پیامبرانِ مسلمان
متعجب شده ام ، ازکسی که
شرم و حیا را خورد و،
آنهمه کارهای ، بد بد کرد
با نامحرمی ، پشت درِبِ بسته ماند و،
با شیطانِ خود ، خلوت کرد
ولی با دیدنِ یکعالمه شرم
آنهمه حیای ایرانیِ شیعه ی مسلمان
به او تاخت و،
شخصیت اش را به ترور
زیرِسؤال برد و شروع ،
به ضربت کرد
مسلمانِ واقعی
نه همانست که سجل می گوید
آنکه آبروست برای اسلام
او که اسلام را نه تلخ ، بلکه چون شربت کرد
آنکه مخدوش نموده یکریز
سیرتِ پُرصفای اسلام ،
آنکه مخشوش نموده یکریز
صورتِ باصفای اسلام ،
تو نپندارکه ناجی شده است ،
بهرِسعادتی و اصلاح
بلکه مجنونی است که ، به درونِ باتلاقی ازجهل
گر نجنبی فی الفور خواهی دید ،
سر به گِل برده ترا و سریع ، غرقت کرد
مگر عاقلانه بود ،
به آن جازِلعنتی و انکرالاصوات و ناخوش
به آن شیپور که جز خراشِ گوش، ندارد صوتی خوش
فخر کرده اجنبی و مدام ،
حمله بر سنتور و نی
رباب و بربط کرد ؟
دینِ زیبایی و، حق است اسلام
دینِ صد و بیست و چهار
هزار پیغمبر
دینِ آنها همگی دینِ خداست
دین خدا هم که ، عوض نمیشود ،
مثلِ این آدمها
دینِ او فقط یکی ست
تو مگر نشنیده ای ،
موسای مسلمان و،
عیسای مسلمان
هریک با کتابِ ماوراییِ خود
تبلیغ برای دینِ باوقار و زیبای ،
فخرِ دوجهان احمد کرد ؟
بهمن بیدقی 99/11/26