کلونی
بازهم ، ماهِ عبادت است و توبه
توبه ای که با لطفِ عظیمش ،
روزه دارانِ حقیقی
خطاها و گناه ، محو میشود ز آنها ،
به الطافِ انابه
ماهی که پُر از، سِحرِ سَحَرست و،
سجده ها و، یادی ز خدا و،
تسبیح و دعا و، ذکر و اقامه
که پلاسیده میشود ز آن ،
خواریِ خارهای کاکتوسِ گناه ،
به لطفِ ادامه
ماهِ روزه ست
عجیب است ، که غوغای شبهایش هم ،
همچو غوغای روز است
سِحرِ سَحَر و، روزه داریِ روز
پر از روحی ست زعرفان ناب ،
که روشن است همه راه و مسیرش
مسیرش همچو روزست
که قلبها را به تکاپو میکشانَد شب و روز
به دنیایی ز احسان ناب
که نتیجه اش یقین ، نورست
نوری بهردنیایی دگر که بودنش ،
واضح ، چو روزست
شهر،
همچو کندوی عسل
شیرین شده مملو از عسل
خوشبینی و نیکخواهی ،
باید جاری باشد ، دراین کلونی
به درونِ شهرِی که، مملو شده ازشهدِ عسل
هیچ کس ، بد نباید بخواهد ، بهرِ فلانی ،
اینهم اخلاقی شیرین ،
همانندِ عسل
حالی ست دراین ماه که آدم ،
آرزویش اینست ، که هیچگاه نرود
این حال بماند و،
ز یادها نرود
یازده ماهِ دیگر، کاشکی
دل آدمها چنین بود
کاشکی ،
اینگونه بود و،
فراموشیِ خودخواسته ی ماهِ عبادت ،
در کار نبود
کاش اندیشه ی فاخرِ رمضان ،
همیشه میمانْد
کاش رمزِآن میمانْد
گرچه بزم اش تا سالِ دگر،
در بین نبود
فتحِ رمضان ،
رمزِآن اینست :
( عبادت ، توبه )
" رمضان ،
رمضان گفته شده ، چونکه ،
سوزاننده ی گناه هاست " *
آنهم با لطف خداوندِ پذیرنده ی توبه
پس از یک عبادتِ خوب و، توبه
باید از بهرِ سعادت
دوازده ماهِ سال
پرستیده شود خدای مهربان
( پذیرنده ی توبه )
با حال وهوایی که پُراز، ایمان و یقین است
یقینی خالصانه ، بدونِ ریب و شُبهه
* حدیثی از رسول الله (ص)
بهمن بیدقی 1400/2/3
بسیار زیبا و شورانگیز بود
در وصف مهمانی رب جلیل
التماس دعا دارم