
پارسایی ، پُرست در اینهمه ، بی شبهه شبها و،
روزهای روزه ها
زیبایی که نقش بسته ،
به سیمای روحِ روزه دارانِ حقیقی را ببین !
ببین آنها ، ز غلتیدنِ در نور، در چه حالی اند !
آنها فقط درهرشبِ قدر
همچو انسانی خوب و ماورایی ، به تکرارِ قدر
مشغول به پرش ،
ز تکرارهای هشتاد و، هشتاد سالی اند
آنها ، سبزِ سبزِ سبزند
همچون شالیزارها
آنها پُر ازنعمت ، همچون شالی اند
برعکسِ آنها ، کفارند ، که همه پوشالی اند
روزه دارانِ دل و چشم و نفْس
پُرند از، گل و بوته و قشنگی و ارزش
همه همچون قالی اند
همه شان تا به ابد
دچارِ خوش فالی و، خوشحالی اند
بهمن بیدقی 1400/2/15
افراغ اندیشه را پاس بداریم
بداهه ای کوتاه :
"مار پیچی طولانی است
زبان چسبناک
مار خوابیده
روی گنج های
آشکار و نهان
سرزمین من