جمعه ۲۵ آبان
|
آخرین اشعار ناب نصیر حسنی
|
کار ما هم این است.....
بشماریم نفسهای زمین را وقتی
ابر رحمت
تحت فرمان خداوند جهان
میبارد
☀
کار ما هم این است.....
ابرها را بشماریم
زمانی که به لبخند خدا میبارند
☀
کار ما هم این است.....
قطره ها را بشماریم
زمانی که به هم پیوستند
جمعشان جمع شد و نهر شدند
دوستی شان که قدیمی تر شد
همگی رود شدند
رودها را
بنشینیم و کمی دست نوازش بکشیم
☀
کار ما هم این است.....
اگر از آب
به هر چیز
خداوند حیاتی داده
ما مراقب باشیم
پاس داریم
نفسهای زمین را با آب
☀
کار ما هم این است.....
قطره هایی که
بلورند و صبورند و لطیف
وقتی از پنجه هر ابر فرو میریزند
تا دم باغچه و گل ببریم
تا لب تشنه هر قمری و بلبل ببریم
کار ما هم این است
☀
کار ما هم این است......
"چشم نرگس به شقایق........."
نگران است اگر
نگران تر باشیم
نگران نفس سوخته گل باشیم
نگران تن نستوه درختان حیاط
فکر جنگل باشیم
کار ما هم این است
☀
کار ما هم این است.....
که بترسیم زمین تشنه شود
که بترسیم عطش بر همه جا چیره شود
☀
کار ما هم این است......
آب را
مهر آن بانوی پاکی ها را
آب را
حسرت مشک تهی و جگر سقا را
آب را
در نایاب حرم
داروی دیده بی تاب رباب
پاس داریم و مراقب باشیم
نصیر حسنی
86/2/14
|
|
نقدها و نظرات
|
منت گذاشتید منت دارم | |
|
سلام علیکم از تفضل شما و از نگاه دقیق شما سپاسگزارم.... راستش! من یه مهندسم و غرق در عالم اعداد و فرمولها و نقشه و آب و رودخانه و سد با عالم شعر، تنها در حد عباراتی آهنگین آشنا هستم حدس میزدم سراسر اشکال باشه این کار اما تا این حد فنی و متین که شما فرمودید اساس از دستم بر نمیآید.... علی الظاهر این هنر در دست توانای شما و دیگر دوستان حاضر در این فضاست....
ممنونم | |
|
از نگاه دقیقو اظهار لطف شما سپاسگزارم
| |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.