يکشنبه ۴ آذر
من را مست کردی شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۰۶:۲۹ شماره ثبت ۹۶۶۶۵
بازدید : ۱۸۳ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
من را مست کردی
از همان وقت که آمدی به قلبم ،
مرا بت پرست کردی
ای خدای واحد من !
تو چگونه و چه سان ،
با معجزه ات ،
مثالِ یک شامورتی
من را ، اینقدر مست کردی ؟
دیگر دُو دُو میزد چشمانِ خمارم
وقتی آمدی به قلبم
شاید این دُو دُو زدن ،
انداخته بود مرا به ابهام
که دراین معبدِ دنیا ،
کلی زیبارو دیدم چو معشوق
حالا ، که خماری ام پریده
ترا میبینم دراین دِیر
جز تو دیگر،
هیچکس را
این چه خوبست که به لطفِ اینهمه ،
نشئه گیِ خوب و قشنگت ،
مرا اینقدر مست کردی
من همیشه مُرده بودم
حتی درحینِ حیاتم
این تو بودی که به انفاسِ رهایی
مرا اینسان هست کردی
دیگر آمدم به پیش ات
آنهم با اسبی بالدار
این چه خوبست اسبِ نازی
با اینهمه ترکتازی
تا که هیچکس ، سد راهم نشود
برایم دربست کردی
دیگر دلداریِ دلدار
دیگر معشوقیِ معشوق
شب و روزم پُرکرده
این چه زیباست که مرا ،
تا که به این حد
با دیدنِ چشمانِ خمارت ،
از کلِ فنایم هست کردی
این چه زیباست که مرا ،
تا که به این حد
مرا با دیدنِ لطفِ بیشمارت ،
ز لولیدن ، به لاقیدیِ دنیا
به تکاپویی رساندی
من را تا ابد به عشقت
مست کردی
بهمن بیدقی 99/12/24
|
نقدها و نظرات
|
با سلام وعرض ادب و احترام استاد بزرگوار سپاس از نگاه سبزتان پایدار باشید و سلامت | |
|
با سلام وعرض ادب و احترام استاد بزرگوار سپاس از نگاه سبزتان و ممنون از تشویق ها و انرژیِ مثبتتان پایدار باشید و سلامت
| |
|
با سلام وعرض ادب و احترام استاد بزرگوار سپاس از نگاه سبزتان و ممنون از تشویق ها و انرژیِ مثبتتان پایدار باشید و سلامت در پناه حق نوروزتان مبارک | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاسگزارم اعیاد شعبانیه مبارک | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاسگزارم از نظر پر ازلطفتان
| |
|
باسلام وعرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم اعیاد شعبانیه مبارک | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجاتی بسیار زیبا و رندانه بود
دستمریزاد
موفق باشید